BEG airport status
EASA povodom navodne suspenzije operacija kompanije Er Pink: „Nikada ne komentarišemo ukidanja autorizacije operaterima iz zemalja van EU, za nadzor u Vašoj zemlji nadležan je DCV“ Navodna suspenzija operacija kompanije Er Pink / Foto: Er Pink

EASA povodom navodne suspenzije operacija kompanije Er Pink: „Nikada ne komentarišemo ukidanja autorizacije operaterima iz zemalja van EU, za nadzor u Vašoj zemlji nadležan je DCV“

Novi nedeljnik Radar objavio je danas vest prema kojoj je, navodno, „telo Evropske unije za civilni saobraćaj tražilo da avio kompanija Er Pink, čiji je suvlasnik Željko Mitrović, vrati tri AOC dozvole za letenje, što su oni i učinili. To praktično znači da su svi njihovi avioni prizemljeni i da je rad te avio kompanije obustavljen“.

Ovoj vesti koja je terminološki neprecizno formulisana, prethodila je jutros naizgled povezana vest ali bez direktnog pomena večerašnje teme.

Kako je Tango Sixu potvđeno iz EASA-e, Evropska agencija za bezbednost vazdušnog sobraćaja nije nadležna institucija za nadzor AOC-a (dozvole pravnom licu da obavlja avio-saobraćaj) koji su izdati od strane vazduhoplovnih vlasti u kojoj je operater (u ovom slučaju Er Pink i njegove povezane firme) registrovan. To je isključiva nadležnost Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije.

EASA ne može suspendovati AOC ali može zabraniti letenje kompaniji ka ili iz zemalja EU. EASA je za Tango Six kazala da eventualno donošenje takvih odluka nikada ne komentarišu:

– EASA je nadležna vazduhoplovna vlast koja utvrđuje da li operateri trećih zemalja imaju autorizaciju da obavljaju komcerijalne letove ka, iz ili unutar zemalja članica Evropske Unije. To je ono što nazivamo „Third Country Operator Authorisation“ (TCOA). Ne komentarišemo naše odluke u vezi TCOA. –

Međutim, TCOA za Er Pink i druge povezane kompanije je i dalje validan (najkasnije danas do 9 ujutru).

Ukoliko je DCV suspendovao AOC kompaniji onda to najverovatnije može biti vezano za inspekcije operacija kompanije koje mogu biti obavljene po više osnova, u našoj zemlji ili u inostranstvu.

Sve tri povezane kompanije imaju ukupnu flotu od 19 aviona.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sr

Cinjenica da nekom i u Evropi smeta uspesan rad Ar Pinka jer njihovih 19 aviona im je ozbiljna konkurencija Pogotovo sto tih 19 aviona su skoro novi a piloti kao i odrzavanje istih na visokom nivou Naravno smeta im i cena Pinkovih operacija koje su povoljnije od vecinu Evropsih operatera u Evropi jer mogu da lete i za Rusiju

Odgovori
Д

Да ли би то значило да некој успешној компанији може да се ускрати ваздухопловна дозвола из чисте љубоморе и без адекватног правног основа?

Hr

Može da se ukine AOC jer ih učiteljica mrzi ili je naredio neki mason 33. reda. A mogu i da ih gađaju ruskim dronom na nuklearni pogon koji može da ostane u vazduhu 7 dana. Može kad komentarišu politički dinosaurusi, nekad piloti sada Veliki Srbi

Ć

Nemam primedbu na tu Pink Avijaciju.Po meni je problem u onoj narodnoj : Mala BARA PUNO KROKODILA. MALI JE PROSTOR KOJI DELE AIR SRBIJA, PINK,PRINC AVIATION ITD. A tu je i avio policija itd.

Av

Sa Duke krenuli na Duke se vracaju zar ne bi to Srbi bilo najdraze ….pa nije EASA udruzenje ribolovaca da nekog kaznjava zbog ljubomore

An

Naprotiv Srbislave, EASA je bila vrlo blaga kad je vratila istragu na DCV. Ako ja znam, znas i ti. Ove ceo svet je protiv nas price su za citatelje niske inteligencije.

Počelo je. Koja je to karta u kuli videćemo.

Odgovori
Da

A šta kažu u AOC? To je i info od javnog značaja moraju nam reci zašto je 19 aviona prizemljeno?!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Da li je Alžir dobio verziju sa novim motorom, ili još koriste onaj starije generacije?

16. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Ne mogu svi da kupe F-35, cak i da hoce, ne mogu se napraviti bas toliko. Neko mora da kupi ruske, kineske i neke druge avione

16. Feb 2025.Pogledaj

Dekanter na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Petar R ja se ne slazem sa vama DP je izneo dosta dobrih analuza, to sto se ne slazu sa srbskim protuskim misljenjem, tj. emocijama, sta da radimo.

16. Feb 2025.Pogledaj

Pajo na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Milos77, čudno kako spominjete samo UA gubitke. Prema pro ukrajinskom Warspottingu i pro ruskom LostArmouru gubici rusa su daleko veći. Samo u oklopu broji se nekih 11000/4000, a od tog broja na tenkova se odnosin 1900/800 pri čemu je prva brojka RU/UA. Procjene su da je RU svela svoje strateske rezerve na nekih 40-50% prijeratne…

16. Feb 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Casualobserver Javno dostuple oficijalne cifre se ne slazu sa vama. Evo samo iz USA: Imate i za druge zemlje: https://www.state.gov/bureau-of-political-military-affairs/releases/2025/01/u-s-security-cooperation-with-ukraine#:~:text=To%20date%2C%20we%20have%20provided,invasion%20of%20Ukraine%20in%202014. Ponavljam, postoji veoma dobar razlog zasto se Abramsi vise ne šalju.

15. Feb 2025.Pogledaj