BEG airport status
Burže 2013: ATR o razlikama između serija -200 i -500

Burže 2013: ATR o razlikama između serija -200 i -500

BURŽE – Francusko-italijanski proizvođač regionalnih turboelisnih aviona imao je jedan od najboljih Buržea u svojoj istoriji. Italijanski dizajn enterijera ponovo je predstavljen na zanimljiv način a nas je zanimalo kako kompanija objašnjava razliku između aviona serije -200 i -500 budući da je Jat nedavno počeo da leti noviju verziju oprobanog regionalca.

 

ATR - Back to the future
ATR – Back to the future

ATR je na ovogodišnjem 50. jubilarnom Buržeu uspeo da za pet dana poslovnog dela sajma zabeleži 173 narudžbine za svoju (42 i 72) -600 seriju. Ukupna vrednost potpisanih nabavki procenjena je na 4.1 milijardi dolara i obezbeđuje rad proizvodnoj liniji u Tuluzu bar do 2016. godine.
 

Dizajn

 
U duhu prefinjenje italijanske estetike i tradicije maštovitih nastupa na najvećim vazduhoplovnim sajmovima, ATR je ove godine na Buržeu bio prisutan sloganom “Future is back“. Kako su nam rekli u kompaniji, slogan predstavlja veru u to da su turbopropovi ponovo popularni – sa izuzetkom da nije reč o oživljavanju nečeg starog, već unapređene -600 verzije koja je očigledno i dalje snažna na tržištu.

Ispred -600 koji je bio izložen na statičnom delu izložbe ovoga puta bila je parkirana jedna filmska ikona – automobil iz holivudskog hit filma “Povratak u budućnost“ DeLorean DMC-12 u čijem je prvobitnom dizajnu učestvovao čuveni italijanski studio Giugiaro – koji je i idejni tvorac izgleda enterijera ATR -500 i -600 serija. Tako je dizajn unutrašnjosti -500 serije brendiran pod imenom “Elegance“, dok se kod -600 serije zove „Armonia“. ATR je prošle godine imao slični marketinški nastup a slogan je tada bio “Turboprops are back in fashion“.
 

Ubedljivo najbolja marketinška instalacija i poruka na Buržeu
Ubedljivo najbolja marketinška instalacija i poruka na Buržeu

 

Novi model?

 
Sa ovogodišnjeg Buržea u javnost je izašao nagoveštaj o planovima ATR-a za budućnost. Konzorcijum trenutno pokušava da od svojih matičnih kompanija (EADS-a i Alenie) izdejstvuje odluku da se krene u razvoj novog modela od 90 sedišta sa planom da se uđe u dvorište mlaznjacima manjeg kapaciteta od kojih bi neki u eksploataciji tako postali skuplja opcija za dati broj sedišta.
 

Nova verzija za Jat

 

YU-ALT u Puli
YU-ALT u Puli, Foto: Boran Pivčić

72-212A YU-ALT nova je letelica u, baznoj, Jatovoj ATR floti. Iznajmljena je kao kratkoročna solucija radi premošćavanja letenje sezone od Nordic Aviation Capitala, stara je 15 godina i na Aerodrom “Nikola Tesla“ sletela je 19. juna.

Što se oznake verzije tiče, u pitanju je označavanje koje je uvedeno radi marketinške unifikacije sa manjim 42-500 modelom. Naime, ATR 42 je proizveden u modelima -200 (nikada nije ušao u upotrebu), -300 (uz verziju -320 sa nešto boljim performansama za izazovne klimatske uslove aerodroma), -400 i -500 (jači motor sa šest umesto četiri kraka propelera) i -600.
 

Šestokraka elisa za manje buke
Šest elisa za manje buke, Foto: Boran Pivčić

 
Putnička kabina YU-ALT
Putnička kabina YU-ALT

72 je proizveden u verzijama -101, -102, 201, -202, -210PEQ, -212 i -212A. -212 ima motor PW127(F) koji nema PEC (Propeller Electronic Control), dakle korak elise se podešava ručno, dok -212A takođe ima PW127(F) ali sa PEC sistemom i propeler sa šest krakova – što avion čini znatno tišim od Jatovih -202 modela. Zbog pomenute marketinške unifikacije ATR je -212A krstio i kao seriju -500.

Pogledajte video intervju koji smo snimili sa Davidom Vargasom, PR-om ATR-a koji objašnjava koja je razlika između -200 i -500 serija iz perspektive putnika i šta će putnici Jata moći da očekuju od nove letelice:
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

je

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj