BEG airport status
Drva za zimu ili ogrev

Drva za zimu ili ogrev

Polako prolazi letnja sezona. Koje zaradio pare, zaradio je, a ko nije, taj će sa zebnjom čekati jesen i zimu. Ovo naročito važi za avio kompanije.

Slaba sezona je otežala i onako tešku situaciju vazdušnih prevozilaca u Evropi. Malo se para zaradilo tokom leta, a još manje je ostalo da se gurne u slamaricu za duge zimske noći. Na prste jedne ruke se mogu nabrojati prevozioci koji mogu mirno da dočekaju Oktobar i zimski red letenja. A i njima nije svejedno.

Narod se sve teže odlučuje da odreši kesu i krene na put, čak i u sezoni godišnjih odmora, a kamoli van sezone. Pad prometa u Evropi se meri dvocifrenim brojkama. Prevozioci pokušavaju da prate taj trend smanjenjem svoje ponude, ali postoje granice do kojih mogu da ide. Ne smeju mnogo da skrešu ponudu, inače im preti revolt sopstvenih radnika, koji takođe brinu o sopstvenom ogrevu za zimu. Sve u svemu nezavidna situacija.

Kako se sada može videti, a samim time i predvideti, mnoge kompanije će teško prebroditi zimu, ako uopšte i prežive. Pare nisu zaradili i obezbedili za zimski san, a kredita ili nema ili su skupi do bola. Velikani vazdušnog saobraćaja Evrope su na kolenima. Neke kompanije za koje je do pre par godina bilo nezamislivo da brinu o zimskom snu, sada se ježe i na pomisao šta i kako u Oktobru, Novembru. S’ jedne strane slabo ovogodišnje finansijsko poslovanje, s’ druge strane prethodni veliki dugovi i loša poslovna politika, a sa treće strane navala Low-fare kompanija i na onako smanjeno tržiste. Opšta katastrofa.

British Airways je naumio da se reši, za sada 178 pilota. To je oko 5,5% od ukupnog broja njihovih pilota. Virgin namerava da se reši 121 pilota, što je nešto malo više od 15% od ukupnog broja njihovih pilota. I tako dalje i tako bliže. Da nije samo UK u pitanju, evo vesti da SAS namerava da otpusti 1000-1500 radnika uključujući i pilote. I to je nova brojka, na brojku od 3000 radnika koju se već ranije najavili. Znači između 4000 i 4500 radnika će čekati zimu bez drva za ogrev.

Kada pogledamo po svetu vidimo da je situacija veoma teška, a kad pogledamo u svoje dvorište vidimo da je katastrofalna. Kod nas, em nema drva za ogrev, em nema ni ognjišta, niti odžaka. Mi golog tura hrlimo u trnje svetske ekonomske krize. Bez plana, bez ideje, bez novca i bez pameti.

Na kraju nam ništa drugo ne preostaje nego da probamo hibernaciju. Da kao mede prespavamo zimu. Ionako smo sve ostalo, vredno i pametno, već odavno prespavali.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Jordan Da li razumete da takse na uvoz robe ne placa strani proizvodjac, nego americki uvoznik? Recimo, ako kupite robu u EU i uvezete u Srbiju, ne placa taksu proizvodjac u EU,nego Vi u Srbiji. A citava ekonomija Amerike je podesena prema povoljnim taksama za americke gradjane, zato i jesu manje takse, jer je to…

08. Apr 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Način na koji je Tramp izračunao carinske stope ima više veze sa američkim deficitom u odnosu na te zemlje, nego sa samom visinom carina. Bez obzira na to, činjenica je da su američke carine po pravilu niže od onih u većini drugih zemalja. Ono što će se verovatno dogoditi je da će sa porastom cena…

08. Apr 2025.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Nikola P. Ok, ali kolike su carine i porez na uvoz, npr. Federal municije iz SAD u Srbiju? Kako to da Beretta 92 tamo košta 450$, a kod nas 150.000 dinara? Najbolje bi bilo kada bi svi smanjili carine, ali to se neće desiti.

07. Apr 2025.Pogledaj

PPU na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Prvi partizan je miran dok ne isteknu vazeci ugovori za izvoz u USA 2029. godine. Neka Belgijanci koji kupuju celu proizvodnju unapred misle o tome.

07. Apr 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Mile onaj stari Tema Trumpa da su svi politicari u Americi do njega bili naivni, ne objasnjava fantastican uspeh Amerike do Trumpa. Naprotiv, sistem i jeste podesen tako, kako je bilo najbolje za Ameriku, i na kraju ce se vratiti na isto.

07. Apr 2025.Pogledaj