BEG airport status
Ruski Transaero dobija „veštačko disanje“ od države, dobra vest po JAT Tehniku

Ruski Transaero dobija „veštačko disanje“ od države, dobra vest po JAT Tehniku

BEOGRAD – Transaero, druga po veličini avio-kompanija u Rusiji, nalazila se u proteklom periodu u velikoj finansijskoj krizi. Odlukom Vlade Ruske Federacije, odobren je kredit od preko 160 miliona dolara koji bi trebalo da konsoliduje finasijsko stanje u ovoj kompaniji.

 
 
Transaero EI-XLH
 
 
Prema pisanju novinske agencije TASS , ruski premijer Dmitrij Medvedev je na Božić potpisao rezoluciju vlade koja garantuje trogodišnji kredit od 9 milijardi rublji (166 miliona dolara), a koji će ruska avio-kompanija Transaero dobiti od ruske VTB banke, koja je 60,9 procenata u vlasništvu Vlade Ruske Federacije.  Na ovaj potez ruske vlasti se se odlučile nakon izuzetno lošeg finansijskog stanja u kompaniji, koja je bila na ivici finansijskog ponora.

Zbog dobijanja ovog kredita od države, Transaero se zauzvrat pred istom obavezao da zamrzne cene karata na svim domaćim rutama u 2015, kao i da smanji cenu do 7 % na domaćim linijama na kojima saobraća bez konkurencije. Rusko Ministarstvo saobraćaja će biti odgovorno za upravljanje kreditom, koji će se koristiti isključivo za finansiranje operativnih aktivnosti aviokompanije.

Neposredno pre Božića i usvajanja odluke Vlade, direktor Transaera Olga Pleshakova demantovala je izveštaje da postoji opcija da avio-kompanija potencijalno suspenduje operacije pre kraja godine zbog nečega što je opisano kao: „drastična promena makroekonomskih uslova“.

„U novembru prošle godine, Transaero je počeo da sprovodi sveobuhvatan paket mera usmerenih na poboljšanje svoje operativne efikasnosti u trenutnom poslovnom okruženju koje se ubrzano menja“, navodi se u saopštenju kompanije. Očekuje se da će ključne mere sprovesti u roku od tri do šest meseci i da će Transaero nastaviti da se fokusira na povećanje pouzdanosti i dostupnosti vazdušnog saobraćaja ruskim građanima, sa posebnim naglaskom na rute iz južnih delova Federacije kao i sa ruskog Dalekog istoka, ka Moskvi i Sankt Petersburgu.

Iako se trenutno nalazi u ozbiljnim finasijskim problemima, koji će delom biti prevaziđeni aktiviranjem gorepomenutog kredita, pre nekoliko godina situacija je bila potpuno drugačija. Štaviše, investiran je značajan novac u širenje delatnosti pa tako ruska kompanija Transaero Airlines od 2012. poseduje svoj MRO centar u Irskoj pod nazivom Transaero Engineering Ireland , koji je nastao kupovinom MRO firme Air Atlanta Aero Engineering koja ima tradiciju koja seže do 60-ih godina prošlog veka. Danas se tamo održavaju mnogi tipovi aviona uključujući i širokotrupne lajnere, a najzvučnija imena među korisnicima njihovih usluga su naravno Transero koji je i vlasnik MRO centra, kao i Air Berlin i čarter kompanije TUI Fly Germany i Thompson Fly UK.  Danas se u Transaerovom centru u Irskoj vrše svi nivoi održavanja (uključujući D-check) za tri Boingova tipa 737, 757 i 767, a centar poseduje i sertifikate za obuku tehničkog osoblja za MRO usluge.

Opstanak Transaera je dobra vest i za domaću JAT Tehniku, imajući u vidu da su oni potencijalno jedan od najvećih stranih klijenata naše nacionalne MRO kompanije, koji je najavio dolazak 20 Boinga iz svoje flote u Beograd na održavanje (737CL/NG), iako je navedeni MRO centar u Irskoj jedan od vodećih evropskih centara za ovaj tip aviona.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj