BEG airport status
Delta: Arapske avio-kompanije „izvor terorističkih napada“

Delta: Arapske avio-kompanije „izvor terorističkih napada“

BEOGRAD – Debata između avio-kompanija iz Sjedinjenih Američkih Država i sa Arabijskog poluostrva je u jeku, a poslednja vest u nizu je da su Emirati odbili izvinjenje Delte za uvredu koju je izrekao njihov izvršni direktor Ričard Anderson

 
 
avio-kompanija-emirates-airlines-2
 
 
„Open skies drama“, kako su ovu situaciju nazvali svetski mediji, započeta je pre nekoliko nedelja, kada je počelo lobiranje nekolicine američkih avio-prevoznika kod vlade Sjedinjenih Američkih Država da ograniče poteze bliskoistočnih avio-prevoznika za proširenje ruta širom sveta. Kompanije Delta, Amerikan Erlajns i Junajted Erlajns dostavile su vladi SAD izveštaj prema kome kompanije Etihad, Emirati i Katar Ervejz dobijaju nelojalnu pomoć od svojih država, što je u suprotnosti sa sporazumom o Otvorenom nebu. U izveštaju je navedeno da su nefer dotacije iznosile 40 milijardi dolara u periodu od 2004. godine.

Nekoliko avio-kompanija se pridružilo lobiranju i pružanju podrške pomenutoj „trojci“. Za razliku od njih, američki aerodromi i turističke grupe su izašle u javnost sa suprotnim stanovištem.

U odgovoru na optužbe, bliskoistočne avio-kompanije su navele da su američki avio-prevoznici 2001. godine dobili 5 milijardi dolara od američke vlade, kao i 10 milijardi kreditnih garancija. Tim Klark, predsednik i izvršni direktor Emirata, smatra da su američke kompanije makar mogle da im dostave taj izveštaj, kada su već dale sebi za pravo da ih spomenu u njemu, dok izvršni direktor Katar Ervejza, Akbar Al Baker, navodi da je potrebno da američke kompanije shvate razliku između ulaganja kapitala i subvencija.

Debata je dodatno pojačana izjavom izvršnog direktora kompanije Delta Ričarda Andersona. Naime, on je izjavio da je ironično što Zalivski prevoznici ističu da je zaštita od stečaja američkih avio-kompanija posledica vladine pomoći, s obzirom na to da je Arabijsko poluostrvo bilo izvor napada 11.septembra 2001. koji su izazvali pad avio-industrije SAD.
 

 
Nakon ove izjave, digla se velika prašina u medijima i svetu vazduhoplovstva. Usledilo je izvinjenje Delte, u kom je navedeno da Anderson nije imao za cilj da optuži nekoga za terorizam, već da je reagovao na izjave Zalivskih prevoznika da su američke avio-kompanije dobijale subvencije od vlade SAD.

Kompanije Etihad i Katar Ervejz nisu prihvatile izvinjenje Delte, pri čemu je izvršni direktor Katara, Akbar Al Baker izjavio o Andersonu:

– Njega bi trebalo da bude sramota što poteže pitanja terorizma kako bi prikrio svoju neefikasnost u vođenju avio-kompanije. On bi trebalo da se takmiči sa nama umesto da pokreće lažnu uzbunu zbog svojih nedostataka.-

Poslednji u nizu, i Emirati su odbili izvinjenje Delte, a predsednik i izvršni direktor ove kompanije, Tim Klark, rekao je Anderson prešao granicu. On smatra da Andersonova izjava dovodi u pitanje njegov kredibilitet kao direktora javne kompanije SAD. Dodao je i da ne veruje da Andersonove izjave imaju podršku većine američkih prevoznika, posebno kada koriste režim Otvorenog neba.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Beda na vrata, ljubav kroz prozor.

Baš me čudi, gde to ima u Americi povlašćenih kompanija???!!!

Oni praktično ne mogu da bankrotiraju po američkim zakonima, ali zato stranac ne može da ima više od 25% kapitala u američkoj firmi. Ako to nije povlašćenost, onda šta jeste?

Sve im se sada vraća o glavu sto puta veće i gore. Hteli su Open Sky u kome bi samo oni pravili profit. Sada kada profita više nema za sve, sad im je kriv i Kurta i Murta.

Amerikanci. Deca. u mozgu, a telo kao u Hulka. Jaki, a ne mnogo pametni. Taman za fizikalisanje.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj