BEG airport status
Brže do komercijalne upotrebe dronova u Americi?

Brže do komercijalne upotrebe dronova u Americi?

BEOGRAD – Korišćenje dronova u komercijalne svrhe širom Sjedinjenih Američkih Država, moglo bi da se dogodi brže nego što se očekivalo. Kako prenosi agencija Rojters (Reuters), FAA bi već sledeće nedelje mogla da olakša uslove pod kojima bi kompanije dobijale dozvole za korišćenje ovih bespilotnih letelica u svom poslovanju.

 
 
CA1f2p5UwAAsa4O.jpg_large
 
 
Komercijalno letenje dronovima je zabranjeno u Amerci, ukoliko se izuzme mali broj slučajeva za čije izuzeće garantuje FAA. U brojevima to izgleda ovako: od 750 podnetih zahteva, odobreno je 48.

Plan je da se ovakav sistem unapredi tako što će se umesto dozvole koja omogućava izuzeće od zabrane firmama izdavati dozvola za upravljanje dronovima. Izvor koji je upućen u rad FAA kaže da bi to moglo da se dogodi u toku sledeće nedelje, uoči kongresnog saslušanja o dronovima u utorak, prenosi Reuters.

Ovo ne treba da čudi, ukoliko se u obzir uzme činjenica da su federalna pravila već duže vreme na meti kritikovanja lobista. Kako navode, kompanije moraju da dobiju dozvolu za svako pojedinačno letenje, pri čemu se svaki put popunjava formular u kome se tačno navode detalji o tome gde će, kad i koliko dugo leteti.

Ukoliko bi se pravila promenila, dronovi bi se naročito koristili u transportu, prilikom obilaska radova na vodovodnim cevima, za potrebe žetve i fotografisanje iz vazduha za potrebe reklama i filmova. Kako Reuters piše, veliku korist bi mogle da imaju kompanije kao što su Chevron, Berkshire Hathaway’s BNSF Railway Co, State Farm Mutual Automobile Insurance Co, ali i filmska i medijska industrija.
 

Uskoro Amazon isporuke dronovima?

 
U svom radu dronove bi koristio i Amazon koji je prošlog četvrtka dobio izuzeće od zabrane za upotrebu drona u Vašingtonu. Kako bi dobio dozvolu, Amazon je morao da se obaveže da će leteti u toku dana na visini izspod 120 metara. Takođe, osoba zadužena za upravljanje letelicom morala je da priloži pilotsku i medicinsku dozvolu, a propisi su nalagali i da dron treba da joj je na vidiku sve vreme. Amazon je morao da unapred navede i raspored letenja za ceo mesec kao i imena „pilota“ koji će upravljati letelicama.
 
amazon dron
 
Bez obzira na stroga pravila, ova vest veliki je pomak, naročito ako se u obzir uzme i činjenica da je Amazon još u oktobru 2013. tražio dozvolu za upotrebu dronova pri isporučivanju svoje robe korisnicima. Ne naročito odušeljena takvim zahtevom, FAA je tada dozvolila letenje iznad mora. Posle prošlonedljne dozvole da Amazon robu isporučuje na kopnu, u ovoj firmi se nadaju da će ubuduće ovo biti uobičajena praksa, prenosi Reuters.

FAA je u februaru predložila pravilo za komercijalnu upotrebu dronova kako bi se ove letelice integrisale u nacionalni vazdušni prostor. Zaposleni u industriji, međutim, još tada su prokomentarisali da će proći godine pre nego se donese takva regulativa, prognozirajući da će se kompanije u svom radu i dalje povinovati uslovima koji zahtevaju dobijanje izuzetka od zabrane.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj