BEG airport status
Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje Sam u kokpitu nikad više

Nova pravila: U kokpitu uvek dvoje

Istraga o padu Erbasa A320 sa leta 4U 9525 još traje, a aviokompanije i civilne vlasti širom sveta već su počele da izvlače lekcije iz nesreće Džermanvingsa. Prvi rezultati istrage pokazali su da je kopilot Andreas Lubic namerno srušio avion, nakon što je ostao sam u kokpitu. Zbog toga nova pravila imaju za cilj da se u kokpitu nikada više ne nađe samo jedna osoba.

Norwegian Air, EasyJet i Air Canada bili su među prvima koji su od vazduhoplovnih vlasti svojih zemalja zatražili dozvolu za promenu propisa koji regulišu pravo ulaska u letačku kabinu tokom leta. Dan kasnije i Wizz Air je potvrdio da je izvršena revizija procedura za boravak u pilotskoj kabini i da su usvojene izmene koje će omogućiti da u pilotskoj kabini nikada ne bude samo jedna osoba. Nova procedura  već je odobrena od strane mađarskog direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Prema izmenjenim pravilima, ukoliko neko od članova letačke posade želi da napusti kokpit tokom leta, dužan je da prethodno u letačku kabinu pozove nekog od članova kabinske posade. Tako će se osigurati da ni u jednom trenutku u kokpitu ne bude zatvorena samo jedna osoba.

Poslednja značajna promena pravila ulaska u kokpit dogodila se posle terorističkih napada u Sjedinjenim Američkim Državama, 11. septembra 2001. godine. Nakon tog događaja, kompanije širom sveta morale su da prilagode vrata kokpita kako bi se pružila veća sigurnost letačkim posadama u slučaju pokušaja otmice vazduhoplova. To što se vrata mogu otvoriti samo iznutra, donelo je nove rizike u slučajevima kada član letačke posade svesno želi da ugrozi bezbednost letenja.

Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.
Prekidač koji štiti, ali i ugrožava bezbednost. Kokpit je moguće otvoriti samo iznutra.

Novo pravilo trebalo bi da obezbedi više sigurnosti u takvim slučajevima, a slična pravila već neko vreme propisuje američki FAA (Federal Aviatio Authority). Obaveza svih aviokompanije u SAD jeste da obezbede da se u kokpitu nikada ne nađe samo jedan član posade, što odgovara novim pravilima koja aviokompanije širom sveta uvode nakon nesreće Džermanvingsa.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ma

    Bezbednost aviona se brani na zemlji a ne pred vrtima kokpita…to je suvise kasno…

    Odgovori
    Vl

    Tačno Majo.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    >> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Dejanera na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ja mislim da su ovi iz DASO-a prolupali. Zar ne citamo, na istom ovom portalu, kako je Hrvatska prosla vrhunski sa nabavkom polovnih Rafala ( a realno je da su stvarno prosli dobro) a da je Srbija preplatila nove avione (mozda i jeste) . Kako kazu razni strucnjaci ovde Hrvatska je kupila polovne avione koji…

    26. Nov 2024.Pogledaj