BEG airport status
Usvojen predlog da kapija fabrike aviona „Ikarus“ postane kulturno dobro Kapiju će štititi Zakon o kulturnim dobrima.

Usvojen predlog da kapija fabrike aviona „Ikarus“ postane kulturno dobro

Ulazna kapija nekadašnje fabrike aviona „Ikarus“ u Novom Sadu može da postane kulturno doboro, a ujedno i spomen-pločom mesta na kojoj se to preduzeće nekada nalazilo.

Iako kapiji fabrike aviona „Ikarus“ ništa nije predstavljalo direktnu pretnju, u Maketarskom klubu Novi Sad kao inicijatori njene zaštite objašnjavaju da su se plašili da bi „najezda građevinskih firmi i širenje grada“ mogli da je ugroze kapiju staru 93 godine.

Njihovi pokušaji da se ona zaštiti traju skoro deset godina.

scan0008 (2)
Usvojena inicijativa da kapija postane kulturno dobro

Pre nego što je Zavoda za zastiti spomenika kulture u Novom Sadu ovog marta dao pozitivan odgovor Maketarski klub Novi Sad prošao je dug put .

– Pokusavali smo i preko medija i preko nekih prijatelja iz Zavoda za zaštiti spomenika kulture, ali sve je bilo bez odjeka. Učestovali smo u Noći Muzeja 2012. godine i tu smo, između ostalog, napravili izlozbu fotografija na temu Fabrika aviona „Ikarus“. To je malo zainteresovalo javnost, ali se samo na tome završilo. – objašnjava Predrag Stamenković iz ovog kluba.

Najveću pomoć dobili su od Rečne Flote Vojske Srbije.

– Njihov poručnik zadužen za odnose sa javnošću Dragan Spasojevic, koji je ujedno i počasni član našeg kluba uputio nas je na koji način da uđemo u ceo proces i zaštitimo kapiju. Sve smo ovo radili iz čistog entuzijazma i ljubavi prema vazduhoplovstvu. – kaže Predrag Stamenković.

DSCF3602 (1)
Novi Sad, Šumadijska ulica br. 12

Kako će kapija biti zaštićena?

Ukoliko se kapija zaštiti, na osnovu Zakona o kulturnim dobrima, o njoj će se na dalje posebno voditi računa.

Ona ne sme da bude oštećena, uništena ili ukradena. Takođe, odredbe Zakona se odnose i na „ograničenja, odnosno zabrane izvođenja određenih građevinskih radova, promene oblika terena i korišćenja zemljišta u okviru zaštićene okoline kulturnog dobra, kao i promene namena pojedinih kulturnih dobara“.

Nadzor nad primenom ovih, ali i ostalih odredbi Zakona o kulturnom dobru, vršiće Ministarstvo kulture i informisanja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

BB

Ostali samo dugmići…

a i to će cigani ukrasti

Odgovori
Al

Cestitke. Kapije kao integralni deo stilskog koncepta fasada ili ograda moraju biti zasticene. Ne sme im se menjati, izgled, svojstvo i namena. Važno ih je odrzavati, obnavljati i predstaviti kao deo integriteta i identiteta grada. Bitno je da ih lokalne uprave predstave kao deo turisticke ponude i posebnosti mesta. A. Dabizic

Odgovori
VO

Svakako inicijativa za podržati, ako je već samo kapija ostala… Koliko čuvamo svoje tekovine, i to bi lako moglo da preko noći nestane a zatim se proda „na kilo“ na najbližem otpadu, što gore reče BB. Upravna zgrada zemunskog „Ikarusa“ iz 1938. nalazi se u kraju u kome sam odrastao (novobeogradski blok 9a) i za divno čudo je restaurirana, ali sada je jednim delom izdata izvesnom kafandžiji i nekakvim malim firmama. Čudni su putevi istorije…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj