BEG airport status
Počeo godišnji IATA kongres 71. IATA kongres od 7-9. juna

Počeo godišnji IATA kongres

Najveći, sedamdesetprvi po redu, godišnji kongres rukovodioca avio-kompanija u organizaciji Međunarodne asocijacije za vazdušni saobraćaj (The International Air Transport Association-IATA) počeo je juče u Majamiju. On je okupio oko 800 učesnika, a među predstavnicima avio-prevoznika iz celog sveta nalazi se i direktor Er Srbije (Air Serbia), Dane Kondić.

Tokom tri dana trajanja kongresa najavljeni su paneli o saradnji kompanija i proizvođača (Panel: Aircraft Manufacturers & Airlines: Partners?), rastu broja putnika i održivosti takve tendencije (Panel: Sustainable Growth), o investiranju u avio-prevoznike i pronalaženju resursa za njihov budući rad (Panel: Making Airlines Investible), iskustvu i novim zahtevima putnika  (Panel: Meeting Consumer Demands) i strukturnim promenama i potrebama u okviru prevoza robe (Panel: Cargo Strategy).

Biće organizovan i forum direktora gde će govoriti: Karsten Spor (Lufthansa), Džejms Hogan (Etihad Airways), Bred Tilden (Alaska Air), Kristof Miler (Malaysian Airlines), Klaudia Sender Ramirez (TAM Airlines).

Kako prenosi Rojters (Reuters), na ovogodišnjem skupu će se govoriti i o zaradi u 2015. godini. Trenutno se procenjuje da će neto profit biti 25 milijardi dolara za 3,2 % profita od marži, što je najbolja zarada u proteklih 5 godina.

Neposredno pre otvaranja 71. susreta o stanju u avio-prevozu i proslavi 70. rođendana ove asocijacije govorio je  generalni direktor IATA-eToni Tajler.

Pitanje otvorenog neba

U centru pažnje ovogodišnjeg kongresa naći će se i „Open sky drama“ između američkih i zalivskih avio-kompanija. Posle optužbi da su dobile subvencije od 40 miliona dolara, kompanije sa Bliskog istoka su pozvale američku Vladu da preispita politiku otvorenog neba.

U prilog tome da će se u Majamiju govoriti o ovoj temi govori i činjenica da su se „nelojalnoj konkurenciji“ usprotivile i evropske vlasti. Holandska Vlada je prošlog meseca najavila da će privremeno zabraniti nove slotove na amsterdamskom aerodromu zalivskim kompanijama, prenosi Rojters.

Generalni direktor IATA-e, Toni Tajler, je u razgovoru za Rojters rekao da je na Vladama da reše pitanje fer konkurencije:

–  Poslednji put se to desilo sa evropskim kompanijama i avio-prevozicima sa Bliskog istoka. Od tada primećujemo da se sklapaju savezi, komercijalni ugovori ili u slučaju Etihada, subvencije. –

Očekuje se da će se u raspravu na ovu temu uključiti i ostali predstavnici avio-industrije. 

IATA okuplja oko 260 kompanija iz celog sveta, što čini 83% ukupnog svetskog avio-transporta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj