BEG airport status
Partner 2015: Utva „Sova“ – detalji "Sova" je pobudila veliko interesovanje vazduhoplovnih entuzijasta. Foto: Dragan Trifunović

Partner 2015: Utva „Sova“ – detalji

Novi projekat „Yugoimport SDPR-a“ i fabrike aviona „Utva“ iz Pančeva predstavljen je u utorak, prvog dana Sajma naoružanja i vojne opreme „Partner 2015“.

Otkrivanje „nove“ letelice metodom skidanja čaršava bio je događaj od svega nekoliko sekundi. Deo obilaska ministra odbrane svih izloženih proizvoda domaće i strane namenske industrije.

Da je reciklaža sedamdesetpetice u toku, znali smo. Da su detalji bili čuvani radi efektnije premijere, poštovali smo.

Na žalost, nije bilo ni premijere a ni prezentacije projekta.

"Sova". Može biti da je rezervisana za neku afričku zemlju i obuku njihovih vojnih pilota, možda planiraju da je nude civilnom tržištu? Sve je moguće. Foto: Dragan Trifunović
„Sova“. Može biti da je rezervisana za neku afričku zemlju i obuku njihovih vojnih pilota, možda planiraju da je nude civilnom tržištu? Sve je moguće. Foto: Dragan Trifunović

Pored više pokušaja da dobijemo zvaničnu prezentaciju nove „Utvine“ aktivnosti pod duhovnim i finansijskim vođstvom „SDPR-a“ predstavnici Yugoimporta su odlučili da budu nedostupni. Nije kao da su izložili svoj proizvod na nekom sajmu, pa da imaju obavezu da nešto o njemu pričaju. To je bilo jasno još prvog dana.

Na Yugoimportovom štandu jedna ljubazna predstavnica je čak, radi pojašnjenja procedure najave za izjavu, upotrebila i reč, citiramo, „fax“.

Usled izostanka zvaničnog komentara o ovom veoma zanimljivom projektu u nastupajućim danima prenećemo nezvanične informacije do kojih smo došli od bitnijih i znatno slabije plaćenih pojedinaca uključenih u projekat.

Do tada, pogledajte kako „Sova“ izgleda izbliza:

 
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pe

Opsss, čika Lazanski baca oko ;)

Odgovori
М

Утисак са сајма од првог дана је био благо речено већ виђено. Након 2 године сетили се СДПР-овци да офарбају ЛАЗАР-2 у „диги“ али је и даље од премијере 2013 до сада према мом скромном мишљењу остао недовршен пројекат, још ако додамо да су само 3 продата Пакистану и 4 су отишла Жандармерији поставља се питање „Шта раде ови СДПР-овцу?“ или „Где одоше паре?“. Што се тиче благо речено франкештајна Ласте-75 са ознаком СОВА под вођством опет СДПР-оваца види се да још увек живи дух 70тих или 80-тих година , на жалост нису ми дали да уђем у кокпит јер сам по природи габаритан па су се вероватно бојали да не упропастим „премијеру“. О „премијери“ до зуба наоружане рибарске барке немам шта да кажем довољно је видети „то“. Од осталог СДПР-овог оруђа све је већ познато и све је било ту. Треба напоменути да је била и МОРАВА која ће на жалост по неким причама које сам начуо бити успорена у производњи због стечаја једног од коопераната. Све у свему стање наменске индустрије је очајно.

Odgovori
Ж

На жалост ниједан Лазар није продат Пакистану а Жандармерија је добила само један и то прототип Лазара 2.

Pa

Čini mi se da ima finesu cigle,kao i 75.Ko forsira ovakve zastarele projekte koji i 70, su bili glupavi za osnovnu obuku.

Odgovori
ke

a ko ste vi da dajete takve proste komentare za u75 ocito ste neki propali radnik utve ili vti-a

Ai

Druže Pavle, u opšte niste u pravu ! Ako sam Ja, vešt kao Beli Piton u vožnji, uspeo prije 30 godina da naučim samostalno da letim (jurimo 30 !) i nikada ne doživim kraksu na toj „šklopociji“ koju je izumeo moj uzor, član biblioteke, Glavni konstruktor drug Dragoslav, onda možemo reći da je tasj proizvod uspeo u svojoj nameni ! A nemena je bila da da nepismene naući čitati !!
Shvatite da prije 40-50 godina nije bilo googla i wordwajdweba i sve smo morali sami da izračunamo i napravimo bez BiliGejtsa i njegovog kalkulatora u prozorima !!! Ovo danas što se zove Sova, to još Tomislav Bjelogrlić (nema veze s Hrvatima valjda jer ..) nije POTVRDIO da je projekat UTVE nego su to neki „visoki plavi pametni nabildani“ tipovi na Mašincu uzeli da prepišu sa nacrta u CAD/CATIA dizajn pa su onda napravili NOVE auspufe u jednoj radionici i NOVI usisni kolektor pa je onda „donji“ kapotaž uži tanji i lepši.. i što bi reko moj bivši prijatelj Tarzan, „nemo da te učim ispočetka gde je ulaz“.. Sova je super unikatni avijon, savršeno izgleda i kad bi mi ga netko poklonio sve s onim Garmin televizorima i da mogu da vozim ženu, svastiku i taštu de bi mi bio kraj :)

Odgovori
Fl

Sova je dobro mora da je jeftina ,moje misljenje je da se se prodati brzo nekome iz inostranstva.

Odgovori
st

Blam,
zamislite da zastava pokrene proizvodnju stojadina sa novom instrumental tablom i koznim sjedistima.
I pravo na sajam Zeneva.
Bravo inzinjeri sad smo sigurni da vas niko nece ukrasti.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj