Novi projekat „Yugoimport SDPR-a“ i fabrike aviona „Utva“ iz Pančeva predstavljen je u utorak, prvog dana Sajma naoružanja i vojne opreme „Partner 2015“.
Otkrivanje „nove“ letelice metodom skidanja čaršava bio je događaj od svega nekoliko sekundi. Deo obilaska ministra odbrane svih izloženih proizvoda domaće i strane namenske industrije.
Da je reciklaža sedamdesetpetice u toku, znali smo. Da su detalji bili čuvani radi efektnije premijere, poštovali smo.
Na žalost, nije bilo ni premijere a ni prezentacije projekta.
Pored više pokušaja da dobijemo zvaničnu prezentaciju nove „Utvine“ aktivnosti pod duhovnim i finansijskim vođstvom „SDPR-a“ predstavnici Yugoimporta su odlučili da budu nedostupni. Nije kao da su izložili svoj proizvod na nekom sajmu, pa da imaju obavezu da nešto o njemu pričaju. To je bilo jasno još prvog dana.
Na Yugoimportovom štandu jedna ljubazna predstavnica je čak, radi pojašnjenja procedure najave za izjavu, upotrebila i reč, citiramo, „fax“.
Usled izostanka zvaničnog komentara o ovom veoma zanimljivom projektu u nastupajućim danima prenećemo nezvanične informacije do kojih smo došli od bitnijih i znatno slabije plaćenih pojedinaca uključenih u projekat.
Do tada, pogledajte kako „Sova“ izgleda izbliza:
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:
Pedja
Opsss, čika Lazanski baca oko ;)
Мајор Курсула
Утисак са сајма од првог дана је био благо речено већ виђено. Након 2 године сетили се СДПР-овци да офарбају ЛАЗАР-2 у „диги“ али је и даље од премијере 2013 до сада према мом скромном мишљењу остао недовршен пројекат, још ако додамо да су само 3 продата Пакистану и 4 су отишла Жандармерији поставља се питање „Шта раде ови СДПР-овцу?“ или „Где одоше паре?“. Што се тиче благо речено франкештајна Ласте-75 са ознаком СОВА под вођством опет СДПР-оваца види се да још увек живи дух 70тих или 80-тих година , на жалост нису ми дали да уђем у кокпит јер сам по природи габаритан па су се вероватно бојали да не упропастим „премијеру“. О „премијери“ до зуба наоружане рибарске барке немам шта да кажем довољно је видети „то“. Од осталог СДПР-овог оруђа све је већ познато и све је било ту. Треба напоменути да је била и МОРАВА која ће на жалост по неким причама које сам начуо бити успорена у производњи због стечаја једног од коопераната. Све у свему стање наменске индустрије је очајно.
Живојин
На жалост ниједан Лазар није продат Пакистану а Жандармерија је добила само један и то прототип Лазара 2.
Pavle Karajovic
Čini mi se da ima finesu cigle,kao i 75.Ko forsira ovakve zastarele projekte koji i 70, su bili glupavi za osnovnu obuku.
kele
a ko ste vi da dajete takve proste komentare za u75 ocito ste neki propali radnik utve ili vti-a
AirBag
Druže Pavle, u opšte niste u pravu ! Ako sam Ja, vešt kao Beli Piton u vožnji, uspeo prije 30 godina da naučim samostalno da letim (jurimo 30 !) i nikada ne doživim kraksu na toj „šklopociji“ koju je izumeo moj uzor, član biblioteke, Glavni konstruktor drug Dragoslav, onda možemo reći da je tasj proizvod uspeo u svojoj nameni ! A nemena je bila da da nepismene naući čitati !!
Shvatite da prije 40-50 godina nije bilo googla i wordwajdweba i sve smo morali sami da izračunamo i napravimo bez BiliGejtsa i njegovog kalkulatora u prozorima !!! Ovo danas što se zove Sova, to još Tomislav Bjelogrlić (nema veze s Hrvatima valjda jer ..) nije POTVRDIO da je projekat UTVE nego su to neki „visoki plavi pametni nabildani“ tipovi na Mašincu uzeli da prepišu sa nacrta u CAD/CATIA dizajn pa su onda napravili NOVE auspufe u jednoj radionici i NOVI usisni kolektor pa je onda „donji“ kapotaž uži tanji i lepši.. i što bi reko moj bivši prijatelj Tarzan, „nemo da te učim ispočetka gde je ulaz“.. Sova je super unikatni avijon, savršeno izgleda i kad bi mi ga netko poklonio sve s onim Garmin televizorima i da mogu da vozim ženu, svastiku i taštu de bi mi bio kraj :)
Flame
Sova je dobro mora da je jeftina ,moje misljenje je da se se prodati brzo nekome iz inostranstva.
stavor
Blam,
zamislite da zastava pokrene proizvodnju stojadina sa novom instrumental tablom i koznim sjedistima.
I pravo na sajam Zeneva.
Bravo inzinjeri sad smo sigurni da vas niko nece ukrasti.