BEG airport status
Aleksandar Radić: Spasiti ideju srpskog ratnog vazduhoplovstva Nov hardver se redovno izbacuje. Šta ćemo sa novim ljudima? Foto: Dragan Trifunović

Aleksandar Radić: Spasiti ideju srpskog ratnog vazduhoplovstva

Kada saberemo „nove“ razvojne programe i retke modernizacije koje i dalje traju, pričamo o letelicama koje se prevashodno koriste za obuku. Ukoliko ste danas prošetali halom 1 Beogradskog sajma dva najveća aduta domaće vazduhoplovne industrije upravo su „trejneri“.

Međutim, ako bi zagrebali po površini i analizirali ne toliko sistem obuke RV i PVO već starost kadrova, njihovu perspektivu služenja ovakvom sistemu i motivaciju novih mladih ljudi da u njega uđu, naišli bi na prave izazove. Izazove pred kojima se u vrhu naše vojske već godinama glava okreće u drugu stranu.

Vojni analitičar Aleksandar Radić jedan je od retkih poznavalaca materije koji je uvek insistirao upravo na rešavanju ovog dela šire problematike opstanka srpskog RV i PVO. Neretko je imao konkretna rešenja i skoro uvek je o njima govorio javno i nedvosmisleno.

Na „Partneru“ smo iskoristili priliku da razgovaramo sa njim o ovoj ali i drugim bitnim i aktuelnim temama. Dotakli smo se idealnog miksa letelica za selekciju i početnu obuku, ponovio je svoja razmišljanja o remontu i modernizaciji (jednog od) MiG-ova, pitali smo ga da li je nabavka isključivo ruskog helikoptera gotova stvar i

…kada bi sutra dobili nove višenamenske borbene avione, ko bi ih leteo?

 
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ai

Koristim priliku da pozdravim mog starog Druga s velikm D, dok je pravio male makete F-4 kod našeg Živka.. e to su vremena bila, slažem se od slova do slova s ovim što je izgovorio, jedini problem je da On to u Srbiji i svi njemu slični kad ovo govore govore iz pozicije JRV ! Ali to je bio unikat u svijetu i sve je to Utopija !!

Odgovori
Fl

Srpsko vazduhoplovstvo de fakto ni ne postoji migovi 21 su stari oko 40+godina mig 29 imaju vecito nekih problema i mali ih je broj oko 4 od kojih samo 2 lete.Poslednje poplave su pokazale da nemamo transportne helikoptere ,bez kupovine novih 10+ helikoptera i 10 novih vojnih aviona sve je krpljenje rupa. Ako se ovako nastavi do 2020 i to malo sto imamo vise necemo imati.Albanija je kupila 4nova helikoptera planira jos 6 a mi??To je nasa tuzna istina.

Odgovori
br

Objektivno i racionalno čovek zbori, nesposobnost upravljanja državom i tu je tačka. Sve ostalo ne vredi raspravljati, negativna selekcija je uzela danak pod svoje…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

https://www.physicsforums.com/threads/help-identifying-aesa-antenna-structure-type-found-in-the-f-35-aircraft.946308/ Antena je sastavni dio bilo kojeg radarskog sustava.

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan Po treci put, poredite neuporedivo. Pisem o novom hipersonicnom oruzju, ne o interkontinentalnim raketama i njihovim bojevim glavama koje u zavrsnoj fazi leta postizu velike brzine zbog cega su im manevarske sposobnosti skoro pa nikakve. I opet vi o PVO i obaranju necega sto leti 5 i vise puta brze od zvuka. Za…

29. Nov 2024.Pogledaj

mnogo je kume na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Bell UH-1H Iroquois nudi jedinstvenu mjesavinu historijskog znacaja, operativne svestranosti i dokazane pouzdanosti, sto ga cini najatraktivnijim halikopterom za podrucje balkana.Turboosovinski motor T53-L-13B, koji trosi priblizno 480 do 640 litara Jet-A goriva na sat sto je nekih 600 do 800 eura po satu.Godisnje rutinsko odrzavanje, ukljucujuci inspekcije i manje popravke, moze kostati od 20.000 do…

29. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Miloš77 Ma Dušan visi na sve vesti gde se spominju Rusi od Politike,Novosti do N1,B92 pa i ovde ....Pisanja su mu veoma maštovita gde se nekad graniči sa šaljivim kolumna ,nekad steknem utisak da Rusi ustvari nemaju ništa ,najbolje ore godinu-dve dana ,Ameri lični izjave pogodjen u Patriot u Kijev Dušan nas sve ovde ubedjuje…

29. Nov 2024.Pogledaj