BEG airport status
Dronovi sve veća opasnost za avione u SAD Ove godine u SAD podneto više od 650 prijava pilota o letenju dronova u blizini aviona sa ljudskom posadom / Foto: Dragan Trifunović

Dronovi sve veća opasnost za avione u SAD

Izveštaji pilota o uočavanju dronova udvostručili su se ove godine u odnosu na prošlu, kažu američki državni regulatori, što povećava zabrinutost zbog potencijalnog smrtonosnog sudara.

Prema izveštaju FAA-a (Federal Aviation Administration), od početka godine do 9. avgusta, podneto je više od 650 prijava pilota o letenju dronova u blizini aviona sa ljudskom posadom. Prošle godine, bilo je 238 bespilotnih letelica sa kojima je potencijalno moglo doći do smrtonosnog sudara.

Izveštaji su došli od pilota različitih aviona, uključujući i mnoge velike avio-kompanije. Zabrinutost se javlja zbog činjenice da ako se dron sudari sa motorom aviona, to može onesposobiti motor kao kada ptica uleteti u njega. Takođe, sudar velike brzine sa dronom može oštetiti strukturu aviona i napraviti druge, značajne probleme.

U junu prošle godine prijavljeno je 16 susreta sa dronovima i 36 narednog meseca. Neuporedivo više nego prethodne godine, ove godine u junu je bilo 138 prijava pilota koji lete do 10.000 metara nadmorske visine i 137 u julu.

Ranije ove nedelje, posade na četiri komercijalna leta su uočile dron, dok su se pripremale da slete na međunarodni aerodrom Njuark Liberti u Nju Džersiju. Nijedan od pilota nije bio primoran da pravi manevre za izbegavanje, zahvaljujući pravovremenom uočavanju. Avioni su bili između 2.000 i 3.000 stopa u vazduhu i 8 do 13 milja udaljeni od aerodroma.

FAA generalno ograničava dronove na letenje ispod 400 metara i minimum 5 milja od aerodroma. Letenje drona „bilo gde blizu“ aviona donosi krivičnu prijavu i kaznu do 25.000 dolara.

Vatrogasci, koji se bore protiv požara na Zapadu, su u nekoliko navrata bili primorani da prizemlje svoje operacije nakon uočavanja bespilotnih letelica. Osumnjičeni dronovi su ometali borbe aviona sa požarima u najmanje 13 situacija ove godine u odnosu na prošlogodišnjih četiri. Prošlog meseca, nakon uočavanja pet dronova, posade su prizemljene na 20 minuta, dok se plamen proširio u divlju vatru koja je zatvorila „Interstate 15“ u Južnoj Karolini i uništila broja vozila.

Vatrogasne službe su uvele saopštenja javne službe da upozore hobiste dronova, dok zakonodavci traže oštrije kazne za ometanje.

11847594_10206067926311050_1102823361_o-850x350
Dronovi u SAD ometaju i prizemljuju vatrogasce pri gašenju požara / Foto: Dragan Trifunović

FAA je objavila da tesno sarađuje sa policijom na otkrivanju i ispitivanju neovlašćenih operacija dronom. Agencija je naplatila civilne kazne za nekoliko neovlašćenih letova širom zemlje i ima desetine otvorenih slučajeva izvršenja.

– FAA ohrabruje građane da prijave neovlašćene operacije dronom lokalnim organima reda i da pomognu obeshrabrivanju ove opasne, ilegalne aktivnosti – navodi se u saopštenju.

Hobistima je dozvoljeno da upravljaju malim dronovima za nekomercijalne svrhe pod uslovom da se pridržavaju nekoliko pravila, uključujući držanje letelice unutar vidokruga operatora u svakom trenutku.

FAA i udruženje hobista „Academy of Model Aeronautics“, kao i druge organizacije koje predstavljaju industriju dronova, imaju javnu kampanju pod nazivom „Znajte pre nego što letite“ („Know Before You Fly“), kojom edukuju dron operatere o pravilima.

FAA je nedavno donela prekretnicu od 1.000 dozvola, dodeljenih kompanijama da, između ostalog, koriste dronove za fotografisanje iz vazduha, praćenje cevovoda i električnih dalekovoda, proveru dimnjaka, useva i donjih strana mostova.

Kongres je usmerio FAA da razvije pravila, koja omogućavaju dronovima širok pristup američkom nebu uz održavanje bezbednosti letenja. Ranije ove godine, agencija je predložila pravila za male dronove, a zvaničnici su optimisti i smatraju da će biti u stanju da donesu konačna pravila do kraja godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Nista to ne pomaze lepim. Dok neko ne zavrsi u lisiciam ai na slici slaba vajda ili dok ih ne povuku po sudu…

Odgovori

Kao GA pilot u jednom od najzauzetijih vazdusnih prostora u SAD (San Francisco Bay Area), mogu samo da kazem da sam licno odgovoran za dva prijavljena drona u protekla dva meseca, od kojih je jedan bio na 4500 ft, a drugi na 1500 ft. na direktnom finalnom prilazu medjunarodnom aerodromu u San Hozeu (SJC).

Crnog sam misljenja da je samo pitanje vremena pre nego sto se dogodi tragedija zbog necije neodgovornosti.

[ a mislili smo da su laseri opasni… ]

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj