BEG airport status
Gašić u Muzeju vazduhoplovstva: Za godinu dana ovo mora da bude reprezentativno MVB od sad u sastavu Ministarstva odbrane / Foto: Dina Đorđević

Gašić u Muzeju vazduhoplovstva: Za godinu dana ovo mora da bude reprezentativno

Ministаr odbrаne Brаtislаv Gаšić i vršilаc dužnosti generаlnog direktorа Aerodromа „Nikolа Teslа“ Sаšа Vlаisаvljević sа sаrаdnicimа obišli su Muzej vаzduhoplovstvа Beogrаd koji će, nаkon smene prethodnog direktorа, odlukom Vlаde Srbije voditi Miroslаv Knežević (nekadašnji prvi čovek Vojnog muzeja na Kalemegdanu, sada u penziji).

Gašić je istakao da je sve urađeno po zakonu i da postoje dokumenti na osnovu kojih su osnivači dali svoj pristanak za ovakvu promenu rukovodstva, kao i da postoji dokumentacija koja svedoči da je Vlada predala nadležost Ministarstvu odbrane.

Ministar, međutim, nije precizirao kako će se Muzej ubuduće finansirati, već je objasnio da će taj predlog u narednom periodu dati novi v.d. direktor Knežević.

Gašić je ovom prilikom izjavio da Vojska i Vlada ponovo ulaze u svoj muzej, koji je na „volšeban način“ bio izuzet iz državne imovine i bio napravljen maltene privatnim. On je naglasio da očekuje da već sutra u muzej dođu policijski inspektori za privredni kriminal i istražni organi, kako bi se utvrdilo šta sve nedostaje i kakvi su nelegalni poslovi

On je dodao i da zna da su „neki eksponati prodati, a da se ne zna gde su sredstva završila“.

– Imamo i saznanje da je jedan od Antonova 2 (misleći na Antonov 12) prodat Bugarima i na volšeban način se izgubio.  Znači, imamo posao za policiju.

Tako da prvo što ćemo da uradimo je da napravimo presek da im olakšamo da Muzej može da funkcioniše – izjavio je ministar Gašić dodajući da se na ovakav potez čekalo godinu i po dana, ali da se zbog želje da se sve uradi po zakonu na promenu rukovodstva toliko čekalo.

Kritikama upućenim na račun, sad već buvšeg rukovodstva, priključio se i potpukovik Ivan Ukić, koji je bio načelnik vojnog dela Muzeja i član Upravnog odbora. Prilom vođenja obilaska delegacije on je uputio niz optužbi podsećajući da „u Muzeju nikada nije izvršen popis imovine države“ i da je civilna strana Muzeja prodavala eksponate.

– Ja sam uspeo da napravim prema podacima koje sam uspeo da dobijem od prethodnih direktora MVB da je prodato preko 100 aviona, vazduhoplovnih motora i ostale zemaljske i avio opreme. Pare su, po rešenjima trebalo da se koriste za završetak faze izgradnje – to nikada nije završeno, a para nema – objasnio je Kukić.

On se u svom izlaganju ministru Gašiću dotakao i ostataka hangara koji je iz Crne Gore premešten u Muzej.

– Za tu aktivnost prethodni direktor MVB je utrošio, nismo utvrdili tačno koliko, ali između 60.000 i 70.000 evra. bez saglasnosti Upravnog odbora, bez dalje vizije šta sa ovim. Mi smo pre par godina probali da pravimo projekat da vidimo koliko bi trajala izgradnja jednog hangara koji bi se koristio za potrebe Muzeja i to je red veličina 1.000.000 evra. Sa ovim stvarno ne može ništa.

Ali posledica je bila da su radnici i zaposleni u Muzeju mesecima imali platu na minimalcu. To je vid samovolje i zloupotrebe službenog položaja – objasnio je Ukić dodajući da još uvek nije procenjeno da li ostaci hangara iz Kumbora imaju istorijsku vrednost i da to kustosi iz stručne službe treba da provere.

unnamed (6)
Dokumentacija JAT-a na otvorenom, u neadekvatnim uslovima / Foto: Petar Vojinović

– Gospodine Ministre, gospodo novinari, dokumentacija JAT-a – to je najgora slika. Pogledajte u kakvom je to stanju i da li je JAT kao institucija zaslužila takav odnos prema njima – nastavio je Ukić, na šta je ministar Gašić dodao da dokumentacija svakako zaslužuje da bude eksponat jer je to deo naše istorije.

Nisu izostale ni zamerke u vezi sa odnosom prema eksponatima.

– Problem vezan za F117, ali i generalno, je u tome da Muzej jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva svoje materijalno i finansijsko poslovanje i svaku drugu delatnost planira, sprovodi i realizuje po pravilima ustrojstva Vojske i Ministarstva odbrane.

Zbog pitanje nadležnosti i tvrdnje da je to vlasništvo njihovo (Muzeja vazduhoplovstva-Beograd) bili smo sprečeni da bilo šta konkretno preduzmemo s ovim- objasnio je Ukić prilikom obilaska eksponata koji se nalaze u dvorištu Muzeja.

Delegacija je provedena i kroz protiv požarni prostor koji se trenutno koristi kao skladište, što je, takođe, kritikovano.

– Ovo je za izlazak iz Muzeja. U slučaju, ne daj Bože, kakvog akcidenta, jako teško da bi odavde moglo nešto bilo šta da se blagovremeno i na vreme spasi – zaključio je Ukić.

12042916_980915641971942_3985767494867080623_n
Ministar pohvalio rad vojnog dela Muzeja / Foto: Petar Vojinović

Prilikom posete mogli su da se čuju i konkretni predlozi za opcije pomoći koje bi Muzej mogao da dobije od Aerodroma Nikola Tesla, a koje je danas ponudio v.d. direktor beogradskog aerodroma Saša Vlaisavljević.

 

Tango Six već treću godinu izveštava o dešavanjima u Muzeju vazduhoplovstva. Kliknite na baner za sve tekstove u ovoj temi: 11351426_10206327791931056_163578268_n

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

St

Bahati saučesnici u kriminalnoj radnji oko postavljanja aviona MiG-21 u Kruševcu, jure lopove po muzejskim depoima i radionicama.

Odgovori
Sl

Pa jes ono Ukič I Gašić

dr

kada bi se polovina od onih Jastrebova vratila u letno stanje I kasnije ulozilo u elektroniku Srbija bi opet imala bombardersku aviaciju.

Č

Još da ti poverujemo. Otpuštaš iz vojne službe profesionalne vojnike , a ovamo ćeš da ulažeš u muzej da bude reprezentativan. Ajde zaposli još pet, šes vojnih penzosa na tuđu grbaču.

Odgovori
Bo

„Ovo mora da bude reprezentativno“ – keramički radovi pogotovo, ceo ulazni plato sa stepenicama je pod keramikom, koja je dobrano dotrajala!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj