BEG airport status
Univerzitet u Zadru razmatra otvaranje smera aeronautike uz pomoć prestižnog „Embry-Riddle“ fakulteta Školovanje kadrova za održavanje letelica, komercijalnu eksploataciju, "safety" menadžment, obuku pilota / Foto: Univerzitet u Zadru

Univerzitet u Zadru razmatra otvaranje smera aeronautike uz pomoć prestižnog „Embry-Riddle“ fakulteta

Na Univerzitetu u Zadru uskoro bi mogao da bude otvoren smer aeronautike kao novi studijski program, piše Zadarski list.

Reč je o studijama za školovanje dva osnovna obrazovna profila u vazduhoplovstvu. Jedan sličan saobraćajnim inžinjerima, ali u vazduhoplovstvu, gde bi se školovali kadrovi za održavanje letelica, komercijalnu eksploataciju i „aviation safety“ menadžment.

Drugi profil bio bi namenjen školovanju civilnih pilota. Program predviđa obuku od PPL-a do ATPL-a, prenosi Zadarski list.

U Rektoratu Univerziteta u Zadru održan je radni sastanak na kojem su razmatrani planovi za osnivanje smera aeronautike. Na njemu su osim predstavnika lokalne vlasti učestvovali i predstvanici „Embry-Riddle Aeronautical University“ iz SAD-a, „Pilot Flight Academy“ iz Norveške, zadarskog aerodroma i „Aerostandarda“.

– Zadar je odabran kao jedno od evropskih sedišta koje ispunjava vrlo stroge kriterijume – od onih geografskih i klimatskih, preko organizacionih i infrastrukturnih do poslovnih i akademskih – piše Zadarski list podsećajući da hrvatski obrazovani sistem jedini na svetu propisuje da piloti civilnih i vojnih vazduhoplova moraju da imaju fakultetsku diplomu.

Sastanak u zadarskom rektoratu je bio tek početak jer predstoji usklađivanje hrvatskog, američkog i nemačkog nastavnog programa što bi moglo da traje oko 2 godine.

Prema zaključku ovog hrvatskog lista, ekspanzija civilne komercijalne avijacije proizvela je manjak pilota na tržištu pa bi zadarski kadrovi na osnovu sertifikata i dozvola koje su stekli tokom školovanja odmah mogli da pronađu posao u kompanijama poput Rajanera (Ryanair) ili Lufthanze (Lufthansa).

Podseća se i da je Zadar poznat vazduhoplovni grad.

Vojni nastavnici letenja su pedagošku grupu predmeta polagali na Univerzitetu u Zadru. Na zadarskom aerodromu Lufthansa je do skoro imala pilotsku školu „Interkokpit“ dok „Aerostandard“ održava letelice kompanija „Agusta“, „Bell“, „Cessna“, „Diamond“, „Extra“, „Robinson“, kao i jedrilice i motorne jedrilice svih proizvođača.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Mi

Vrlo zanimljivo.

Opšta avijacija u regionu (Srbija, Hrvatska i Slovenija) su konačno u fazi buđenja. Naime, regionalni proizvođači aviona u poslednjih nekoliko godina ubrzano razvijaju nove avione (Pipistrel, Utva, …).
Moja duboka želja je da studiram i kasnije radim u projektovanju, dizajnu i izgradnji vazduhoplova. Nažalost, takva vrsta kvalitetnih inženjering studija trenutačno ovde u Sloveniji ili šire na Balkanu ne postoji.

Embri Ridl je svetski poznati vazduhoplovni univerzitet, koji ima jedan od najboljih kurseva sa područja Aerospace Engineering (Aeronautical Engineering i Astronautical Engineering) – http://erau.edu/degrees/aerospace-engineering/indek.html … Za ova dva studija u SAD i šire u svijetu ima veliko interesovanje. Kod njih školovan inženjer brzo dobi posao bilo gde u svetu. Jedini problem je u tome, što pomenute studije nažalost nude samo u SAD, na kampusu u Floridi i Arizoni. A ja si studija i života u SAD ne mogu priušti. Stoga bilo bi meni bilo sjajno ako ERAU odluči i poče da podučava programa Aerospace Engineering na primer takođe gde u Evropi ili. npr. kao gore članak sugeriše, možda na Balkanu. Zadar bi bio idealna lokacija. Život na Balkanu možem da si priuštim. Ako bi cena studija bila je slična onoj na drugim univerzitetima u Evropi , ja bi takva studija mogu finansirati.

Pitanje autori članka: Da li imate li kakvu informaciju ili postoji li kakva mogućnost da ERAU i Univerzitet Zadar ponude takav studij? Hvala na odgovoru.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj