BEG airport status
A380 poručen posle dve godine – ugovorena prodaja tri aviona Vrednost ugovora procenjuje se na 428 miliona dolara po avionu

A380 poručen posle dve godine – ugovorena prodaja tri aviona

Osim rezultata poslovanja za proteklu godinu, Erbasova godišnja konferencija za medije dala je zvanični odgovor na još jedno pitanje o kome se polemiše u poslednje vreme – da li je ugovorena porudžbina 3 A380.

Spekuliše se da je njihova vrednost procenjena na 428 miliona dolara po avionu. Vest je još značajnija ako se u obzir uzme činjenica da u poslednje dve godine evropski proizvođač nije sklopio nijedan ugovor o prodaji ove letelice.

I nakon zvanične potvrde da je porudžbina dogovorena, Erbasovi predstavnici na konferenciji – predsednik i izvršni direktor, Fabrice Brégier i glavi operativni direktor za klijente, John Leahy nisu precizirali da li je ovakav ugovor sklopljen sa japanskom kompanijom „ANA Holding“ čije se ima poslednjih dana povezuje sa ovom vešću.

airbus 6
A380 rezime za 2015. godinu

Već neko vreme se spekuliše da su ovakvi poslovni potezi Erbasa rezultat pritiska najvećeg korisnika A380, Emirata (Emirates). Naime, bliskoistočni prevoznik želi da koristi varijantu ove letelice sa motorom koji manje troši.

Evropski proizvođač aviona, sa druge strane, ne želi da investira u novu varijantu A380 dok postojeća ne ostvari veći broj porudžbina.

Pre godinu dana finansijski direktor kompanije Erbas, Herald Vilhem, izjavio je da bi proizvodnje A380 mogla da stane ukoliko ne dođe do novih porudžbina.

A320 neo VS B737

Vest o porudžbini A380 dolazi nakon informacije da je u rivalskom odnosu Boinga i Erbasa u prednosti proizvođač iz Tuluza sa 1036 porudžbina u odnosu na 768 koliko je zabeležio američki Boing.

a16

a17

Porudžbine A320neo nadmašuju rivalski B737Max. U protekle 2 godine, na svaka dva A320 neo prodat je jedan B737 Max. Ukupno gledano, Boing je do sada prodao 3.052 B737 Max, a Erbas 4.443 A320neo.

Opasku na ovakvu statistiku imao je Erbasov glavi operativni direktor za klijente John Leahy koji je izjavio da je Boing napravio lep avion, ali da je Erbasov efikasniji.

Generalni direktor Katar ervejza, Al Akabar izjavio je pre manje od mesec dana da očekuje novogodišnje čudo i da će Erbas isporučiti letelicu pre kraja 2015.

Erbas je ranije najavio da će svoj prvi A320neo isporučiti Lufthansi pre nego Katar ervejzu, što je i potvrđeno na godišnjoj konferenciji održanoj u Parizu.

U međuvremenu pojavila se i vest da se Erbas trenutno suočava sa problemima u vezi sa dokumentacijom za A320neo.

Evropski proizvođač sa druge strane tvrdi da je već dobio sertifikat EASA-e i američke FAA.

Predsednik i izvršni direktor Erbasa, Fabrice Brégier je na današnjoj konferenciji objasnio da kašnjenje isporuke ne treba da čudi ako se u obzir uzme da je to isporuka prve letelice tog tipa, pri čemu je istakao da pojedini timovi u lancu proizvodnje kasne, ali i da je potrebno vreme za obuku pilota.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

12

Tako Vam je to kad na trziste pustite proizvod kao A380 u veoma nezgodno vreme

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj