BEG airport status
Iran i „Airbus“ sklopili ugovor o saradnji – nabavka 118 aviona, obuka pilota, podrška celom vazduhoplovnom sistemu Iran er nabavlja 73 širokotrupna i 45 uskotrupnih Erbas aviona / Foto: Wikimedia

Iran i „Airbus“ sklopili ugovor o saradnji – nabavka 118 aviona, obuka pilota, podrška celom vazduhoplovnom sistemu

Islamska republika Iran i Erbas (Airbus) potpisali su ugovor o nabavci 118 aviona i ugovorili sveobuhvatnu saradnju u oblasti civilne avijacije. Ugovori su potpisani prilikom jučerašnjeg sastanka iranskog i francuskog predsednika u Parizu, saopštio je evropski proizvođač.

Iran će poručiti 73 širokotrupna i 45 uskotrupnih aviona. Predsednik i generalni direktor Iran era (Iran Air), Farhad Parvaresh, potpisao je ugovor o nabavci 21 A320ceo, 24 A320neo, 27 A330ceo, 18 A330neo (-900), 16 A350-1000 i 12 A380. Osim toga, dogovorene su i obuke za pilote i održavanje letelica, kao i servis za podršku koji bi trebalo da pomogne celokupnom sistemu i obezbedi efikasne operacije novih aviona.

Iranski ministar saobraćaja i urbanizma, Dr Abbas Ahmed Aknoundi, potpisao je i ugovor o sveobuhvatnoj saradnju u civilnoj avijaciji, kao deo modernizacije zemlje, navodi Erbas. Saradnja se odnosi na podršku u oblasti ATM-a, pomoć pri avionskim i aerodromskim operacijama, harmonizaciji regulativa, tehničkim i akademskim treninzima, održavanju i remontu letelica.

– Dogovori su deo oporavka naše civilne avijacije i njenog pozicioniranja kao vodeće u regionu. Sa Erbasom kao partnerom osiguraćemo najviše svetske standarde – izjavio je predsednik i generalni direktor Iran era, Farhad Parvaresh.

Oba ugovora deo su implementacije Zajedničkog sveobuhavatnog akcionog plana – „Joint Comprehensive Plan Of Action“ – JCPOA dogovorenog 16. januara 2015.

– Erbas je ponosan što će pomoći da se iranski vazdušni saobraćaj vrati u zajednicu međunarodnog civilnog vazduhoplovstva – izjavio je predsednik i generalni direktor Erbasa, Fabrice Brégier.

„ANA Holding“ nabavlja 3 A380

Iz Erbasa je stigla i potvrda da je japanski „ANA Holding“ potpisao ugovor o nabavci tri A380 sa „Rolls-Royce Trent 900“ motorima. Isporuka aviona se očekuje 2019. godine.

Vrednost ugovora nije saopštena, ali svetski mediji spekulišu da je reč o 428 miliona dolara po avionu.

O ovoj saradnji se sredinom januara govorilo na godišnjoj Erbas konferenciji u Parizu, ali je ime japanske kompanije tada čuvano u tajnosti, iako su je strani mediji pominjali kao budućeg poručioca A380.

Vest je još značajnija ako se u obzir uzme i činjenica da u poslednje dve godine evropski proizvođač nije sklopio nijedan ugovor o prodaji ove letelice.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ra

Odlična vest! Imao sam priliku da upoznam bivšeg CEO Iran Air Davuda Kešvarzijana, i u kratkom razgovoru mi je rekao da se spremaju na kupovinu Airbuseva, čim se skinu sanckije. Što i nije iznenađenje, jer su već poodavno počeli da uvode A320 u flotu. Ovo će biti zadnji ekser u kovčegu ovih zalivskih kompanija na steroidima.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj