BEG airport status
Huti u Jemenu tvrde da su PVO sistemom S-75 oborili američku bespilotnu letelicu Momenat lansiranja rakete sistema S-75 PVO pod kontrolom Huta u Jemenu. Na snimku/fotografiji se vidi da je izvršena modifikacija sistema tj. da je lansirna rampa postavljena na kamion.

Huti u Jemenu tvrde da su PVO sistemom S-75 oborili američku bespilotnu letelicu

Ni nakon više od 10 meseci od početka vojne intervencije arapske koalicije u Jemenu, otpor šiitskih pobunjenika Huta nije slomljen. Naprotiv, koalicija na čijem je čelu Saudijska Arabija doživela je, može se slobodno reći fijasko zaglibivši se u Jemenu i nema nagoveštaja da bi se ovaj sukob uskoro mogao privesti kraju.

Huti su se pokazali kao vrlo disciplnovana, organizovana, dobro obučena i dobro naoružana oružana formacija koja i dalje predstavlja tvrd orah za svoje neprijatelje u koje spadaju i Islamska država i Al Kaida koje deluju u Jemenu. Poslednje iznenađenje koje su Huti priredili svetskoj javnosti je aktiviranje i navodna uspešna upotreba raketnog sistema PVO tipa S-75 ‘’Dvina’’ (NATO oznaka SA-2 “Guideline“).

12
Deo posade koja je učestvovala u navodnom obaranju američke bespilotne letelice.

Na televiziji Al-Masirah koja inače podržava pokret Ansar Allah tj. Hute, pojavio se snimak dejstva raketnog sistema PVO S-75 koji se nalazi pod kontrolom Huta kojom prilikom je navodno oborena bespilotna letelica. Snimak pokazuje operativni kontrolni centar, operativni osmatrački i nišanski radar kao i lansirnu rampu sistema S-75. Ujedno je i prikazana olupina bespilotne letelice za koju se tvrdi da je tom prilikom oborena i da pripada SAD. Nije međutim saopšteno o kom tipu vazduhoplova se radi. Letelica je oborena 20. januara iznad glavnog grada Sane.

Iako su pojedine jedinice jemenske vojske vremenom postale odane Hutima, do danas nema pravih dokaza da je jedna ovakva organizovana PVO jedinica izvršila vatreno dejstvo na avione koji učestvuju u vazdušnim udarima još od marta 2015. godine. Na satelitskim snimcima koji pokazuju situaciju zaključno sa 30. decembrom 2015. vidi se da su sva tri položaja sistema S-75 oko Sane bili neaktivni a od početka vazdušne akcije mete napada bili su i gotovo svi položaji raketnih sistema sa kojima je raspolagao PVO Jemena. U periodu od 1980-1987. PVO nekadašnjeg Južnog Jemena isporučeno je 18 baterija sistema S-75.

p1650233
Rakete zemlja-zemlja Qaher-1.

Određen broj raketa i lansera koji su preživeli vazdušne udare su premešteni a nešto od toga je iskorišćeno za izradu balističkih raketnih sistema zemlja-zemlja. Huti su 13. decembra 2015. godine prikazali raketu raketnog sistema S-75 ‘’Dvina’’ koja je prikazana sa oznakom Qaher-1, u varijanti zemlja-zemlja za koju se tvrdi da ima domet 300 km i bojevu glavu tešku 200 kg. Tom prilikom napomenuto je i da je nekoliko raketa ispaljeno na ciljeve u Saudijskoj Arabiji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj