Domaći mediji preneli su jutros vest da se Er Srbijin (Air Serbia) A319 nakon jučerašnjeg poletanja sa aerodroma u Istanbulu ubrzo prizemljio zbog kvara, kao i da je po odlaganju leta, sledećeg jutra poletanje ponovo bilo bezuspešno.
– Juče su se putnici ukrcali u 15 časova i sedeli u avionu 3 sata. Prenoćili su u hotelu i jutros opet isto – kvar. Današnji let je imao oznaku Ju 5532 sto su neki protumačili kao 553 drugi pokušaj – preneo je dnevni list Kurir.
Ilustrujući događaj list je naveo da se kod pojedinih putnika javila „frustracija, nervoza, pa i strah“.
– Jedni su besno udarali inventar aviona, drugi vikali na zemaljsko osoblje a treći jedva dočekali da dotaknu zemlju i izjavili da u taj avion ulaze samo mrtvi, javio nam je čitalac Kurira koji se našao na licu mesta – preneo je ovaj list.
Nacionalna avio-kompanija se povodom ovog incidenta danas oglasila dužim saopštenjem u kojem pojašnjava da je do odlaganja i otkazivanja letova došlo usled tehničkog kvara ali i mogućeg prekoračenja maksimalno dozvoljenog radnog vremena posade:
– Er Srbijin let JU553, obavljen avionom registarske oznake YU-APB, na liniji od Istanbula do Beograda, doživeo je veće kašnjenje juče usled negativne indikacije indikatora temperature goriva.
Tim linijskog održavanja na aerodromu u Istanbulu ustanovio je nakon pregleda da je letelici moguće otkloniti kvar ali je posada do tog trenutka prešla zakonom dozvoljeno maksimalno radno vreme.
Nakon toga svi putnici su se iskrcali iz aviona i svima je obezbeđena večera i smeštaj u hotelu preko noći.
Putnici su prebačeni jutro posle do aerodroma ali je letelica iskusila daljnje tehničke probleme. Putnici su iskrcani i posluženo im je osveženje na aerodromu.
Svi putnici su potom ponovo bukirani na let JU553 danas popodne koji će biti obavljen drugom letelicom tipa A319.
U međuvremenu, avionu A319 (YU-APB) je nakon dodatnih provera linijskog održavanja odobren povratak u Beograd i on se danas vratio.
Bezbednost i usklađenost sa regulativom koja se tiče bezbednosti letenja naši su prioriteti broj jedan i kao avio-kompanija izvinjavamo se našim gostima na neprijatnostima.- stoji u saopštenju Er Srbije.
Rodney Marinkovic
Nema leta bez Kurira. Savest putovanja avionima! U junu treba da poletim iz Sidneja za Beograd. Dali eksperti iz Kurira mogu da usavetuju kako sada da se bude mirno pred bilo koji let. Bilo odakle!. Nocna mora. Hvala Kuriru na njegovom tekstu. Izgleda opet ce delegije da morima plove. Nije lako umiritise posle istraznog pisanja. Ipak valjda cu nekako stici do Srbije. A ako i ne stignem, Boze moj. Kurir zna. Pozdrav prolecnoj Otadzbini i svima koji lete. Bilo gde✈+ Rodney buduci putnik iz daleke zemlje. Sydney.
Mikica
Da nije bilo clanka u kuriru nas bi vratili u taj isti avion koji je pokusao da poleti dva puta i dva puta vracen zbog kvara. Sedeli smo satima u avionu i na aerodromu pa u hoteli u nisu uspeli da poprave avion!!! Onda su hteli da nas vrate u isti posle sat vremena popravke , jer su navodno konacno ustanovili kvar … Da li biste se vi vratili u takav avion sa vasim porodicama. Da kurir nije objavio pricu mi ne bi dobili mesta na novom letu i drugom avionu pa bismo mozda zavrsili u nekoj stravicnoj naslovnoj strani. Svaka cast pilotu sto nije hteo da poleti uprkos pritiscima turske tehnicke sluzbe koja je govorila da sa tim kvarom moze da poleti slobodno. Bezbednost je bila na nivou u Er Srbiji a sve ostalo ravno nuli , neljubaznost i totalna neroganizovanost zaposlenih
AjkulaDrakula
Mikice evo pre 3 dana kolega krenuo u Houston sa A380 i desilo se obustavljanje poletanja (take-off reject) i to veoma blizu sigurne granice za obustavljanje. Ceo avion smrdeo na zapaljenu gumu, upropastio kocnice i naravno, nazad na terminal. A licno imam mnogo dogodovstina na letovima kako u Evropi tako i u Americi, al da ne davim sad!
Ono sto zelim da kazem, BOLJE TAKO! nemojte praviti pritisak i dramu zato sto ste prenocili u hotelu o trosku Er Srbije. Ovakvi pritisci teraju aviokompanije da izbegnu odlaganja a kroz istoriju smo svedoci da se to manifestovalo kobno. Vidim da i vi prepoznajete brigu Er Srbije i kapetana za bezbednost i to treba pohvaliti, e sad sto se nekada desava da ti se smuci putovanje, to je visa sila u danas masovnom avio prevozu.
Pozdrav
126LAE-Delta
Hm, taj YU-APB je star 11 godina. Jel su ovakvi slucajevi moguci za toliko stare avione ili je ovo pojedinacni slucaj?
Mirko
Meni je neko rekao (mislim premijer) kada se osnivala Air Srbija, da ce svi avioni biti novi. Ocigledno sam ja to pogresno razumeo.