BEG airport status
Više javno tužilaštvo neće pokrenuti krivični postupak za pad helikoptera "Propusti nemaju krivično-pravnu, već eventualno disciplinsku težinu"

Više javno tužilaštvo neće pokrenuti krivični postupak za pad helikoptera

Više javno tužilaštvo u Beogradu, koje je vodilo predistražni postupak o padu helikoptera, odlučilo je da nema osnova za pokretanje krivičnog postupka protiv onih koji su učestvovali u pripremanju i izvršenju zadatka.

Kako je navedeno u saopštenju, nije utvrđeno da su oni sa umišljajem ili iz nehata u konkretnom slučaju preduzeli radnje koje bi predstavljale elemente bilo kog krivičnog dela, preneo je N1.

– Nakon završenog predistražnog postupka,sveobuhvatnog razmatranja događaja,činjeničnog stanja, izjava više desetina saslušanih svedoka, obavljenih kompleksnih veštačenja, nalaza i mišljenja Komisije za osnovno ispitivanje udesa i Komisije za ispitivanje vanrednog događaja tužilaštvo je našlo da nema mesta pokretanju krivičnog postupka u odnosu na lica koja su učestvovala u pripremanju i izvršenju zadatka,jer nije utvrđeno da su sa umišljajem ili iz nehata u konkretnom slučaju preduzete radnje koje bi predstavljale elemente bića bilo kog krivičnog dela – navedeno je u saopštenju.

Dodaje se da je u predistražnom postupku utvrđeno da je u lancu komandovanja prilikom planiranja i pripreme zadatka, došlo do propusta koji nemaju krivično-pravnu, već eventualno disciplinsku težinu.

– Tužilac je imao u vidu i cenio i činjenicu da je prema brigadnom generalu Predragu Bandiću i general majoru Živak Ranku pokrenut disciplinski postupak i ta okolnost nije uticala na stav tužilaštva da bude doneta drugačija odluka. Odluka tužilaštva bazirana je i potkrepljena isključivo na prikupljenim dokazima tokom predistražnog postupka – rečeno je u Višem javnom tužilaštvu.

Jedina presuda doneta je sedam meseci nakon pada, 23. oktobra. Tada je Vojni disciplinski sud doneo presude protiv dvojice generala za disciplinske prestupe tako što im je zabranjeno napredovanje.

– General major Ranko Živak oglašen je krivim zbog disciplinskog prepusta propuštanja radnje na koju je lice u službi ovlašćeno radi sprečavanja nezakonitosti ili štete. Za isti presutp oglašen je krivim i brigadni general Predrag Bandić, kao i za prekoračenje službenog ovlašćenja – navedeno je u saopštenju, piše N1.

General-major Ranko Živak neće moći da napreduje u službi jednu, a general Predrag Bandić dve godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Опет нико не спомиње министре који су хтели да направе спектакл на Тесли па су зато морали тамо да лете…

Odgovori
Go

Pa, dobro, sta je tu cudno? Je l’ lepo rekao tadasnji i buduci premijer da „ne da Gasica i Loncara“? Sta je drugo ocekivano od „Tuzilastva“?

Odgovori
og

Pritiska je bilo. Ko je slušao snimak mogao je da čuje pok. Omerovića kako pita kontrolora „Je l’ tol’ka frka, brate?“

Znamo svi kome je bila frka i zbog čega. Ali niko nije kriv…

Odgovori
A

Осуђени смо да понављамо грешке све док неко не одговара за неку.

Odgovori

Кад политичари почну да одговарају онда ће бити боље.

Pa

Zastarela tehnika,neutrenirana posada za složene instrumentalne uslove.Posada je bila pod pritiskom da izvrši zadatak I željom da sleti I pomogne detetu.Ali su precenili trenutne mogucnosti.Nažalost nisu ni znali koliko su od zemlje udaljeni.I zašto javno ne reči da je posada kriva.Prvi pilot je posle dva neuspela prilaza morao da prekine dalje srljanje.Ne može da se povede krivična prijava protiv poginulih ljudi.Ali da li su političari indirekno krivi? Da ! Krivi su ! Za pravljenje marketinga u svim situacijama, neulaganje novca za konstantnu obučenost pilota za sve vremenske uslove

Odgovori
Pu

Moze li mi neki strucnjak objasniti kako to da Venecuela i Vijetnam kupuju Su-30 po ceni od 37.5 miliona dolara po komadu dok premijer Vucic tvrdi da jedna kanta MiG-29M2 bez naoruzanja kosta 45 miliona,a sa sve opremom oko 65 miliona?

Odgovori

Ја сам видео по неким сајтовима да МиГ-29М2 без наоружања кошта око 30 милки долара. А премијер очигледно није упућен, јер Су-35 кошта између 40 и 60 милиона а разлика између два авиона је велика.

12

Apsurd apsurda. I posle se pitamo sto i dalje imamo sve manje stanovnika.

Odgovori
Se

A što se nije iskeširalo malo više da bi se otklonila mogućnost ponavljanja iste greške kao i sa prethodnim Mi-17??? Zar se nije moglo izdejsvovati da nove verzije budu opremljene barem sa FLIR-om? Na novim verzijama je kokpit „NVG kompatibilan“ ali to ne rešava sve …ahh, da zaboravio sam, ovo je Srbija i ovde kad se rade „javne“ nabavke moraju da se ugrade i omaste određeni ljudi.

https://www.youtube.com/watch?v=rAvnMYqj2c0

Odgovori
Po

Meni nije samo jasno, sta ce nama 4 nova Mig-a 29 i najopremljenijih, ili F16, ili sta god, pa sta mi branimo, ko ce nas napasti? Hrvatska, Makedonija, CG, Bugarska, Ruminija, nece !!! Anece vise ni nato, a ni rusija!Sto da trosimo pare? Od koga da se cuvamo, ako je globalni terorizam tolko z…. nek nam poklone. Pa kad nas je nato napao ne bi na vredeli ni 30 aviona, to su sve gluposti. Helikopteri da, al za nase stanovnistvo, kakvi ratovi, kakve gluposti, kada se Srbija samo odbranila, nikada. Druga je stvar sto bogate zapadnje zemlje imaju toliko naouruzanje, one osvajaju, nas niko ne pita, i onako smo okupirani, kako god, al nikako, po ceni Iraka, Egipta, Libije, i sta njima vrede avioni, drugacije je to na terenu !!! Samo ekonomija i prevreda, za zemlju i stanovnistvo, kakvi avioni i bakraci, svemirski brodovi :)

Odgovori
Pu

Izgleda da mnogi jos nisu shvatili da Srbija ne kupuje avione za rat vec za air policing tacnije da pojasnim ako nemamo dva aviona u ispravnom stanju onda mozemo da se oprostimo od vazdusnog saobracaja i 200 miliona dolara zarade godisnje ili nam preostaje da placamo nekome da nam cuva nebo a to ce nas kostati debelo

Pe

Da se ovo desilo u americi izbusili bi ih ko švajcarski sir. Nebi znali gde su šuplji. Mediji,civilni sud,vojni sud,kongres,senat itd,..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Asda na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

@Alex Da samo sto mi nismo ni jaka ni velika vojska, to da je diverzifikacija dobra, pa gledaj u ratnim uslovima gde imas embargo na dotok rezervih delova da li je bolje da imas mnogo delova za jedan sistem ili po malo za mnogo sistema i od kojih ces neke morati vremenom da cerupas da…

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola P. na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu - drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim…

29. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

bravo za novu pistu, Ali, nakon toliko para I vremena mogli su I travnjak uz pistu urediti

29. Nov 2024.Pogledaj

Feline na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Od toga imaju neposredne koristi ne samo lisice, nego i vukovi, divlje mačke i ostale životinje. Treba tako organizovati i prihranjivanje životinja kojima se staništa neprekidno smanjuju, bilo bi još više mogućnosti za razvoj komercijalne avijacije.

29. Nov 2024.Pogledaj
28. Nov 2024.Pogledaj