BEG airport status
Direktorat civilnog vazduhoplovstva donira 35 miliona dinara Vojsci za nabavku SAR opreme Doniranje 35 milionа dinаrа za dizalicu SLG-300/ Foto: Ministarstvo odbrane

Direktorat civilnog vazduhoplovstva donira 35 miliona dinara Vojsci za nabavku SAR opreme

Direktorat civilnog vazduhoplovstva (DCV) doniraće novac Ministarstvu odbrane zа nаbаvku dizаlice SLG-300 koju bi Vojska Srbije koristila u operаcijаmа trаgаnjа zа vаzduhoplovom i spаsаvаnjа licа u civilnom vаzduhoplovstvu (SAR). Ugovor o donаciji vrednoj 35 milionа dinаrа potpisali su ministаr odbrаne Zorаn Đorđević i direktorkа DCV-a Mirjаnа Čizmаrov.

– Sistem je dizаjnirаn zа utovаr i istovаr robe i dizаnje i spuštаnje ljudi (mаksimаlno dve osobe) u režimu helikopterа koji lebdi nа visini od 50 metаrа. Prvenstveno je nаmenjenа zа službu trаgаnjа i spаšаvаnjа sа nepristupаčnih terenа. Sistem obuhvаtа električno vitlo, kontrolnu kutiju, dаljinski uprаvljаč, tri konopcа – jedаn nа vitlu, dvа rezervnа. Nosivost je 300 kilograma, a konopac je dug 60 metara. – rečeno je u Ministarstvu odbrane.

Može se koristiti iz helikopterа – da se sa konopcem spuštа lice obučeno zа spаšаvаnje ili kаči lice koje se spаšаvа, i da se uz pomoć vitlа dizаlice izvlаče oboje.

– Ovа donаcijа će poslužiti dа skoro nаbаvljen helikopter Mi-17, koji je znаčаjno  unаpredio kаpаcitet Vojske,  bude kompletno opremljen sа sistemom trаgаnjа i spаsаvаnjа u Republici Srbiji. – izjavila je direktorkа DCV-a, Mirjаnа Čizmаrov i osvrnula se na SAR operacije u civilnom vazduhoplovstvu:

– Srbija je jedina zemlja u regionu koja je deo „Cospas Sarsat“ sistema. On nam omogućava da na brz i efikasan način lociramo vazduhoplov u nevolji i tako pomognemo ugroženima u vazduhoplovnoj nesreći. – izjavila je Čizmarov i podsetila da je nedavno oformljen Regionalni komitet za trаgаnje i spаsаvаnje u civilnom vаzduhoplovstvu kojim trenutno predsedava srpski Direktorat.

„Moma Stanojlović“ budući remontni zvaod za Mi-17, Mi-8 i modernizaciju Gazela

Ministar odbrane govorio je o budućim planovima za Vojsku Srbije. Naveo je da je Srbija posle tridesetak godina prvi put u mogućnosti da donese plan razvoja sistema odbrane.

– U avgustu smo napravili plan o tome kako vidimo Vojsku Srbije u narednom periodu, šta želimo da radimo u sledećoj godini. Imali smo razgovore i sa našim partnerima u Ruskoj Federaciji. Kruna svega toga treba da se desi 21. (decembra) kada naš predsednik Vlade bude bio tamo. Radi se o dogovoru za šest aviona MiG-29 koji treba da budu predmet donacije. Uslovi za modernizaciju i razvoj tih aviona, kao i naše lovačke avijacije zavisiće od dogovora sa Ruskom Federacijom i onoga što predsednik Vlade bude dogovorio – objasnio je Đorđević i dodao da postoje planovi za jačanje i pešadije, artiljerije, protivvazduhoplovne odbrane.

Djorđević je izneo planove i za remontne zavode – Čačak i „Moma Stanojlović“.

– Sami znate da je remontni zavod Kragujevac na dobrim nogama – posluje pozitivno i ima posla, profitabilan je. Sledeći plan je da i remontni zavodi Čačak i „Moma Stanojlović“ budu kao Kragujevac – da sami prihoduju i da budu samostalni. Što se tiče Čačka, mislim da nemamo nikakav problem. On se bavi remontom oklopnih vozila tako da to nije sporno i mislim da ćemo to sredinom godine (2017.) i da uspemo. – izjavio je Đorđević i dodao da postoji interesovanje da „Moma Stanojlović“ postane remontni zavod za ruske helikoptere Mi-17 i Mi-8 u Srbiji.

– Kada je reč o novim helikopterima Mi-17, u ekonomskom protokolu koji je potpisan pre mesec dana kada sam ja išao u Moskvu, stoji, između ostalog, da postoji želja i volja za otvaranjem remontnog zavoda za ruske helikoptere Mi-17 i Mi-8 u Srbiji – to je načelno „Moma Stanojlović“. Drugi planovi se tiču kupovine Erbasovih helikoptera – da Erbas preuzme na sebe da otvori regionalni centar upravo za te helikoptere koje želimo da kupimo i da nam da potpunu saglasnost tj. sertifikaciju „Mome Stanojlovića“ za potpun remont i modernizaciju Gazele. S time će „Moma Stanojlović“ da ima posla mnogo više nego što sada može da pruži tako da će verovatno biti i zapošljavanja, ali to će biti u skladu sa nekim novim poslovima koje zavod bude dobijao. – zaključio je Đorđević

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Jeli moguce da dizalica kosta 35 miliona dinara? To je oko 280 000€.

Malo mnogo novca za dizalicu.

Odgovori
PR

Pitaj Boga koja je igra u pitanju. Za te pare, verovatno bi mogli da napravimo 3 komada a sa kusurom da gala častimo čitaoce T6.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj