Beogradski aerodrom Nikola Tesla od danas je bogatiji za novu, savremenu platformu koja se koristi za odleđivanje i sprečavanje zaleđivanja aviona, saopšteno je danas iz beogradske vazdušne luke.
– Izgradnjom ove platforme proširene su manevarske, parking i saobraćajne površine za 21.000 kvadratnih metara, od čega je oko 16.500 kvadratnih metara predviđeno za kretanje vazduhoplova. Poštovanjem svih standarda zaštite životne sredine, prilikom izgradnje, unapređen je ekološki aspekt poslovanja aerodroma.
Tehnološkim rešenjem predviđeno je istovremeno korišćenje platforme za dva uskotrupna ili jedan širokotrupni avion.
Vrednost izgradnje platforme sa pratećim objektima je 557 miliona dinara, a radovi su finansirani iz sopstvenih sredstava Aerodroma Nikola Tesla, bez zaduživanja. – stoji u saopštenju.
Tango Six je dobio ekskluzivnu priliku da obiđe platformu pre puštanja sistema u rad:
Aleksandar Luton
bravo za nas aerodrom.Iskreno se radujem svim promenama koje su vidljive tamo !
BigDan
Great news and a great site, I’ve been following T6 for many years now – it is essential reading for all aviation enthusiasts in this part of the world. Merry Xmas to the T6 team and all the readers!
Just a quick question regarding the environmental aspects of the platform, I couldn’t find information on this anywhere – is the used de-icing fluid collected and recycled?
Marko
I am not able to answer your actual question, but I do know that in Serbia basically nothing is recycled when compared to other Western nations.
John
Fluid is collected and recycled from this platform. Quality of infrastructure design is not that bad Serbia today, as you might be used to, and high environment standards are applied, especially in such important projects.
Mirko
svaka cast za promene, sacekajte samo prvi sneg, kad se bude radio i
de-icing i anti-icing, po avionu, na dve pozicije, a do juce se radilo na tri ili cetri. Ima jos minusa ali za sad toliko.
Vladimir
Javljaju se ljudi koji rade za aerodrom i pljuju isti taj aerodrom. Kakva sprdnja. Kako da imam poverenja u bezbjednost operacija tamo kad se kolege potkazuju?!
mtw
There is one „issue“ with the deicing apron – officially Apron N(ovembar): due to the design flaw when deicing position N1 (eastern) is occupied, access to position N2 (western) in prohibited.
So, even when N2 is vacant aircraft waiting for deicing on F4, cannot access it before N1 has been vacated. That effectively reduces deicing capacity of the entire airport.
Mirjana
Ovaj stručnjak MTW bi mogao da ostavi (pravo) puno ime i prezime da znamo koga da pitamo kad nam zatreba konsultacija oko aerodroma ili vazdušnog saobraćaja uopšte.