Još jedan od izlagača koji u budućnosti može imati poslovni interes u Srbiji je kompanija Hensold (Hensoldt), projektant i proizvođač sistema za aktivnu samozaštitu letelica od Z-V raketa. Jedna od platformi za koju se sistem AMPS (Airborne Missle Protection System) aktivno promoviše na sajmu (zanimljivo sa istom maketom i na štandu Erbasa i kompanije Hensoldt) je helikopter H145M, letelica koju bi sledeće godine trebalo da dobije i Vojska Srbije.
Opasnost od, prema raznim procenama, više od 500.000 IC raketa lansiranih s ramena (MANPADS) koji su trenutno na slobodnom tržištu veća je od drugih kategorija PVO sistema i rešenja za zaštitu od njih su raznovrsna.
AMPS je zamišljen kao modularna instalacija koja se sastoji od indikatora ozračenja i dispenzera protivmera. Čini ga sistem za detekciju lansiranja rakete AN/AAR-60, EW kontroler koji se nalazi u kokpitu i dispenzer protivmera (CMDS – Counter Measure Dispensing System). Po želji kupaca AMPS se može nadograditi indikatorom radarskog ozračenja i naprednijim DIRCM konceptom.
Osnovni AMPS je na helikoptere H145M, kako je za Tango Six rekao Erik Vagenbauer (Erich Wagenbauer), instaliran za potrebe nemačkih specijalnih snaga.
Ono što bi takođe moglo biti zanimljivo za srpsko RV i PVO je da je sistem dokazan ne samo za upotrebu na H145M već i na helikopterima Mi-17. Kako nam je predstavnik Hensolda ispričao u intervjuu, kompanija je opremila više od 100 helikoptera Mi-17 u Iraku, Avganistanu i Gruziji pod ugovorom dodeljenim od strane Sjedinjenih Američkih Država.
Na štandu Erbas grupe pronašli smo i do sada najveću zabeleženu maketu vojne verzije helikoptera H145 u razmeri 1:5. Dok prvi primerci ne stignu u Srbiju ovo je nešto najbliže što možemo videti u 3D okruženju.
Stefan
Ljudi, molim za pomoć ! :D
Zašto H145M ima u jednoj verziji repni rotor a u drugoj varijanti je fenestron?
Hvala !
Živojin Banković
Х145М има фенестрон.
LSBL
H145M je razvijen od EC145T2 (H145) koja je uvela fen umesto TR.
Predhodne verzije EC145 (BK117) imaju TR
Beli
Postoje dve varijante da bi kupac mogao da bira.
Svaka varijanta ima svoje dobro i lose.
SRBIJA
Americka verzija ovog heikoptera ima repni rotor IH-72 LAKOTA a original H145M ,ima fenestron .
Franko
Mislim da helikopteri koje uzme Srbija neće bit naoružani ničim osim modernim sustavima unutar njih za nadgledanja granica , transport ljudstva – specijalnih snaga i ostale zadatke. Dobiće ulogu koji imaju Eurocopteri i AW139 u Hrvatskoj vojsci ! Moje mišljenje da neće imat uopće opciju naoružanja to ide pod posebno zatraženo na ovim helikopterima. Zanima me jedan podatak ako neko ima volje odgovorit , nisam ovdje da provociram već isključivo zbog zanimanja za vojske i naoruzanja , pa tako imam podatak da 2 MI 117 koje je kupila Srbija od Rusije kao nove helikoptere ubiti nisu novi nego polovni !!!!!!! Čak sam našao fotografije iz bliza u vašim hangarima koji to i potvrđuju jako uvjereno izgleda , jeli moguće da političari mute oko toga ! Vidili smo na našem primjeru remontiranih migova u Ukrajini , nešto slično , neki rezervni djelovi za migove stariji su 2, 3 godine nego je trebalo, nabavljeni sa više strana ali i za 2 dokupljena MIG21 se ustanovilo da se ubiti nezna odakle su nit godište . Zbog toga su morali bit prizemljena 4 miga dok istraga nije završila.
Živojin Banković
Хеликоптери Ми-17В-5 које смо набавили су потпуно нови. У то смо се уверили више пута.
То што сте видели на фотографијама је товатна маст а не рђа, како су неки пристрасни људи прокоментарисали.
Што се тиче Х145М за ВС, предвиђено је да буду наоружани.
Franko
Neradi se o masti nego potpunoj hrđi okvira vrata potpuno loše popravljeno i 3 druge fotografije koje prikazuju jioš detalja da su polovni , krpanje trupa , itd!
Franko
Ove fotografije nisu objavljivane i radi se o tome da je neko slika baš popravke da ih otkrije , znači zumirana su krpanja mna MI117!
Franko
PeroZ nije to ništa ima fotografija deset puta gorih slikano na njima!
PeroZ
Da, radi se o “masti“
http://smg.photobucket.com/user/posejdon/media/Heli%20srpski%20novi%20Mi%2017%20V5%20pp5d6_zpssqta7nkq.jpg.html
Hvala kolegama iz Srbije što su nas upozorili i rekli nam da se tu radi o “masti“, a ne o procesima korozije. Eto Ruski helikopteri sličnog tipa nakon 10 godina eksploatacije u Hrvatskoj nisu tako dobro “podmazani“ kao potpuno novi Srpski helikopteri istoga tipa.
http://smg.photobucket.com/user/posejdon/media/bona%20vrata_zpsrqawrshp.jpg.html
Također odmah moramo dati i kritiku zrakoplovnim tehničarima u ZTC-u, jer i 25 godina stari helikopteri tipa Mi-8MTV-1 koji su tek izišli sa generalnog remonta nisu podmazani i nemaju tragove “masti“.
http://imgur.com/5y1MxNM
Dakle postoji velika vjerojatnost da vrata na helikopterima tipa Mi-8/171 u Hrvatskoj opasno zacvile, zaškripe, zaštekaju ili da na njima čak dođe do njihovog zaglavljivanja i zabravljivanja, jer eto nema tragova “masti“.