BEG airport status
Makedonija remontovala dva vojna helikoptera Mi-17 Primopredaja sveže remontovanih helikoptera Mi-17 na aerodromu Petrovac / Foto: Ministarstvo odbrane Makedonije

Makedonija remontovala dva vojna helikoptera Mi-17

Pre nekoliko dana nebom Srbije proletela su dva srednja transportna helikoptera Mi-8 (Mi-17) čija je pripadnost utvrđena tek nakon što su pažljivije pregledane fotografije koje su napravili dežurni spoteri.

Ispostavilo se da je reč o letelicama u vlasništvu Armije Makedonije odnosno njenog Ratnog Vazduhoplovstva. Na društvenim mrežama pojavile su se informacije da su oni bili u preletu prilikom povratka sa remonta.

Kako Tango Six saznaje reč je o dva Mi-17 sa evidencijkim brojevima 302 i 303 koji su poslati na remont februara 2016. godine. Osim nešto drugačijih ev. brojeva (prethodno su bili VAM-302 i VAM-303) na njihovim repnim gredama primećen je i natpis Macedonian Air Force a na taj način su već obeležena 4 makedonska Mi-8MT. Helikopter 302 proizveden je 1991, 303 1990. godine a u službi makedonskog vojnog vazduhoplovstva se nalaze od 1994. kada su nabavljena 4 takva helikoptera.

Primerak sa ev. brojem VAM-301 srušio se 17. marta 2001. na Popovoj Šapci, blizu Tetova i to usled greške pilota a tom prilikom je poginuo letač-mehaničar. Još jedan helikopter (VAM-304) imao je udes 12. januara 2008. godine kada je u složenim meteo uslovima, prilikom prilaza aerodromu Petrovac, letelica pala kod mesta Katlanovsko Blace a svih 11 osoba u vazduhoplovu je poginulo. Nesreća se dogodila prilkom povratka iz Bosne i Hercegovine gde je helikopter bio angažovan u okviru misije EUFOR-a ’’Altea’’.

Oba preostala makedonska Mi-17 bila su prizemljena više od 5 godina a njihov povratak u stroj predstavlja deo plana aktiviranja flote od ukupno 10 helikoptera Mi-8MT, Mi-17 i Mi-24 što će značajno poboljšati veoma loše stanje tehnike u makedonskom vojnom vazduhoplovstvu. Jedinica koja ih koristi je Skvadron transportnih helikoptera koji u svom inventaru ima i 4 Mi-8MT koji su marta 2001. stigli iz ukrajinskog kontigenta KFOR-a koji je bio stacioniran na Kosovu i Metohiji.

Sredinom 2000.tih ugovor za modernizaciju dela makedonske helikopterske flote, koji je sklopljen sa izraelskom kompanijom Elbit, podrazumevao je i radove na tri Mi-17 kao i dva Mi-24V. U paketu poznatom pod nazivom ‘’Jasmin’’ helikopteri su dobili opremu kompatibilnu sa NATO standardima koja je obuhvatala nove sisteme VOR, DME, ILS, sistem za noćno letenje na elektrooptičkom gornjem pokazivaču (HUD), satelitsku navigaciju, elektronski veštački horizont kao i pokazivače na kacigi pilota. Helikopteri Mi-17 dobili su i bacače infracrvenih mamaca.

Iako nije zvanično saopšteno gde su 17ce remontovane, još ranije su postojale spekulacije da će se to raditi u Litvaniji, u firmi Aviabaltica Aviation Ltd.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Procitao sam da Makedonija ima deset komada mi 24v da li se zna u kakvom su stanju,koliko ja znam ta „v“ verzija je izvozna varijanta sa kraja 80-tih,mislim da su isti nabavljeni za JSO devedeset i neke,jesu malo zastareli ali ako su operativni onda makedonija sa njima ima odlicnu borbenu eskadrilu.Za njih je velika steta sto su se zbog dodvoravanja natou odrekli onih 4,5 su 25 koje su koristili protiv albanaca 2001 a nabavili ih od ukrajinaca,ti avioni su se neverovatno pokazali u toj akciji,a onda na mig natoa volsebno precrtani iz stroja,inace za konfiguraciju balkana verovatno najbolji jurisnik koji moze da se ima,voleo bi vase misljenje o tome.Sto se tice ovog remonta,srecno da se sluze.

Odgovori
Ž

Прочитајте наш текст из 2015. Видећете да је део македонских Ми-24 модернизовано.

https://tangosix.rs/2015/14/05/analiza-sa-cime-raspolaze-makedonsko-ratno-vazduhoplovstvo-danas/

Mn

Ja ne razumem zasto ne remontuju nase mi24 iz jso-a, nemoguce da je dokumentacija ne moze da se odradi. Sjajan heli i potreban za vojsku.

Le

Dokumentacija ne postoji, a kobi ti uradio remont bez dokumentacije ili sa falsifikovanom(u jos gorem slučaju) dokumentacijom. Jednostavno,ti helihopteri jedino mogu da idu u muzej,što je velika šteta :(

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj