BEG airport status
[INTERVJU] Startup iz Zagreba inovira putovanje avionom: Obećanje jeftinijeg letenja uz Air Ticket Arena aplikaciju Vazduhoplovci u potrazi za inovacijom putovanja. Saša Pavlović i Krešimir Budinski / Foto: ATA

[INTERVJU] Startup iz Zagreba inovira putovanje avionom: Obećanje jeftinijeg letenja uz Air Ticket Arena aplikaciju

Prema nekim (konzervativnim) procenama, 20% sedišta svetskih avio-kompanija ostane neprodato. Uhodani sistemi određivanja cena, kapaciteta, prodaje i druge strategije kojima se prevoznici vazduhom svakodnevno služe zreli su za inovacije.

Low Cost model je već antička prošlost. Dok najnapredniji lowcosteri razmišljaju da li da krenu u priču transfer putnika, da li da sami ili u saradnji sa drugim kompanijama krenu i dugolinijski, samo je pitanje vremena kada će se i u avio-industriji dogoditi novo inoviranje poslovnog modela.

Grupa vazduhoplovaca i IT stručnjaka iz Hrvatske pod brendom Air Ticket Arena dosetila se jedne, sigurno manje po obimu, inovacije koja ukoliko dobije zamah može olakšati i pojeftiniti putovanje vazduhom određenoj kategoriji putnika a avio-kompanijama prodati višak kapaciteta. Prodati preostala sedišta poslednjih dana pred let po astronomskim cenama jeste jedan od načina ali da li je jedini?

Krešimir Budinski, ko-osnivač kompanije za Tango Six na početku promotivne kampanje Air Ticket Arene priča upravo o tome. Koliko je njegova ideja isplativa, šta stoji iza tehnologije koncepta i da li je realno da ga i avio-kompanije u regiji usvoje?

Imate veoma zanimljivu ekipu koja je presek izmedju avijaticara i IT-evaca. Kako ste se okupili? Ljubav prema vazduhoplovstvu je pretpostavljam bila ključna i spiracija? 

Da. Osnivači, dioničari i ostali članovi tima su privatno i poslovno vezani za zrakoplovstvo više od dvadeset godina. Dio njih poznaje se od srednjoškolskih dana te prvih koraka u sportskom zrakoplovstvu i jedriličarstvu, pa sve do danas kad su svi zajedno ostvarili respektabilne karijere u komercijalnom zrakoplovstvu – kao piloti na najvećim putničkim zrakoplovima ili na komercijalno – logističkim  pozicijama u globalnim zrakoplovnim kompanijama.  Takvo detaljno poznavanje zrakoplovne industrije, dovelo je do brzog identificiranja i razumijevanja problema neprodanih sjedala na komercijalnim zrakoplovnim linijama i njegovog rješenja u obliku aplikacije koje će povezivati interes putnika za određenim letovima sa neprodanim avio sjedalima.

Primetili ste da aviokompanije ne brinu o neprodatim sedištima? Da li su one toliko nemarne prema još jednoj opciji svog prihoda ili je vaša ideja toliko revolucionarna?

Primjetili smo ono što svi primjećuju ali okreću glave od tog problema. A to je preko 800 milijuna neprodanih sjedala u 2016. godini.

Menadžment aviokompanija je fokusiran na tekuće probleme i kanale prodaje aviokarata tako da im jednostavno ne ostaje energije i resursa za kreativnost. Ideju i projekt Air Ticket Arena smatramo kreativnim rješenjem koje ne narušava postojeće distribucijske i prodajne kanale za aviokarte nego stvara sasvim novi kanal i alat za plasman istih.

Svaki vazduhoplovni entuzijasta redovno broji prazna sedišta kada leti / Foto: ATA

Kako aplikacija funksioniše i na kakve kategorije putnika računate?

Vrlo jednostavno  – 14 dana prije leta na željenu destinaciju stavit će te svoju ponudu (bid) za taj let. Aplikacija će matchirati vašu ponudu sa preostalim sjedalima na tom letu, i ukoliko 48 ili 24 sati prije leta mjesta ostane dobivate kartu i letite. Donja cijena će biti određena u suradnji sa avio kompanijama, neće biti moguću kupit kartu za 1 Euro i sl.

Naravno da ovaj prodajni model nije pogodan za putnike koji putuju sa preciznim planom i potrebama, on je prije svega pogodan za leisure travellerse, mlade i sve ljude koji istražuju svijet putujući. Ideja nam je da „backpackers“-e – pretvorimo u „flightpackerse“ i damo novi zamah njihovim putovanjima. Vidimo veliku priliku u rastu „city breaks“ turističkom segmentu, koji trenutno izjednačio sa klasičnim poimanjem turizma u obliku mora i sunca.

Najinteresantnije u celoj priči mi je tehnička integracija. Od korisnika sa običnom mobilnom aplikacijom do komunikacije sa neverovatno komplikovanom airline sales i revenue infrastrukturom.

Naizgled jednostavna ideja i aplikacija iza sebe krije vrlo kompleksno tehničko rješenje koje smo razvijali u suradnji sa renomiranim svjetskim korporacijama iz više različitih industrija kao što su IT, avio i financijska industrija.

Od našeg rješenja, aplikacije i poslovnog modela sve uključene strane imaju od samog početka benefite. Aplikacija je besplatna za sve, a poslovni model je profitabilan od onog trenutka kad ostvarimo svaku uspješnu transakciju između putnika i aviokompanije. Mogućnost dobijanja karata do 70% povoljnije predstavlja benefit za putnika, a svako popunjeno sjedalo predstavlja benefit za aviokompaniju.

Kako planirate da osvojite poverenje i saradnju sa aviokompanijama? Na koje kompanije u regiji računate i šta bi im preporučili kao ključne prednosti saradnje sa vama? Da li mislite da je realno da ATA zaživi u Srbiji, Hrvatskoj?

Od našeg rješenja, aplikacije i poslovnog modela sve uključene strane imaju od samog početka benefite. Aplikacija je besplatna za sve, a poslovni model je profitabilan od onog trenutka kad ostvarimo svaku uspješnu transakciju između putnika i aviokompanije. Mogućnost dobijanja karata do 70% povoljnije predstavlja benefit za putnika, a svako popunjeno sjedalo predstavlja benefit za aviokompaniju.

U neposrednom i posrednom kontaktu smo sa preko 30 aviokompanija širom Europe, Bliskog Istoka i Azije. Dosadašnje povratne informacije pokazuju da aviokompanije imaju veliki interes za integracijom našeg poslovnog rješenja. Air Ticket Arena predstavlja idealno rješenje, novi prodajni kanal i alat za aviokompanije bez obzira da li su one definirane kao LCC, hibridne ili legacy.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Al

A to je taj projekt koji su čuvali ko zmija noge? :-)

Sa ovom ekipom sam prije par tjedana imao ručak i govorili su o velikom projektu, ali ništa detaljnije.

Inače osoba s lijeva na slici je Saša Pavlović, nekadašnji vlasnik Aeronautike i moj dugogodišnji glavni urednik. Bivši pilot Croatie Airlines, sada pilot Emiratesa. Osoba nevjerojatne inteligencije i poduzetničkog duha. Mogu garantirati da ovo nije ekipa prevaranata, nego ozbiljnih ljudi koji imaju znanja i resursa da pokrenu ovaj projekt.

Odgovori
za

Zdravo Alene, iznenadjuje me da niste znali o cemu se radi. Ovo cak ni meni nije novo (iako sam samo ‘rekreativno’ zainteresovan za avio industriju). Ovaj projekat se vec neko vreme reklamira, promovise. Cak na T6 naslovnoj strani njihov baner stoji najmanje mesec i po dana.
U svakom slucaju, zelim im srecu i nadam se da cu imati prilike da isprobam ATA.

Pozdrav

Al

Ma na ručku bio sa njima, i ni riječ mi nisu rekli prasci. Preletili sve teme o zrakoplovstvu, a ovo ni spomenuli… Cccccc….

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Darko na: Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

Jeste, imao je 60% glasača većine. Izlaznost na izbore je bila oko 52%. SNS je osvojio oko 56% , sa svim koalicijama,plaćenim glasovima. Što znači da je oko 26 % podrške naroda za SNS. Što znači da im velika izlaznost na izbore ne odgovara.

19. Apr 2025.Pogledaj

ns posmatrac na: Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

Pogledajte koja slika stoji u kabinetu ministra odbrane SAD-a. Ne sadasnjeg nego svih do sad. Uvek je slika aktuelnog predsednika drzave. Tako da to nije nesto bitno za ovu vest. Vojska nebira predsednike i poslanike vec gradjani na izborima. A sto se tice kradje na izborima izbori su bili skoro svake dve godine a on…

19. Apr 2025.Pogledaj

Rex na: Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

Možemo da imamo i nacionalni stadion i EXPO, i one super kul stadione po gradovima koji nemaju ni fudbalski klub, a i da nemamo za plate profesorima i da imamo poljski wc u 1/3 škola. Možemo i da dajemo za euroligu i za ligu šampiona, i da kupimo prenos premier lige za 600 miliona, pa…

19. Apr 2025.Pogledaj

mile na: Na “Armiji 2024“ predstavljen laki višenamenski borbeni avion Jak-130M

ono staje da pojasnis dve stvari ako si rapolozen, kakve to veze ima demokratija kupca sa kvalitetom aeroplana a drugo gde se to pokazase i dokazase f22 f35

19. Apr 2025.Pogledaj

Branko na: Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

@tax Dva mala helikoptera kostaju 3mil evra, dva H145M kostaju 8 miliona, dva Mi-17 kostaju 24 miliona, a ovaj avion kosta preko 50 miliona, za nas verovatno 60 ili kao 40 malih helikoptera.

19. Apr 2025.Pogledaj