BEG airport status
Pipistrel Indiji isporučio 50-ti Garud Zajednička fotografija slovenačkih i indijskih stručnjaka u bazi Hindan / Foto: Pipistrel

Pipistrel Indiji isporučio 50-ti Garud

Slovenačka kompanija Pipistrel saopštila je pre tri dana da je indijskom Ministarstvu odbrane isporučila 50-ti ultralaki avion Virus SW80 koji je u Indiji nazvan Garud.

Po ugovoru, koji je nakon dve godine pregovora, potpisan 12. oktobra 2015. indijske vazduhoplovne snage dobiće ukupno 194 aviona a rok njihove isporuke je 30 meseci od isporuke prvog Garuda.
 
 

Isporuka prvih aviona Garud Indiji / Foto: Pipistrel

Ugovor takođe obavezuje proizvođača da nakon toga proizvede još 100 primeraka ukoliko kupac izrazi želju za tim.

Isporuka i predaja prvih aviona realizovana je sredinom jula prošle godine a prvi let iz vazduhoplovne baze Hindan obavljen je već 19. jula. Prva grupa inženjera i tehničara koji će održavati ove avione završila je obuku 22. jula kada im je Pipistrel predao sertifikate o kvalifikacijama za rad na Garudu.

Posada koja je izvršila prvi let aviona Garud u Indiji / Foto: Pipistrel

U isto vreme svoju obuku je završavala i prva grupa instruktora odnosno nastavnika letenja. Obuku i trenažu izveli su piloti Pilotske akademije Pipistrel i inženjeri kompanije a kompletan proces se odvijao u školi C-130 & C-17 Tetra School na aerodromu Hindan.

Prvi avion u Indiji sklopili su pripadnici vazduhoplovnotehničke službe baze a za obuku inženjera i tehničara isporučena je i trenažna kapsula koja je značajno unapredila njihovo znanje o ovom avionu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ni

Svaka cast, bravo!

Odgovori
So

Čestitke. Veliki posao. Ima na koga da se ugledamo jer treba da podignemo nasu avio industriju koja osim Kraljevacke SILE je na izdisaju.

Odgovori
Da

Svaka cast! Sve pohvale, primer za preduzetnistvo, primer za upornost i uspeh.

Odgovori
Fl

Svaka cast Slovencima,a Indijci neka se pokriju usima.Hoce da prave lovce,a uvoze ultralake…

Odgovori
Du

Jel ti sam pečeš hleb ili ga kupuješ??? Šta ti je jeftinije???

ha

posao od oka 200 x 30-35 000 eur po komadu– veliki se popusti daju na taku količinu.. sve skupa 6 000 000 – 7 000 000 i nije baš neki promet za jednu ozbiljnu firmu

Odgovori
Fl

Dusan,
Nije ti bas jaka uporedba.Sa 1.3 milijardom stanovnika, bezbroj aero-klubova,skola letenja,privatnim korisnicima i ne znam jos kojim mogucim korisnicima, moraju da stvore uslove za masovniju a time i jeftiniju proizvodnju.U tom pogledu su u povoljnijoj situaciji od Slovenaca,ali to je samo jedan od bitnih faktora.Ali i ostalo se stvara (kadar,kapaciteti,tradicija).
U krajnjem slucaju,trebaju se osloniti na vlastite snage pa cak i da je skuplje.Ipak se radi o vrlo jeftinim avionima.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj