Slovenačka kompanija Pipistrel saopštila je pre tri dana da je indijskom Ministarstvu odbrane isporučila 50-ti ultralaki avion Virus SW80 koji je u Indiji nazvan Garud.
Po ugovoru, koji je nakon dve godine pregovora, potpisan 12. oktobra 2015. indijske vazduhoplovne snage dobiće ukupno 194 aviona a rok njihove isporuke je 30 meseci od isporuke prvog Garuda.
Ugovor takođe obavezuje proizvođača da nakon toga proizvede još 100 primeraka ukoliko kupac izrazi želju za tim.
Isporuka i predaja prvih aviona realizovana je sredinom jula prošle godine a prvi let iz vazduhoplovne baze Hindan obavljen je već 19. jula. Prva grupa inženjera i tehničara koji će održavati ove avione završila je obuku 22. jula kada im je Pipistrel predao sertifikate o kvalifikacijama za rad na Garudu.
U isto vreme svoju obuku je završavala i prva grupa instruktora odnosno nastavnika letenja. Obuku i trenažu izveli su piloti Pilotske akademije Pipistrel i inženjeri kompanije a kompletan proces se odvijao u školi C-130 & C-17 Tetra School na aerodromu Hindan.
Prvi avion u Indiji sklopili su pripadnici vazduhoplovnotehničke službe baze a za obuku inženjera i tehničara isporučena je i trenažna kapsula koja je značajno unapredila njihovo znanje o ovom avionu.
nix
Svaka cast, bravo!
Sotir
Čestitke. Veliki posao. Ima na koga da se ugledamo jer treba da podignemo nasu avio industriju koja osim Kraljevacke SILE je na izdisaju.
Dado
Svaka cast! Sve pohvale, primer za preduzetnistvo, primer za upornost i uspeh.
FlyKu
Svaka cast Slovencima,a Indijci neka se pokriju usima.Hoce da prave lovce,a uvoze ultralake…
Dušan
Jel ti sam pečeš hleb ili ga kupuješ??? Šta ti je jeftinije???
hajsh
posao od oka 200 x 30-35 000 eur po komadu– veliki se popusti daju na taku količinu.. sve skupa 6 000 000 – 7 000 000 i nije baš neki promet za jednu ozbiljnu firmu
FlyKu
Dusan,
Nije ti bas jaka uporedba.Sa 1.3 milijardom stanovnika, bezbroj aero-klubova,skola letenja,privatnim korisnicima i ne znam jos kojim mogucim korisnicima, moraju da stvore uslove za masovniju a time i jeftiniju proizvodnju.U tom pogledu su u povoljnijoj situaciji od Slovenaca,ali to je samo jedan od bitnih faktora.Ali i ostalo se stvara (kadar,kapaciteti,tradicija).
U krajnjem slucaju,trebaju se osloniti na vlastite snage pa cak i da je skuplje.Ipak se radi o vrlo jeftinim avionima.