BEG airport status
[VIDEO REPORTAŽA] „Dani vazduhoplovstva“ u Svrljigu: Najistaknutijem osnovcu omogućena poseta Niškom aerodromu i Kontroli letenja Jednodnevnim programom priređen izložbeni deo, predavanje na temu vazduhoplovstva i književno veče / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

[VIDEO REPORTAŽA] „Dani vazduhoplovstva“ u Svrljigu: Najistaknutijem osnovcu omogućena poseta Niškom aerodromu i Kontroli letenja

Manifestacija „Dani vazduhoplovstva Naša krila – 2017“ održana je u Svrljigu. Tokom jednodnevnog programa priređen je izložbeni deo sa štandovima, predavanje na temu vazduhoplovstva, kao i književno veče.

Iako je prvobitno najavljena lokacija otvaranja manifestacije bila gradski stadion, nepovoljne vremenske prilike premestile su početak programa nekoliko stotina metara dalje u sportski balon osnovne škole u Svrljigu. Na toj lokaciji bili su izloženi štandovi Vazduhoplovnog saveza Srbije, Prince Aviationa, Helimastera, Virtuelne avijacije (simulatora letenja), Paraglajding kluba „Grunf“, kao i veliki broj maketa i fotografija.

Učesnici i izlagači na štandovima dočekuju posetioce / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Ipak, najveći utisak ostavilo je predavanje na temu vazduhoplovstva i interakcija sa decom, saglasni su naši sagovornici. Kako za Tango Six kaže instruktor aerodromske kontrole letenja Niš Slaviša Savić, pitanja koja su deca postavljala nisu bila stručna, ali su dotakla srž i suštinu tematike predavanja.

„Makete i simulatori letenja najatraktivniji na izložbenom delu manifestacije“ / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

– Bilo je tu lepih pitanja, a mi smo probali da ovu oblast dočaramo deci na način da je razumeju. Pričati nekim stručnim terminima za njih je daleko, ali na neki plastičan način, deci prihvatljiv, čini mi se da smo uspeli da bar malo odškrinemo vrata. Verovatno će bar neko nakon svega otići kući i na svom računaru pokušati da pronađe nešto u vezi sa ovom temom, a ako smo to postigli, ostvarili smo jedan veliki cilj danas. – objašnjava Savić.

„Ko želi da postane pilot?“ / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Prema rečima organizatora manifestacije Nemanje Dinića, osnovni cilj jeste bio upoznavanje osnovaca i srednjoškolaca sa vazduhoplovstvom i mogućnostima koje se u okviru njega pružaju. Upravo o tome su im na predavanju i govorili pilot Er Srbije Stevan Ignjatović, pilot pukovnik u penziji Suad Hamzić, piloti Milan Stojadinov i Dušan Mićić iz Helimastera, instruktor letenja u školi letenja „Prince Aviation“ Saša Ristić, major u penziji Nermin Mehanović, instruktor aerodromske kontrole letenja Niš Slaviša Savić, kao i pilot, kapetan I klase u penziji Vojislav Eskić.

Paraglajding klub „Grunf“ prezentovao svoju opremu / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

– Smatram da se nakon ovog predavanja u njihovoj svesti promenila jedna činjenica, a to je da su shvatili da su i piloti obični ljudi. Nadam se da smo im na neki način pomogli da shvate da nebo nije toliko daleko i da samo treba verovati. – kaže Eskić.

Jedna od maketa u pripremi za „poletanje“ / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Da za zainteresovane zaista postoji prilika dokazano je nakon samog predavanja.

– Deca su upitana šta radi kontrolor letenja, a od njih 150 samo jedno je dalo valjan odgovor. U dogovoru sa kontrolorima iz Niša, to dete će u narednim danima imati priliku da poseti aerodrom Niš, Kontrolu letenja tog aerodroma kao i sam toranj. – govori Dinić.

Prvi susret sa pilotskom opremom / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Ipak, kako za Tango Six objašnjava pilot Ignjatović, neophodno je da takvih manifestacija bude sve više širom Srbije, jer je u nekim delovima vazduhoplovstvo trenutno tabu tema. Sa njim je bio saglasan i Savić:

– Potrebno je da se sve što je u vezi sa vazduhoplovstvom na neki način decentralizuje i da ne bude vezano samo za mesta i gradove koji imaju aerodrome. Ne možemo da pomerimo aerodrome u mala mesta, ali možemo svakako na ovaj način da deci približimo ta zanimanja i mogućnosti. –

Kako su letačke priče dobile svoje korice i ko je za njih zaslužan / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Jednodnevni program završen je književnom večeri autora i pilota Suada Hamzića i Vojislava Eskića, gde je bilo reči o samim knjigama, ali i o utiscima sa celokupne manifestacije.

Kako je protekao dan namenjen vazduhoplovstvu, zašto su deca ostavila najveći utisak na učesnike i ko su bili gosti iznenađenja možete pogledati na sledećem video snimku:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Vl

Fenomenalno. Treba što češće, širom Srbije organizovati ovakve akcije.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

K@ M84 je Jugoslavenska inačica ruskog tenka T72 . Uveden je u JNA tamo negdje osamdesetih dok sam ja bio u vojsci i poboljšavan tih godina Mislim da je radila Banjalučka firma ZRAK ili slično. Stabilizacija cijevi i optika za gađanje u pokretu. Do dana današnjega nije se gotovo ništa na njemu promijenilo ,a prošlo…

11. Apr 2025.Pogledaj

Thomas na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Ilija Mogli su vec davno prijeci na Leopard-2. Mogu se Milanovicu zahvaliti i SDP-u. Po Milanovicu nebi ni Rafale imali.

11. Apr 2025.Pogledaj

Aleksandar Selaković na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

Ne znam da li je moguće da još uvek leti. Ja sam na Blaniku YU-5360 završio obuku 1981-e godine. Ni tada 1981-e Blanik L-13 sa registracijom YU-5360 nije bio baš mlada jedrilica. Čini mi se da je napravljen 1972-e ili 1973-e, nisam siuran.

11. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Miloš77 To je zato što su ljudi glupi pa šalju tenkove same na bojište. Pa to je apsurd. Moraju postojati dronovi izviđači koji će otkriti sve dronove kao i optički navođene dronove koji ne mogu biti ometeni elektronički i precizna artiljerija to rješava po kratkom postupku. Tko će probijati linije nego tenk? Tko? Bradley? Patrije?…

11. Apr 2025.Pogledaj