BEG airport status
Bugarska investira u operativnost trenažnih helikoptera Bell-206 Bugarska poseduje 6 helikoptera Bell-206B-3 od kojih trenutno leti tri / Foto: Aeropress

Bugarska investira u operativnost trenažnih helikoptera Bell-206

Ministarstvo odbrane Bugarske odlučilo je 6. avgusta da se pokrene procedura za poboljšanje operativnosti lakih višenamenskih helikoptera Bell-206 koje RV Bugarske koristi pre svega za školovanje pilota, tako što će se uložiti u njihovo održavanje, popravku i remont.

Već 13. avgusta ministarstvo je pokrenulo javnu nabavku za pregovore sa ciljem da se ona završi potpisivanjem ugovora za inspekciju, popravku i generalni remont različitih komponenti, avionike i ispitne opreme ovih helikoptera.

U tenderu, čija se vrednost procenjuje na 191.260 evra bez PDV-a, poziv za slanje početnih ponuda poslat je u samo dve bugarske kompanije i to državni TEREM EAD i privatnu kompaniju „Rotsas International“ koja je zastupnik kompanije Bell za Bugarsku.

Od njih je zatraženo da svoje početne ponude dostave najkasnije do 25. septembra nakon čega će 27. septembra procedura pregovora započeti sa ponuđačem čija je ponuda prihvaćena a treba reći da je glavni kriterijum za dobijanje tendera najniža cena. Zanimljivo da je tender identičan onome koji je raspisan proleća ove godine a koji je propao jer nije bilo zainteresovanih kompanija.

RV Bugarske od septembra 1999. u svom inventaru poseduje 6 helikoptera Bell-206B-3 ‘’Jet Ranger III’’ koji se danas nalaze u sastavu 24. avijacijske baze Krumovo blizu grada Plovdiva u centralnom delu Bugarske.

Ovi helikopteri nose evidencijske brojeve 01 do 06 i uglavnom se koriste za obuku novih pilota helikoptera. Dva od njih (ev. Brojevi 01 i 02) imaju skije veće visine, ofarbani su u belo i opremljeni su za hitni medicinski prevoz. Preostala 4 su plavo ofarbani primerci i imaju skije manje visine.

Sredinom juna ove godine ministar odbrane Krasimir Karakačanov rekao je da su od šest dostupnih helikoptera tri u letnom stanju i da je za osposobljavanje preostala tri Bell 206. potrebno oko 511,3 hiljade evra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mr

Mislim da su to pripreme za odlazak u berbu Kiowa… Neznam koliko ih je jos ostalo?? Znam da je i Grcka nedavno jos uzela nesto za uporabu nesto za kanibalizaciju!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj