Po dinamici njihove obuke, koja je ispostavilo se bila relativno neprekidna, nakon diplomiranja i javljanja na posao pre nekoliko nedelja, raspoređeni su u 252. školsko-trenažnu avijacijsku eskadrilu ne bi li neometano kompletirali pomenutu poslednju fazu.
GRB razdeo obuke podeljen je na faze uz pomoć kojih će mladi piloti savladati upotrebu ubojnih sredstava na avionu G-4 – topova, raketa i bombi. Prva faza je „fiktivni“ GRB koji za cilj ima upoznavanje pilota sa vežbovnim poligonom Čenta kao i procedurama i manevrima koji se vrše prilikom ovakvog profila leta i upotrebe aviona. Manevar prilaza, ciljanja i napada izvodi se u potpunosti sa tim da se ubojna sredstva ne nose. Kada budu uspešno savladali ovu fazu nosiće vežbovne bombe i nakon toga će dejstvovati bojnom municijom.
Pored novajlija dan je rezervisan za letenje i ostalih eskadrila 204. brigade. Na zajedničkoj izvršnoj pripremi su i piloti 101. eskadrile, neki će leteti Utvu radi održavanja trenaže dok je planiran i let dvoseda MiG-21. 890. helikopterska eskadrila planira let nekoliko Gazela u maršruti uz rutinsku aktivnost jedne koja prevozi ljudstvo na poligon Čenta. Slušaju se poslednji meteo podaci kao i aktuelni NOTAM-i. Konstatuje se zadovoljavajuće zdravstveno stanje svih koji su danas u planu letenja i to je poslednji trenutak da neko eventualno prijavi da se ne oseća sposobnim za izvršenje planiranih zadataka. Satovi se sinhronizuju, usvaja se „merodavno“ vreme i odlazi se pravcem stajanke.
Posle dužeg vremena na stajanci je parkirano više Četvorki nego što je uobičajeno, u današnjoj smeni leti muški deo nekadašnje 132. klase Vojne akademije sa instruktorima u zadnjoj kabini. Pored njihova tri aviona leteće još jedna Četvorka sa iskusnijim pilotima. Pre sedanja u kabinu, svaki instruktor još jednom propituje đaka o procedurama i pravi se poslednji dogovor o rasporedima pažnje, aktivnostima i ulozi svakog aviona u grupi. Fiktivne operacije će, kao što je i dogovoreno, imati za cilj upoznavanje pilota sa neposrednim okruženjem poligona i instruktor ponavlja da nema potrebe za oštrim zaokretima i agresivnom jurenju parametara za bezbedno dejstvo. Ide se polako.
Devojke lete u sutrašnjoj smeni dok će ostatak 252. eskadrile leteti noć. Aktivnosti se nastavljaju i sledeće nedelje, prva Lasta za ViPVO je sastavljena u hangaru i izgleda kao što sam juče opisao, Međunarodni aeromiting Batajnica 2012 je zvanično i realnost.