BEG airport status
Knjiga „Zaboravljeni album“: Zbog čega je u nesreći JAT-ovog DC-9 parče ledine na Ledinama prozvano „Mićunovo oranje“? Zla kob "Devetki" u prvoj polovini sedamdesetih

Knjiga „Zaboravljeni album“: Zbog čega je u nesreći JAT-ovog DC-9 parče ledine na Ledinama prozvano „Mićunovo oranje“?

Prva polovina sedamdesetih godina bila je nesretna za Jugoslovenski Aerotransport. Bomba (ili obaranje) iznad Čehoslovačke, Maganik, Aden. Bilo je to doba na prekretnici između dve filosofije interakcije i procedura unutar kokpita koje je docnije rezultiralo pravljenjem odlučnog reza i odlukom JAT-a da u Vršcu započne obuku svojih kadrova „od nule“.

Najbizarnija od svih nesreća verovatno je bila ona u kojoj je stradao avion DC-9-32 registarske oznake YU-AJN. Letelica koja je formalno pripadala Inex-Adriji ali je te godine iznajmljena JAT-u.

Juliet November u potpunosti je uništen negde blizu Ledina, oko 2570 metara ispred piste tada „Aerodroma Beograd, Surčin“ a sama lokacija nazvana je interno u kompaniji – „Mićunovo oranje“.

Šta se nalazilo u izveštaju komisije za udese? / Foto: Tango Six Publishing

Prvi put, u novoj knjizi Tango Six Publishinga „Zaboravljeni album“, imate prilike da vidite fotografije udesa „Devetke“ sa lica mesta kao i da pročitate izuzetno zanimljivu priču i splet okolnosti koji je doveo do ove nesreće. Ne tragedije, jer su srećnim okolnostima putnici i posada preživeli.

„Zaboravljeni album“ pored vojnih tema ima i znatan broj priča i fotografija iz istorije našeg civilnog vazduhoplovstva. Nesreća na Ledinama svakako je jedna od interesantnijih.

Ukoliko do sada niste, naručite knjigu „Zaboravljeni album“ preko ovog linka. Ukoliko živite u Srbiji mi snosimo troškove poštarine, vi plaćate poštaru po isporuci na vašu kućnu adresu.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ma

Naslov „oranje“ nije bas prigodan. Verujem da je taj deo Ledina tako nazivan, jer je to nasa malo losa osobina da volimo da se salimo na racun tudje nevolje.
U odnosu na tadasnju opremu aviona i opremu na zemlji i FOM, udes je bio za ocekivati.

Odgovori
Pr

Svaka cast za komentar!

Sl

Ne bi se bas slozio sa komentarom. Procedure su postajale od kada je i civilni vazdusni saobracaj poceo da se primenjuje u YU. Da se posada pridrzavala svih procedura prilikom IFR/VFR prilaza, verovatno se taj incident nebi ni dogodio.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Lordsirgiga na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Ko god je doneo odluku o vracanju Kovrdze u letno stanje Veliko mu Hvala. Na zadnjoj festi na Batajnici cuo sam da je prizemljen i nikako mi ta vest nije bila dobra. Kada sam cuo zvuk motora rekoh ne moguce da je to Kovrdzava Anuska bio sam presrecan kada sam ga video i snimio. Jos…

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Bulatovic Nebojsa Prilikom borbenog patroliranja moze nastati potreba za dopunom i desavalo se da zafali i sa sadasnjim avionima. Avijacija ima mnogo vise zadataka od pukog presretanja ili bacanja dve bombe. To je pod 1, pod 2 ukoliko bi Srbija bila napadnuta svaka teritorija koriscena za napad je legitimna meta po medunarodnom pravu, Ženevskim konvencijama…

13. Mar 2025.Pogledaj

NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Sto se tice dopune goriva u vazduhu teritorija Srbije je vise nego dovoljno velika da moze istovremeno da se vrsi dopuna goriva iz vise avio cisterni. Prilikom dopune avioni nemoraju da lete pravoliniski. Pravoliniski tj u istom kursu avioni lete samo prilikom spajanja posle toga avioni mogu da skrecu naravno ne ostro i to je…

13. Mar 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Na kojoj teritoriji možete razviti takve radnje i operacije u vazduhu???? nad Srbijom je nemoguće razviti taj vid borbenih dejstava u vazduhu i ostati na teritoriji Srpskog vazdušnog prostora.

13. Mar 2025.Pogledaj