BEG airport status
Dodeljene nagrade SESAR Young Scientist Award 2018 u Salzburgu; Treće mesto za doktoranda Saobraćajnog fakulteta Svake godine SESAR nagrađuje 3 mlada istraživača koji su svojim ukupnim istraživačkim radom doprineli razvoju evropskog Air Traffic Management sistema / Foto: SESAR Joint Undertaking

Dodeljene nagrade SESAR Young Scientist Award 2018 u Salzburgu; Treće mesto za doktoranda Saobraćajnog fakulteta

U okviru konferencije SESAR Innovation Days održane u Salzburgu, 6. decembra dodeljene su nagrade SESAR Young Scientist Award za najbolje istraživačke radove u oblasti upravljanja vazdušnim saobraćajem. Doktorand Saobraćajnog fakulteta Goran Pavlović osvojio je treće mesto za svoj celokupan istraživački rad i ideju o sistemima naplate rutnih naknada po parovima aerodroma, saopštio je SESAR Joint Undertaking.

Kako navode, SESAR nagrađuje 3 mlada istraživača, a ove godine pristiglo je oko 20 prijava širom Evrope:

– SESAR je istraživački program u okviru Jedinstvenog evropskog neba (SES – Single European Sky), pokrenutog 2004. godine u cilju harmonizacije i modernizacije evropskog sistema upravljanja vazdušnim saobraćajem. U okviru navedenog programa finansiraju se istraživački projekti različitog nivoa zrelosti za implementaciju, izmedju ostalog i projekti osnovnog istraživanja (Exploratory Research – ER).

Ove godine autori koji su se prijavili na konkurs za SESAR Young Scientist Award dolazili su iz različitih evropskih zemalja uključujući Španiju, Italiju, Nemačku, Francusku, Sloveniju, Irsku, Srbiju, Ujedinjeno Kraljevstvo i Švedsku. –

SESAR Young Scientist Award / Foto: SESAR Joint Undertaking

Predstavnik Srbije na ovogodišnjem takmičenju bio je doktorand Saobraćajnog fakulteta Goran Pavlović, o kojem je Tango Six pisao još 2012. godine kada mu je zbog navodne srčane mane prekinuto školovanje na Vojnoj akademiji.

Kako za Tango Six govori Pavlović, nagrađeni rad predstavlja zajednički projekat njega i njegovih kolega sa Saobraćajnog fakulteta i bavi se sistemima naplate rutnih naknada po parovima aerodroma:

– Nakon završetka osnovnih studija na Saobraćajnom fakultetu i obavljanja stručne prakse u EUROCONTROL-u, dobio sam priliku da radim na 2 ER (Exploratory Research projekta- APACHE i COCTA) na Katedri za aerodrome i bezbednost vazdušne plovidbe Saobraćajnog fakulteta. Te 2016. godine naša mala katedra je ostvarila ogroman uspeh, jer su prihvaćena čak 3 projekta (od 28 ukupno u Evropi), na kojima smo učestvovali bilo kao rukovodioci ili kao partneri. Danas smo takođe deo SESAR mreže za razmenu znanja (Engage Knowledge Transfer Network), zajedno sa Univerzitetom u Westminsteru, EUROCONTROL-om, EASA-om itd.

Radeći na navedenim projektima, u međuvremenu sam završio i master studije, gde sam se bavio problemima naplate rutnih naknada koje korisnici vazdušnog prostora plaćaju za korišćenje usluga u vazdušnoj plovidbi (Air Navigation Services – ANS). Naime, današnji sistem zasnovan na naplatnim zonama doveo je do negativnog trenda izbegavanja skupih naplatnih zona prilikom planiranja rute leta, što implicira dodatno utrošeno gorivo i emisije štetnih gasova.

Jedno od mogućih rešenja je uvođenje sistema naplate po parovima aerodroma. Na osnovu ideja iz svog master rada, ali i potreba koje su proistekle iz projekata na kojima smo radili, uradio sam veliku analizu neizvesnosti rutnih naknada za sve parove aerodroma u Evropi, u zavisnosti od zona koje vazduhoplovi preleću. –

Nagrađeni dobitnici / Foto: SESAR Joint Undertaking

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ra

    Bravo za ovog mladog naucnika. Pratim ga od trenutka kada mu je prekinuto skolovanje pod cudnim okolnostima u VVA. Posto sam imao slican problem pre 34 godine sa VLK potpuno sam ga razumeo i srecan sam sto je postigao ovak uspeh. Samo napred i bravo.

    Odgovori
    Mi

    Bravo Gorane, svaka cast. Nadam se da ovaj tekst cita i direktor SMATSA-e…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Darko na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

    Na starnu što nije 2km nego 3,4km, pista nije gradska ulica pa samo uvaljaj kamen u asfaltiraj. Ona treba da pri velikoj vertikalnoj brzini da bezbedno primi teret od par stotina tona, al bitno da se pljuje. Umetnuta pista neće otići u istoriju. Pri bilo kom problemu na glavnoj pisti: pojava stranih tela usled pucanja…

    29. Nov 2024.Pogledaj

    Tihi na: Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

    Agusta-Bell AB.212 je cist Bell 212. SFRJ je imala 7 Agusta-Bell AB.212 i jedan Bell 212.

    29. Nov 2024.Pogledaj
    29. Nov 2024.Pogledaj

    Бивши Гастос na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

    Не знам колико је ширине било да се можда оформи још једна писта Gatwick планира да оформи једну краћу писту за полетање ускозтупних само (ако се не варам) тако што ће померити главну писту да има прописан размак између две писте. Далеко је BEG од LGW, али није за одмет да се размишља на дуже.

    29. Nov 2024.Pogledaj