BEG airport status
LYBE 2010:30 Z 230°03KT 180V330 CAVOK 28/20 Q1013 NOSIG=
Dodeljene nagrade SESAR Young Scientist Award 2018 u Salzburgu; Treće mesto za doktoranda Saobraćajnog fakulteta Svake godine SESAR nagrađuje 3 mlada istraživača koji su svojim ukupnim istraživačkim radom doprineli razvoju evropskog Air Traffic Management sistema / Foto: SESAR Joint Undertaking

Dodeljene nagrade SESAR Young Scientist Award 2018 u Salzburgu; Treće mesto za doktoranda Saobraćajnog fakulteta

U okviru konferencije SESAR Innovation Days održane u Salzburgu, 6. decembra dodeljene su nagrade SESAR Young Scientist Award za najbolje istraživačke radove u oblasti upravljanja vazdušnim saobraćajem. Doktorand Saobraćajnog fakulteta Goran Pavlović osvojio je treće mesto za svoj celokupan istraživački rad i ideju o sistemima naplate rutnih naknada po parovima aerodroma, saopštio je SESAR Joint Undertaking.

Kako navode, SESAR nagrađuje 3 mlada istraživača, a ove godine pristiglo je oko 20 prijava širom Evrope:

– SESAR je istraživački program u okviru Jedinstvenog evropskog neba (SES – Single European Sky), pokrenutog 2004. godine u cilju harmonizacije i modernizacije evropskog sistema upravljanja vazdušnim saobraćajem. U okviru navedenog programa finansiraju se istraživački projekti različitog nivoa zrelosti za implementaciju, izmedju ostalog i projekti osnovnog istraživanja (Exploratory Research – ER).

Ove godine autori koji su se prijavili na konkurs za SESAR Young Scientist Award dolazili su iz različitih evropskih zemalja uključujući Španiju, Italiju, Nemačku, Francusku, Sloveniju, Irsku, Srbiju, Ujedinjeno Kraljevstvo i Švedsku. –

SESAR Young Scientist Award / Foto: SESAR Joint Undertaking

Predstavnik Srbije na ovogodišnjem takmičenju bio je doktorand Saobraćajnog fakulteta Goran Pavlović, o kojem je Tango Six pisao još 2012. godine kada mu je zbog navodne srčane mane prekinuto školovanje na Vojnoj akademiji.

Kako za Tango Six govori Pavlović, nagrađeni rad predstavlja zajednički projekat njega i njegovih kolega sa Saobraćajnog fakulteta i bavi se sistemima naplate rutnih naknada po parovima aerodroma:

– Nakon završetka osnovnih studija na Saobraćajnom fakultetu i obavljanja stručne prakse u EUROCONTROL-u, dobio sam priliku da radim na 2 ER (Exploratory Research projekta- APACHE i COCTA) na Katedri za aerodrome i bezbednost vazdušne plovidbe Saobraćajnog fakulteta. Te 2016. godine naša mala katedra je ostvarila ogroman uspeh, jer su prihvaćena čak 3 projekta (od 28 ukupno u Evropi), na kojima smo učestvovali bilo kao rukovodioci ili kao partneri. Danas smo takođe deo SESAR mreže za razmenu znanja (Engage Knowledge Transfer Network), zajedno sa Univerzitetom u Westminsteru, EUROCONTROL-om, EASA-om itd.

Radeći na navedenim projektima, u međuvremenu sam završio i master studije, gde sam se bavio problemima naplate rutnih naknada koje korisnici vazdušnog prostora plaćaju za korišćenje usluga u vazdušnoj plovidbi (Air Navigation Services – ANS). Naime, današnji sistem zasnovan na naplatnim zonama doveo je do negativnog trenda izbegavanja skupih naplatnih zona prilikom planiranja rute leta, što implicira dodatno utrošeno gorivo i emisije štetnih gasova.

Jedno od mogućih rešenja je uvođenje sistema naplate po parovima aerodroma. Na osnovu ideja iz svog master rada, ali i potreba koje su proistekle iz projekata na kojima smo radili, uradio sam veliku analizu neizvesnosti rutnih naknada za sve parove aerodroma u Evropi, u zavisnosti od zona koje vazduhoplovi preleću. –

Nagrađeni dobitnici / Foto: SESAR Joint Undertaking

    Komentari

    R

    Bravo za ovog mladog naucnika. Pratim ga od trenutka kada mu je prekinuto skolovanje pod cudnim okolnostima u VVA. Posto sam imao slican problem pre 34 godine sa VLK potpuno sam ga razumeo i srecan sam sto je postigao ovak uspeh. Samo napred i bravo.

    Odgovori
    M

    Bravo Gorane, svaka cast. Nadam se da ovaj tekst cita i direktor SMATSA-e…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    lala na: Burže: prikazan model francusko-nemačkog projekta novog borbenog aviona, projektu se zvanično priključila Španija

    Takvu maketu su prikazali i Turci. Mogli smo i mi da sklepamo nešto od špera pa da se hvalimo. Evropa će proći kao sa eurofajterom, koji kad je napravljen bio je preskup i zastareo. Ali radna mesta, fondovi.... Kinezi, Rusi, sutra Indija i Brazil, to su ozbiljni igrači. Već sada Ruski Suhoj je bar duplo…

    20. Jun 2019.Pogledaj

    Bane na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

    @Al-41F Afera helikopter je sistemska afera a ne afera vezana za pojedinačni tip/vrstu helikoptera. @Miloš 77 Smisao mog komentara i jeste da se uloga H-145 ne može meriti sa Mi-24/28. Ne vidim šta bih osporio u vašem komentaru, pošto ste na drugi način rekli isto što i ja. Moja poenta je bila šta nabaviti prvo,…

    20. Jun 2019.Pogledaj

    Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

    Два Ми-24В је користила Јединица за специјалне операције, Ресора државне безбедности, Министарства унутрашњих послова. Активно су коришћени у борбеним дејствима 1998. изнад Косова и Метохије.

    20. Jun 2019.Pogledaj

    ljubitelj istorije na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

    Ne znam koliko je to tacno, ali sam cuo da su Slovenci tada na krovu raketiranog hangara postavili protivavionski mitraljez Brauning 12,7 mm. Ako je to tacno, onda je to razlog raketiranja. Inace, pod vatrom aviona JRV bio je na Brniku i JAT-ov DC-9. Pitajte o tome Stevu Ignjatovica koji je bio pilot u tom…

    20. Jun 2019.Pogledaj

    Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

    ID Јесте ли баш сигурни да нико више не купује Ми-17 какве је купила Србија 2015. године ? Наравно да купује и то са још сиромашнијом опремом. Верзије Ми-17-1В, Ми-17В-5, Ми-171А, Ми-171Е, Ми-171Ш са скромним пакетом основне опреме је у последњих 10 година набавило бар 20 држава. И даље се производе и наручују.

    20. Jun 2019.Pogledaj

    Send this to a friend