BEG airport status
LYBE 2002:00 Z 090°03KT 9999 -RASN BKN033 02/00 Q1015 NOSIG=
Dodeljene nagrade SESAR Young Scientist Award 2018 u Salzburgu; Treće mesto za doktoranda Saobraćajnog fakulteta Svake godine SESAR nagrađuje 3 mlada istraživača koji su svojim ukupnim istraživačkim radom doprineli razvoju evropskog Air Traffic Management sistema / Foto: SESAR Joint Undertaking

Dodeljene nagrade SESAR Young Scientist Award 2018 u Salzburgu; Treće mesto za doktoranda Saobraćajnog fakulteta

U okviru konferencije SESAR Innovation Days održane u Salzburgu, 6. decembra dodeljene su nagrade SESAR Young Scientist Award za najbolje istraživačke radove u oblasti upravljanja vazdušnim saobraćajem. Doktorand Saobraćajnog fakulteta Goran Pavlović osvojio je treće mesto za svoj celokupan istraživački rad i ideju o sistemima naplate rutnih naknada po parovima aerodroma, saopštio je SESAR Joint Undertaking.

Kako navode, SESAR nagrađuje 3 mlada istraživača, a ove godine pristiglo je oko 20 prijava širom Evrope:

– SESAR je istraživački program u okviru Jedinstvenog evropskog neba (SES – Single European Sky), pokrenutog 2004. godine u cilju harmonizacije i modernizacije evropskog sistema upravljanja vazdušnim saobraćajem. U okviru navedenog programa finansiraju se istraživački projekti različitog nivoa zrelosti za implementaciju, izmedju ostalog i projekti osnovnog istraživanja (Exploratory Research – ER).

Ove godine autori koji su se prijavili na konkurs za SESAR Young Scientist Award dolazili su iz različitih evropskih zemalja uključujući Španiju, Italiju, Nemačku, Francusku, Sloveniju, Irsku, Srbiju, Ujedinjeno Kraljevstvo i Švedsku. –

SESAR Young Scientist Award / Foto: SESAR Joint Undertaking

Predstavnik Srbije na ovogodišnjem takmičenju bio je doktorand Saobraćajnog fakulteta Goran Pavlović, o kojem je Tango Six pisao još 2012. godine kada mu je zbog navodne srčane mane prekinuto školovanje na Vojnoj akademiji.

Kako za Tango Six govori Pavlović, nagrađeni rad predstavlja zajednički projekat njega i njegovih kolega sa Saobraćajnog fakulteta i bavi se sistemima naplate rutnih naknada po parovima aerodroma:

– Nakon završetka osnovnih studija na Saobraćajnom fakultetu i obavljanja stručne prakse u EUROCONTROL-u, dobio sam priliku da radim na 2 ER (Exploratory Research projekta- APACHE i COCTA) na Katedri za aerodrome i bezbednost vazdušne plovidbe Saobraćajnog fakulteta. Te 2016. godine naša mala katedra je ostvarila ogroman uspeh, jer su prihvaćena čak 3 projekta (od 28 ukupno u Evropi), na kojima smo učestvovali bilo kao rukovodioci ili kao partneri. Danas smo takođe deo SESAR mreže za razmenu znanja (Engage Knowledge Transfer Network), zajedno sa Univerzitetom u Westminsteru, EUROCONTROL-om, EASA-om itd.

Radeći na navedenim projektima, u međuvremenu sam završio i master studije, gde sam se bavio problemima naplate rutnih naknada koje korisnici vazdušnog prostora plaćaju za korišćenje usluga u vazdušnoj plovidbi (Air Navigation Services – ANS). Naime, današnji sistem zasnovan na naplatnim zonama doveo je do negativnog trenda izbegavanja skupih naplatnih zona prilikom planiranja rute leta, što implicira dodatno utrošeno gorivo i emisije štetnih gasova.

Jedno od mogućih rešenja je uvođenje sistema naplate po parovima aerodroma. Na osnovu ideja iz svog master rada, ali i potreba koje su proistekle iz projekata na kojima smo radili, uradio sam veliku analizu neizvesnosti rutnih naknada za sve parove aerodroma u Evropi, u zavisnosti od zona koje vazduhoplovi preleću. –

Nagrađeni dobitnici / Foto: SESAR Joint Undertaking

    Komentari

    M

    Bravo Gorane, svaka cast. Nadam se da ovaj tekst cita i direktor SMATSA-e…

    Odgovori
    R

    Bravo za ovog mladog naucnika. Pratim ga od trenutka kada mu je prekinuto skolovanje pod cudnim okolnostima u VVA. Posto sam imao slican problem pre 34 godine sa VLK potpuno sam ga razumeo i srecan sam sto je postigao ovak uspeh. Samo napred i bravo.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

    video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

    19. Jan 2019.Pogledaj
    19. Jan 2019.Pogledaj

    Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

    Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

    19. Jan 2019.Pogledaj

    Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

    Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

    19. Jan 2019.Pogledaj

    JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

    Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

    19. Jan 2019.Pogledaj

    Send this to a friend