BEG airport status
Erbas i Air Race E u 2020. godini organizuju prvu trku aviona na električni pogon Evropski proizvođač aviona će raditi zajedno sa drugim partnerima kompanije Air Race E, uključujući i Univerzitet u Notingemu / Foto: Airbus

Erbas i Air Race E u 2020. godini organizuju prvu trku aviona na električni pogon

Kompanija Erbas juče je najavila globalno partnerstvo sa organizacijom Air Race E  koja ima u planu da 2020. godine održi prvu trku aviona na električni pogon, saopštio je taj evropski proizvođač.

Kako navodi, Erbas je zvanični osnivački partner Air Race E, a takmičenje ima za cilj da podstakne razvoj i usvajanje čistijih, bržih i tehnološki naprednijih električnih motora koji se mogu primeniti na vozila za urbanu mobilnost pa čak i na putničke letelice:

– Air Race E će pratiti format sličan popularnoj Air Race 1 seriji sporta poznatog pod nazivom „formula one air racing“. Osam aviona na električni pogon će se takmičiti direktno jedan protiv drugoga u uskom krugu od 5 kilometara, samo 10 metara iznad tla, i brzinom većom od bilo kojeg kopnenog moto sporta. –

Air Race E organizuje prvu trku električnih aviona / Foto: Air Race E

Tim povodom, tehnološki direktor Erbasa Gracija Vitadini (Grazia Vittadini) govorio je o značaju sradnje sa organizacijom Air Race E:

– Želimo da motivišemo proizvođače da pokažu svoje tehnologije kroz celi spektar električnih pogonskih sistema i komponenti. Ovo partnerstvo nam omogućava da pokažemo našu posvećenost da ostanemo na među liderima u oblasti električnog pogona i razvijamo novi ekosistem. –

O toj temi govorio je i direktor organizacije Air Race E  Džef Zaltman (Jeff Zaltman) i naglasio da je to partnerstvo značajan korak kada je reč o upotrebi električne energije u avijaciji:

– Ovo partnerstvo je značajna prektretnica u evoluciji električne energije u avijaciji. Zajedno radimo na stvaranju glavne platforme na kojoj se inovacije u električnom pogonu mogu razvijati, negovati i ubrzati. –

Kako najavljuje Erbas, taj evropski proizvođač aviona će raditi zajedno i sa drugim partnerima kompanije Air Race E, uključujući i Univerzitet u Notingemu. Univerzitet trenutno razvija prototip aviona za trke, koji se pokreće uz pomoć integrisanog električnog motora, baterija i energetskog električnog sistema.

Avion će pomoći u oblikovanju modela i pravila za inauguralnu trku Air Race E 2020. godine, ističu iz Erbasa.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj