Država će nacionalnoj avio-kompaniji dati još 10 miliona evra. Jat sve bliži odluci o iznajmljivanju dva aviona Boing 737-800. Razmatra se ponovno uspostavljanje linije ka Dubaiju.
Kako Tango Six ekskluzivno saznaje, Jat je juče pokrenuo proceduru iznajmljivanja dva aviona Boing 737-800 kao hitnu dopunu postojećoj floti istog tipa koja je u predhodnih nekoliko meseci bila žrtva pojačanog nadzora SAFA inspektora prilikom sletanja na više evropskih aerodroma.
Za iznajmljivanje aviona određeno je 2.5 miliona evra od 10 miliona pomoći koliko bi Jat trebao da dobije od države na ime operativnog kapitala namenjenog preživljavanju nastupajuće letnje sezone. Dva aviona pomoći će da najavljeno povećanje frekvencija i neke nove rute budu realno izvodljivi poduhvati. Iznajmljivanjem ovog tipa letelice Jat će takođe biti u stanju da ponovo uvede veoma profitabilnu i ovoga puta verovatno direktnu liniju za Dubai čije se uvođenje, kako Tango Six saznaje, planira duže vreme.
Prva razmatranja u vezi iznajmljivanja aviona išla su pravcu jednog raspoloživog primerka -300 serije trenutno lociranog u Rumuniji i koji je po prvobitnom planu trebao da stigne u Beograd već 1. maja. Od te opcije se odustalo jer se ispostavilo da željeni avion ipak nije zadovoljavao minimume uslova koji je Jat definisao. U sredu je dat nalog brokerskoj kući sa kojom sarađuje nacionalna-aviokompanija za iznajmljivanje dva aviona -800 serije i trenutno je u toku potraga za slobodnim avionima na tržištu.
Avioni će biti iznajmljeni po dry-lease principu.
Snimio: Dušan Atlagić
Aleki
Odlicna vest, hvala Petre za informaciju koju niko jos nije prenosio!!
jms_uk
Ako je dry lease, da li Jat ima pilota koji mogu da lete B738?
Ima li razlike u rating-u izmedju 737 Classic i 737 NG serija?
slot
Svi piloti Jat imaju dozvolu 737 300-900, ali od ove price, na zalost nema nista. Vec su 700tke "sigurno" dolazile, i "sigurno" se leteo Dubai u jednom cugu, a onda je razradjena linija predata Fly Dubai-ju. Od prilike, isti ljudi koji su tada sedeli u Letackoj Operativi i bezuspesno trazili avione (koji samo sto im nisu dosli na noge), sede na slicnim mestima i danas u Letackoj Delatnosti.
slot2
JAT Odavno nema kvalifikovan kadar za organizaciju avio kopanije po evropskim i tehnickim i komercijalnim standardima,
jatko
Ima Jat kvalitetan kadar samo sto su svi uklonjeni na niza mesta kako bi politicki namestenici mogli da sprovedu unistavanje kompanije.
slot
Apsolutno. Jat i te kako ima kadar, koji ili je sklonjen, ili oteran u strane kompanije. Politicki podobni, a nesposobni za vodjenje bilo kakvih poslova (da li su instruktorski, menadzerski ili vec bilo kakvi) ispunjavaju nekakav plan koji evidentno postoji, a glasi – upropastiti, unistiti, preliti novac iz jedne kase u drugu.
Samo se bojim da to nije tema ovog teksta…
Kakva je to rasomonijada? Zatvaramo Dubai koji smo leteli xyz godina, a kao pilot mogu reci da je svaki put kada sam leteo ovu liniju avion bio pun i trazila se karta vise (na moje pitanje komercijali kako nam se linija ne isplati, dobijao sam odgovor da je u pitanju kalkulacija koju mi sofercine ne mozemo da razumemo i da se deo karata prodaje po cenama od kojih Jat ima samo gubitak???), da bi razradjenu liniju predali Fly Dubaiju koji je momentalno dobio dozvolu DGCA, a potom da bi smo ponovo poceli da letimo liniju gde smo odbili i prepustili deo putnika. Pa, gde to ima?
Slican scenario vidjen je u prici sa Pragom i CSA, a vise puta potvrdjen u prici sa destinacijama u Nemackoj i LH.
jatko
Komercijala ti je dala zvanican odgovor jer ne sme da ti da onaj pravi, a to je da je generalni direktor Jata najbolji prijatelj sa GSA agentom Emirata/Fly Dubai-a u Beogradu i da su se prijatelji iz kafe-a "Moda" sve medjusobno dogovorili. Dubai je inace bila jako popularna linija koja je lansirana zahvaljujuci naporu par ljudi koji su zeleli da iskoriste potencijal nase dijaspore u Australiji. To nije puno zanimalo gosin Ognjenovica i sav taj dugogodisnji rad i trud unistio je preko noci.
M.D.
Ali čemu te teorije zavere oko Dubaija, ako 733 (1) mora da ima sletanje na Kipru što ima odraz i kao neugodnost i kroz dodatne takse, (2) pola izletenih kilometara (LCA-DXB segment) mora da leti bez putnika koji izlaze/ulaze na Kipru što se u startu reflektuje kao 10-15% penal na popunjenost (koja inače nije natporsečna) i time naravno povećava cenu karte, očigledno je da čim se pojavi konkurencija koja leti direktno po ceni od 330 evra moraš osetno da spustiš cenu karte koja je već bila napadnuta Turcima.
Ta linija je bitna kao generator feeder saobraćaja, i očigledno treba gledati da se ponovo uspostavi, ali je isto tako očigledno da u uslovima ovakve konkurencije mora barem da se leti direktno i uz dodatno rezanje troškova.
Aeroput
E moj Jatko… Da su samo DXB uništili…
Takvo neznanje i takvu bahatost nisam u životu video,a nisam baš mlad.
AEROPUT
slot
1) Letelo se i kombinacijama preko Kuvajta i Bejruta, i sunovrat nije poceo poslednjim (v,d) direktorom
2) Kako je to cena karte napadnuta Turcima? Svakog meseca letim Turkisem za Istanbul sa tranzitima za Dubai, kojima za manje – vise istu cenu karte kao Jatom ne smeta da izlaze i ulaze u avion THY sa cekanjem na aerodromu, ali Boze moj, lete Turkisem…
3) Neki nasi strucnjaci bi zaista trebali malo da prosetaju po stranim kompanijama pa da shvate na koji nacin data kompanija moze da ponudi nizu cenu karte…
Da kojim slucajem radim u Dubaiju ili Indiji, i da sam putnik za Beograd, ni jednog trenutka mi ne bi palo tesko da sacekam u Larnaki 40 minuta na dopunu goriva.
Problem su druge stvari, a ne to sto 733 ne moze da odradi Dubai u komadu,
NG bi do nekle ublazio, ali ne bi bio resenje problema za DXB,