BEG airport status
Srbija, Crna Gora i Kosovo od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija u 2018. godini zaradile 77 miliona evra Zaposleni koji rade u ovoj zgradi zaradile su prošle godine preko 70 miliona evra / Foto: SMATSA

Srbija, Crna Gora i Kosovo od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija u 2018. godini zaradile 77 miliona evra

Srbija, Crna Gora i teritorija Kosova pod kontrolom KFOR-a zaradile su u 2018. godini tačno 77,634,883 evra od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija, stoji u danas objavljenom izveštaju o funkcionisanju Route Charging sistema kojim rukovodi EUROCONTROL CRCO (Central Route Charges Office) kancelarija.

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) i teritorija Kosova koja se administrativno-obračunski pripaja celini koju formiraju dve međunarodno priznate države, zaradile su neznatno manje od Hrvatske kojoj je na račun leglo 88,774,191 evra, više od Severne Makedonije koja je inkasirala 16,977,183 evra, Slovenije kojoj je pripalo 34,821,892 evra i Bosne i Hercegovine koja je „zaradila“ 34,821,892 evra.

Sistem objedinjene naplate i redistribucije zarade od preleta civilnih letova centralizovan je na evropskom nivou i u 2018. godini sve države članice EUROCONTROL-a ukupno su „zaradile“ 8 milijardi evra (8,090,268,534).

Budući da civilni vazdušni saobraćaj ne poznaje granice, preleti, odnosno usluge kontrole letenja, iznad Evrope (što logično uključuje i države koje nisu članice Evropske Unije) naplaćuju se avio-kompanijama centralizovano od strane EUROCONTROL-a. CRCO kancelarija ove organizacije obračunava naplatu uz pomoć dinamičkih formula i prikupljena sredstva redistribuira nacionalnim operaterima kao što su SMATSA ili CROCONTROL.

Evropski trend rasta naplaćenih sredstava stabilno raste oko jedan procenat godišnje u prethodne tri godine.

Koliko i šta leti iznad Srbije?

Iznad Srbije, Crne Gore i Kosova u 2018. godini bilo je ukupno 614,556 preleta i 88,791 poletanja i sletanja sa i na njihove aerodorome. Ove teritorije u obračunskom „vršnom satu“ u prethodnoj godini preletalo je 3,069 letelica.

Interesantna statistika za 2018. godinu je i procentualna zastupljenost tipova civilnih putničkih aviona iznad navedenih teritorija. Najčešći tip aviona koji je preletao Srbiju, Crnu Goru i Kosovo je Erbas u svojim najzastupljenijim varijantama.

Kad je reč o procentualnoj raspodeli sabraćaja na aerodromima Srbije i Crne Gore šampion je i dalje Beograd sa 69% ostvarenog sabraćaja, Podgorica sa 15%, Tivat 13%, i Niš 3%.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Porazavajuce je koliko je „Unit Rate“ koji Srbija uspeva da obezbedi manji u odnosu na onaj koji komsijska Hrvatska uspeva. To je realan pokazatelj kvaliteta i obima pruzenih usluga (ili nedostataka istih) iako Srbija ima vise preleta od Hrvatske ipak naplacuje manje novca na kraju….

I da se razumemo, nije ovo nikakav nefer odnos prema nama, ovo je cisto proizvod nase gluposti, nesposobnosti, nepotizma, neodgovornosti i stranackog zaposljavanja….to nas u ovom slucaju (ne kazem da je Hrvatska dobra ali na njihovom primeru) ovog posla kosta 45.04-32.92 = 12.12 Unit Rate-a pa pomnozite sa brojem preleta i terminalnih usluga i opa…eto ga…

Odgovori
Mi

Mislim da ovaj zadnji komentar je u najmanju ruku neosnovan da nekazem nesto grubljeDali drug Traser zna za zadnje prisnanje i pohvale koje je dobila nasa kontrola letenja od Euro Kontrola gde je kontatovano da smo vodeci po kvalitetu i obimu posla a i bezbednosti u ovom delu EVROPE Naravno uvek ce biti nezadovoljnih ljudi sto oni nisu u kontroli letenja zaposleni kao oni bi bolje radili Nejmomo biti smesniMeni smeta kad se kaze Srbija Crna Gora i Kosovo Valda Srbija sa svojom pokrainom Kosovo i Crna Gora

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Мilan1 na: [IDEX 2025] Rusi su se vratili

Lancet je rak rana za ukrajinsku vojsku, enigma koju njihovi stručnjaci nisu riješili, niti će.

19. Feb 2025.Pogledaj

Nenad N. na: [IDEX 2025] Rusi su se vratili

Sve i da moze rusko, a zbog nase "drzave" ne moze, pitanje je cime bi platili sve to. Rafali ce pojesti nekoliko godisnjih budzeta za vojsku.

19. Feb 2025.Pogledaj

Nenad N. na: [IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

Sve dok imamo drzavu takvu kakvu je. nema nista od "centara" niti bilo cega ozbiljnog. To bi bio "bottom line".

19. Feb 2025.Pogledaj
19. Feb 2025.Pogledaj

Vladimir na: [IDEX 2025] Rusi su se vratili

Da nam je malo pameti da stanemo u red za SU57, sa R37m raketama dometa 300+km. Bili bi najpotentnije vazduhoplovstvo u Evropi

19. Feb 2025.Pogledaj