BEG airport status
Tragedija u Banjaluci – pala Cesna 182, poginulo petoro ljudi

Tragedija u Banjaluci – pala Cesna 182, poginulo petoro ljudi

Po prvim nezvaničnim informacijama koje su preko klasičnih medija počele da pristižu u predhodna tri sata, avion Cesna 182 registarske oznake E7-SEX srušio se neposredno nakon poletanja sa aerodroma Zalužani kod Banjaluke.

Tango Six saznaje da su poginuli pilot aviona, iskusni padobranac-instruktor, drugi iskusniji padobranac-snimatelj i dvoje učenika koji su u tom letu trebali da prvi put iskoče iz aviona sa visine od 1200 metara u okviru početne padobranske obuke.

Budući da je po svim do sada, opet nezvaničnim, izveštajima do nesreće došlo odmah posle poletanja, jedna od prvih predpostavki je da je najverovatnije došlo do prestanka rada motora.

Po nekim svedočenjima iz prednjeg dela aviona se pri poletanju mogao videti požar što je još jedna očigledna indikacija otkaza motra.

U toj početnoj, i najkritičnijoj fazi leta, avion je u režimu pune snage motora, sa većim napadnim uglom (penje se), i svaki otkaz motora je vanredna situacija koja bi po teoriji u tim slučajevima trebala da se reši vanaerodromskim sletanjem u produženju početnog pravca poletanja. Realnost je ipak drugačija, posebno kada se u avionu nalazi maksimalan broj ljudi koji u njega mogu stati kao što je to najverovatnije ovde bio slučaj. Brzina reakcije pilota u tom, možda najgorem mogućem otkazu tehnike i tim uslovima, nikako ne može biti adekvatna brzini dešavanja.

Prvi video-snimci sa lica mesta.

Objavljena su imena nastradalih (lokalni izveštaj koji je do sada najdetaljniji).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

gledao sam ga juce kako prelece Banjaluku, motor mu se bas jako cuo, mozda i malo neprirodno glasno za tu vrstu aviona, zalosno je sto se desila tragedija, saucesce porodicama poginulih

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@dejanera Vec 2026 ce izaci SU75, koji ce biti hibridna otvorena arhitektura. Moze se prilagodjavati zadacima, pa moze biti jednosed, dvosed, daljinski upravljan (dron) ili upravljan vestackom inteligencijom. Na Rafal su bacene pare

27. Nov 2024.Pogledaj

Александар na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Французи и дан данас Алжир сматрају другом, јужном Француском. Ништа они нису изгубили од утицаја чак шта више, без њих се у том подручју ништа и не решава. А очигледно да то самим Арапима и одговара.

27. Nov 2024.Pogledaj