BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika prodata Avia Prime konzorcijumu iz Češke Poljaci novi vlasnici Jat Tehnike / Foto: Jat Tehnika

[POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika prodata Avia Prime konzorcijumu iz Češke

Kako je upravo objavilo Ministarstvo privrede, država je prodala 99,3834% svog udela u kompaniji za održavanje i opravku vazduhoplova Jat Tehnika d.o.o. konzorcijumu Avia Prime iz Praga.

Kako je obrazloženo, prvi javni poziv objavljen je 25. oktobra ove godine. Rok za otkup prodajne dokumentacije bio je 6. novembar i istu su otkupile samo dve kompanije: Avia Prime iz Češke i SR Technics iz Švajcarske. Rok za dostavljanje prijava za učestvovanje u postpuku bio je 12 novembar i jedina kompanija koja je podnela prijavu bila je Avia Prime koja je odlukom Ministarstva privrede od 26. novembra i zvanično proglašena za kupca, odnosno novog vlasnika Jat Tehnike.

Avia Prime Holding, poljska kompanija samo formalno registrovana u Češkoj, vlasnik je dva MRO-a od kojih je poljski Linetech dominantniji sa dve baze toj zemlji. Drugi MRO u vlasništvu Avia Primea je slovenačka Adria Tehnika.

Kombinovano, dve kompanije u formi Avia Prime konzorcijuma nude bazno EASA Part 145 održavanje za većinu modernih širokotrupnih i uskotrupnih putničkih aviona, obavljaju EASA Part 147 obuke, pružaju inženjering i CAMO podršku. Holding obavlja preko 250 čekova godišnje za trenutno 85 avio-kompanija.

Dominantnu ulogu u konzorcijumu imaju Poljaci budući da je Linetech njegova najveća kompanija. Avia Prime registrovan je u Češkoj zato što je u toj zemlji sedište investicione kompanije Hertenberg Holding koja je u novembru 2017. godine kupila 50% udela u vlasništu Avia Primea.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Me

Posle iskustva u tom istom Linetech-u, znam da se stvarinu Jatu nece mnogo promeniti, pocevsi od plata pa nadalje.

Odgovori
Do

Па ништа онда…моћи ће да гаје печурке у хангарима пошто напусте фирму и „оба“ механичара што остадоше у Техници.

Me

@Doktor pa tako nekako. Obizorm da je odredjen broj aplicirao za posao u Belgiji i drugim drzavama, ne znam ko ce ostati. Pogotovo kada MTU otvori pogon.

Do

Збогом српска авио-индустријо!!!
Остаде само још РВиПВО као српско!

Odgovori
Pr

Da, poznato je da je država fenomenalan vlasnik.

Br

@Profesor
sa Micinom diplomom, verovatno

Kod nas, na zalost, drzava jeste bolji vlasnik, jer sve sto je privatizovano izvedeno je ili sumnjivim kapitalom ili sa jedinim ciljem, izvlacenje para iz zemlje i kasnije zatvaranje firme, kako bi taj posao preuzela strana firma. Kod nas ta tvoja pravila iz modernog sveta ne vaze, jer smo se kasno ukljucili u utakmicu. Znaju vec i ptice na grani.

Fe

Nek je ljudima Bog u pomoci kada ih je Line-Tech kupio,ali isto tako mislim da im niko nece ostati od mehanicara u Jat Tehnici,tako da ce uskoro dolaziti fitteri i B1 na contrac u Jat Tehniku.

Mi

Mislim da je mogao da se nadje i drugi vid privatizacije Govorio sam svojevremeno o tome Ali sta je tuje Iskustvo mi govori da Cesi nece bas mnogo da ulazu u Jat Tehniku Ali ce maksimalno sve da iskoriste Nije Drzava samo kriva za ovu situaciju Dobrim delom snose krivicu i zaposleni u Jat Tehnici Nima je bila samo vazna plata /socijalisticka radnicka prava/ i nista vise Videcemo dali ce sad njihov sindikat u radno vreme da upada kod direktora kad hoce U svakom slucaju Zlatnu koku smo prepustili nekom drugom Dali sam ja u pravu sto ovo govorim vreme ce pokazati Licno voleobi da sam pogresio Sto se mehanicara tice gde god budu otisli da rade bez obzira na platu bice samo najamna radna snaga i zvanje stranci Imace dva odevna predmeta Konbinezon radni i Pidjamu Jer to je Zapad

Odgovori
Du

To će da bude isto kao sa Slovenskim ELANom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj