BEG airport status
„Ja sam Stanislav Gorbunov i ovo je naša mašina!“

„Ja sam Stanislav Gorbunov i ovo je naša mašina!“

AERODROM BATAJNICA – Tango Six je danas ekskluzivno intervjuisao probnog pilota kompanije MiG Stanislava Gorbunova odmah nakon leta – poslednjeg uvežbavanja pred nastup u nedelju. Stanislav je heroj. Pored toga što ovih dana preleće istočnu Evropu uzduž i popreko, pored toga što leti najiščekivaniji vazduhoplov na našem aeromitingu, Stanislav od svih stranih učesnika najbolje poznaje Batajnicu. Predstavljamo vam njegovu mašinu i objašnjavamo zbog čega je ovo i njegov aerodrom!

Stanislav Gorbunov, opitni pilot prve klase iz Opitnog centra „A.V. Fedotov“, dela ruske avio-korporacije MiG, nosilac je ordena Red Hrabrosti. Dakle zvnično heroj, on ove nedelje ima dodatnu odgovornost. Potrebno je nekako žonglirati vremenom i resursima i nastupiti na dva aeromitinga koja su udaljena preko 500 kilometara – u dva dana. U subotu 1. septembra u Slovačkoj na aeromitingu „Slovak international air fest“, aerodrom Silač, a potom na aeromitingu Batajnica 2012.

Stanislav je sa svojim kolegom i drugim članom posade, opitnim pilotom prve klase Aleksandrom Pelikom na Batajnicu iz Slovačke sleteo juče, danas uradio dva vežbovna leta kompletne akro-rutine, dao intervju nama i nešto posle 16 časova odleteo nazad u Slovačku. Tamo će u petak ponovo vežbati, nastupiti pred ondašnjom publikom u subotu i sutradan ujutru ponovo se vratiti za Batajnicu gde će svoje bravure u vazduhu pokazati srpskoj publici, nad aerodromom koji inače odlično poznaje.

Kao kod kuće

2007 godine imao je priliku da leti celokupnu flotu aviona MiG-29 srpskog Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane. Opitni pilot kompanije MiG koji je bio zadužen za kontrolu i validaciju letačkih osobina nakon izvršenih radova bio je upravo Stanislav. Tom prilikom je stekao, kako kaže, dosta prijatelja Srba i upoznao je Batajnicu prilično dobro:

– Moooma?, pokušava Stanislav da izgovori ime ustanove u kojoj je proveo većinu svog boravka u Srbiji.

Klimamo glavom i pokušavamo da se sporazumemo kroz osmehe, engleski i dodeljenog prevodica. Prvo pitanje je G sila.

Naime, u dogovaranju oko snimanja neposredno po dolasku na aerodrom doživljavamo manji šok. Predstavnik MiG-a pita našeg snimatelja Vladu kako može da izvede snimanje u kokpitu? Dok tih desetak sekundi mislimo da će Vlada leteti u drugom sedištu i dok doživljavamo  totalno zamrznuće svesti, predstavnik razmišlja o tome da instaliramo neku manju kameru:

– Ukoliko je imate možemo staviti kameru da snima pilota tokom leta? Na žalost snimanje i fotografisanje kokpita nije dozvljeno.

Snalazimo se i nabavljamo jedan GoPro ali se Stanislav samo osmehnu. Tokom displeja, kaže, vuče i više od 8G i poslednje što mu treba je kamera koja leti po kabini.

M2

Višenamenski lovac MiG-29M2 nesumljivo je zvezda ovogodišnjeg aeromitinga.

Dvosed (M2) i jednosed (M) razvijeni su na bazi palubnih lovaca MiG-29K/KUB. Ono što ih razlikuje od inače izvanrednih manevarskih karakteristika koje su odlika originalne 29-ke su naprednija avionika, materijali korišćeni u izradi, motori i naoružanje.

M2 je primetno bolji od originala. Robusniji stani trap koji duguje svom genetskom kodu palubnog lovca, startovanje motora koje je očigledno sve samo ne 9-13 rutina i specifikacije koje se ne mogu na prvi pogled primiti:

Unutrašnji kapacitet goriva povećan je 1.5, nosivost ubojnog tereta za 2.5 puta. Tu je sistem za punjenje gorivom u vazduhu, RD-33MK motori, radar Žuk-ME i tvrdnja korporacije MiG da životni vek iznosi 6.000 sati ili 40 godina upotrebe.

Pogledajte video reportažu koju smo danas snimili u toku intenzivnih operacija na zemlji, deo nastupa u vazduhu i nekoliko rečenica Stanislava Gorbunova na čistom Ruskom jeziku:

FOTO: Dušan Atlagić
VIDEO: Vladimir Milošević

Tango Six izveštavanje sa aero-mitinga Batajnica 2012 pomogle su Jumbo Grickalice.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

ik

Bravo Petre!Bravo!
Odlican novi look sajta, unapredjeno izvestavanje, poboljsana montaza i produkcija!
Uzivanje je pratiti tvoj rad, i razvoj ove price sa T6!
Samo nastavi!

Odgovori
Yu

Odlicno! A koliko je sletelo MiG-ova Strizi, 4?!

Odgovori
ma

je**no dobro odradjena reportaza i video snimak! Alal vera!
Vidimo se u nedelju! :)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj