Stanislav Gorbunov, opitni pilot prve klase iz Opitnog centra „A.V. Fedotov“, dela ruske avio-korporacije MiG, nosilac je ordena Red Hrabrosti. Dakle zvnično heroj, on ove nedelje ima dodatnu odgovornost. Potrebno je nekako žonglirati vremenom i resursima i nastupiti na dva aeromitinga koja su udaljena preko 500 kilometara – u dva dana. U subotu 1. septembra u Slovačkoj na aeromitingu „Slovak international air fest“, aerodrom Silač, a potom na aeromitingu Batajnica 2012.
Stanislav je sa svojim kolegom i drugim članom posade, opitnim pilotom prve klase Aleksandrom Pelikom na Batajnicu iz Slovačke sleteo juče, danas uradio dva vežbovna leta kompletne akro-rutine, dao intervju nama i nešto posle 16 časova odleteo nazad u Slovačku. Tamo će u petak ponovo vežbati, nastupiti pred ondašnjom publikom u subotu i sutradan ujutru ponovo se vratiti za Batajnicu gde će svoje bravure u vazduhu pokazati srpskoj publici, nad aerodromom koji inače odlično poznaje.
Kao kod kuće
2007 godine imao je priliku da leti celokupnu flotu aviona MiG-29 srpskog Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane. Opitni pilot kompanije MiG koji je bio zadužen za kontrolu i validaciju letačkih osobina nakon izvršenih radova bio je upravo Stanislav. Tom prilikom je stekao, kako kaže, dosta prijatelja Srba i upoznao je Batajnicu prilično dobro:
– Moooma?, pokušava Stanislav da izgovori ime ustanove u kojoj je proveo većinu svog boravka u Srbiji.
Klimamo glavom i pokušavamo da se sporazumemo kroz osmehe, engleski i dodeljenog prevodica. Prvo pitanje je G sila.
Naime, u dogovaranju oko snimanja neposredno po dolasku na aerodrom doživljavamo manji šok. Predstavnik MiG-a pita našeg snimatelja Vladu kako može da izvede snimanje u kokpitu? Dok tih desetak sekundi mislimo da će Vlada leteti u drugom sedištu i dok doživljavamo totalno zamrznuće svesti, predstavnik razmišlja o tome da instaliramo neku manju kameru:
– Ukoliko je imate možemo staviti kameru da snima pilota tokom leta? Na žalost snimanje i fotografisanje kokpita nije dozvljeno.
Snalazimo se i nabavljamo jedan GoPro ali se Stanislav samo osmehnu. Tokom displeja, kaže, vuče i više od 8G i poslednje što mu treba je kamera koja leti po kabini.
M2
Višenamenski lovac MiG-29M2 nesumljivo je zvezda ovogodišnjeg aeromitinga.
Dvosed (M2) i jednosed (M) razvijeni su na bazi palubnih lovaca MiG-29K/KUB. Ono što ih razlikuje od inače izvanrednih manevarskih karakteristika koje su odlika originalne 29-ke su naprednija avionika, materijali korišćeni u izradi, motori i naoružanje.
M2 je primetno bolji od originala. Robusniji stani trap koji duguje svom genetskom kodu palubnog lovca, startovanje motora koje je očigledno sve samo ne 9-13 rutina i specifikacije koje se ne mogu na prvi pogled primiti:
Unutrašnji kapacitet goriva povećan je 1.5, nosivost ubojnog tereta za 2.5 puta. Tu je sistem za punjenje gorivom u vazduhu, RD-33MK motori, radar Žuk-ME i tvrdnja korporacije MiG da životni vek iznosi 6.000 sati ili 40 godina upotrebe.
Pogledajte video reportažu koju smo danas snimili u toku intenzivnih operacija na zemlji, deo nastupa u vazduhu i nekoliko rečenica Stanislava Gorbunova na čistom Ruskom jeziku:
FOTO: Dušan Atlagić
VIDEO: Vladimir Milošević
Tango Six izveštavanje sa aero-mitinga Batajnica 2012 pomogle su Jumbo Grickalice.
ikaruslyni
Bravo Petre!Bravo!
Odlican novi look sajta, unapredjeno izvestavanje, poboljsana montaza i produkcija!
Uzivanje je pratiti tvoj rad, i razvoj ove price sa T6!
Samo nastavi!
Yugoslav M.
Odlicno! A koliko je sletelo MiG-ova Strizi, 4?!
marko
je**no dobro odradjena reportaza i video snimak! Alal vera!
Vidimo se u nedelju! :)