BEG airport status
Ratno vazduhoplovstvo Slovenije spremno za šoping: Usvojeni veći iznosi, kupuju se helikopteri i prvi put – transportni avion C-27J "Next Generation" / Foto: Leonardo

Ratno vazduhoplovstvo Slovenije spremno za šoping: Usvojeni veći iznosi, kupuju se helikopteri i prvi put – transportni avion

Slovenački parlament usvojio je 20. novembra Zakon o raspodeli novčanih sredstava za investiranje u slovenačke oružane snage za period od 2021-2026 godine. Zakon će omogućiti dodatnih 300 miliona evra za sledećih šest godina ili 50 miliona evra više po godini nego što je prvobitno planirano za potrebe investicija u oružane snage ove zemlje.

Planirano je bilo trošenje ukupno 780 miliona evra za modernizaciju Vojske Slovenije do 2026. godine u tranšama od 100 miliona evra za period 2021-2022, da bi zatim one iznosile 145 miliona evra godišnje do kraja plana.

Šta sve može stati u Spartan / Foto: Leonardo

Navedeno je da će Slovenija tako investirati u borbena vozila (408 miliona evra), vojno vazduhoplovstvo (128 miliona evra), neborbena transportna vozila, logistiku i medicinsku opremu (65 miliona evra), PVO sisteme (65 miliona evra), komunikacione i informatičke sisteme (4o miliona evra), infrastrukturu (40 miliona evra) i pešadijsko naoružanje i drugu ličnu opremu za vojnike (34 miliona evra).

Zakon prati ranije iznet plan iz 2019. godine u Beloj knjizi odbrane koji u delu vazduhoplovne tehnike planira nabavke PVO sistema kratkog do srednjeg dometa i kupovinu višenamenskih helikoptera, najverovatnije Erbasovih Super Puma. Planira se smanjivanje broja tipova letelica u ratnom vazduhoplovstvu sa učvršćavanjem principa korišćenja višenamenskih letelica uz izgradnju nacionalnog kapaciteta za transport vazduhom za šta, najverovatnije, najveće izglede ima avion C-27J.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Šta bi sa onim AN 26 transportnim avionima što su trebali Rusi da nam poklone?

Odgovori
Pa

@Mile
Čeka se da platimo pa će nam pokloniti

ma

Ima na Plesu 2 komada AN-32b za poklanjanje, samo se javite.

Bu

@PakleniVuk :D Taman.

TT

PakleniVuk Svakako bi se platio remont, sto je i za ocekivati, nije nam Rusija dadilja.

Mi

Max Ima i na Batajnici 5 an-26, samo treba da se remontuju ..

Ja

C-27 Spartan je predivan avion voleobih da ga vidim na nasem nebu naravno u nasem sastavu ili da cekamo IL-112 Iljusina koji je po mom misljenju kopija C-27mice.

Odgovori
Ne

Da li već ima neki info koji PVO sistem planiraju da kupe za tih 65 miliona evra?

Odgovori
Br

Nesto SHORAD sigurno tipa mistral

PO

Nenade,na tu temu su,zbog lošeg iskustva u SLO već naučene lekcije i izvučene pouke.Ne tako davno,Slovenija je od Nemačke kupila polovan sistem Roland II,jačine jednog diviziona.Cela predstava je realizovana sa puno pompe,zatvoren je tunel Karavanke da može da prođe čudo od tehnike itd.Nije proteklo puno vremena,raketama je potpuno istekao vremenski resurs,bez mogućnosti produženja.Dakle,krajnji rok trajanja je istekao.S obzirom da je sistem već bio zastareo,a svaka eventualna modifikacija neracionalna i put u nepoznato,nije bilo druge
nego da sve bude izbačeno iz upotrebe.Sudbina raketa kojima je istekao rok upotrebe je posebna priča.Slovenija je platila ozbiljan novac jednoj susednoj državi,kako bi rakete bile propisno uništene.I nikom ništa.Eto,još malo detalja za priču o kupovini oružja gde je trenutno na vlasti čovek koji u prošlim vremenima ima dosta „iskustva“ sa kupovinom i prodajom oružja.Nadam se da zbog tog neće da ispliva još neka afera ili leš iz ormara, kad je u pitanju oružje i taj lik.Stvarno bi bilo previše.Pozdrav…

Dr

dve praćke srednjeg i još manjeg dometa !

Cr

@ Brad
Slovenacka vojska vec ima Iglu u inventaru, ne vidim potrebu za kupovinom Mistrala. Osim toga, odje se pominje nabavka PVO sistema kratkog do srednjeg dometa.
Citao sam prije izvjesnog vremena, da je slovenacko ministarstvo odbrane planiralo nabavku PVO sistema kratkog do srednjeg dometa sa radarom integrisanim na borbenom vozilu (mozda nesto tipa francuskog Crotale-a). Ostaje da vidimo sto ce biti u pitanju.

Th

Lepo bi bilo viditi 4-6 SPARTANA na srpskom nebu. Mali brat legende C-130. I jos 6-12 M-346.

Odgovori
al

M346 jos i ima smisla navedene kolicine, mogao bi jos koji pride ali 4 do 6 Spartana? Cemu? Da se vozaju od Batajnice do Nisa sa presedanjem u Ladjevcima?

2 komada kad bi se bas imalo novaca, preko toga nema smisla – stajace i propadati na stajankama… Za njih slabo ima posla van vojske a za nasu vojsku i ta 2 su upitna, da li je bolje resenje An26 ili sacekati ovaj novi Iljusin Il112B. U svakom slucaju – 2 komada puna saka brade…

Sr

@Thomas H. @alexanto
Nema smisla predvidjati trenazere dok ne kupimo prvo lovca, pa da vidimo sta nam treba/odgovara.

Spartan je odlicno dizajniran i pokazao se jako bezbednim. Ima veliki tovarni prostor(ilustrovano slikom sa „hitnjakom“), dok mu glavni konkurent C295 ima malo vise varijanti(tanker, awacs itd.), pa sta kome odgovara. Sljakaju i Antonovi, ali matoro je to vec.

B

Potrebna su 3. Dva za opstu namenu, u slucaju da se jedan pokvari i jedan za 63. padobransku. A posto se ne bi mnogo koristili i leteli bi samo kratke relacije, remontovan i delimicno modernizovan An-26 je sasvim dovoljan. Ili jos bolje An-32B, kakve koristi Indija, nosivost 7.5 umesto 5.5 tona.

Pe

@alexanto Vojska Srbije ucestvuje u razlicitim medjunarodnim misijama, humanitarnim (nedavno,u vezi Covid-19) i za nabavke vojne opreme, isporuku nasih proizvoda vojne opreme..
Da leti od Nisa do Surcina…nema bas smisla,zar ne.
Iako je oprema u SSSR pravljena da traje u izuzetno losim uslovima, danas je najnoviji avion pravljen u SSSR star 30 godina.
Zar nije pametnije da se i Srbija okrene kvalitetnoj opremi najboljih proizvodjaca u ovom momentu,umesto krpljenja krseva ili kupovine neispitanih i nedoradjenih letelica iz savremene Rusije.
Slovenija postavlja odlican primer kako se to radi!

Al

@alexanto

Pa poveće količine i nisu tolika ludost, pod uslovom da ti avioni mogu da služe za različite namene uz manje modifikacije. 6 aviona, koji će po potrebi biti transportni avioni, tanker, „leteće bolnice“, protipožarni avioni itd. je puna kapa za Srbiju i rešava mnoge potrebe i otvara mnoge nove mogućnosti i sposobnosti.

PO

Petrović Dušan,pp5d6,vidim da ne poznajete situaciju u Sloveniji,u vezi sa ovom temom.Sve je to još na vrlo dugom štapu,javnost je jako podeljena,zbog neslaganja po ovom pitanju otišla je prethodna Vlada.Gnjavaža u svakom smislu koja traje od prošle godine.Trenutno je u toku pobuda da se o ovom pitanju izjasne glasači na referendumu.Da ne dužim,hoću da kažem da je vrlo rano za čestitke Sloveniji.Pozdrav…

Wa

Хало,Томас,па одакле нам новац за те авионе.Нисмо ми Алжир,па да са Сухојем закључимо уговор од 2 милијарде долара за куповину 14 Су-57,а немамо ни моћни египатски војни буџет па да направимо највећи зградишни комплекс / не зна се и број спратова испод / на свету,Министарства одбране,у њиховом новом административном главном граду, Октагону.Видиш,да нам извршиоци спремају принудне наплате за РТВ претплату од 442 милиона евра…

Th

@WALTER
Pa lepo sam rekao/pisao. Lepo bi bilo. Mastam.
Najbolje ostati na AN-26. U njih stane cela 63. Brigada.
Komsije imaju 2 „civilna“ AN-32. Cena sitnica.
A za poklon MIL MI-6 i paar MI-24 D/V za delove.

Mr

Bravo za susjede… nikad mi nije bilo jasno zasto smo mi ugasili taj dio zrakoplovstva…. 2 An 32 nije nesto ali bar smo imali to, sad ni to!!??

Odgovori
pp

Ako vam trebaju An 32 B na plesu su iz 1991. i 1993. godine.
Anovi 32 s uvjerljivo s najmanjim potrošenim letnim resursom u svijetu.
Jedan od njih se može brzo dovesti u letno stanje sa uistinu smiješnim novcima.
Odlično čuvani i održavani i dok su izvan operativne uporabe. modernizirani dva puta.
Zašto ne lete u HRZ-u?- jer pameti nema dovoljno.
Da su nam države u boljim odnosima imali biste odličnu kupnju i dobre avione.
Inače, bravo Slovenci.

Odgovori
Mi

Srbiji bi legla dva IL-76M dobri za prevoz trupa ali i za izvoz oružja idealni.Ovo Spartan, c-130 to sve malo i skupo za održavanje.Prave mašine za našu zemlju sa praktičnom primenom.

Odgovori
Sr

@Miroslav
dve privatne kompanije su imale registrovane IL-76 u BG. Obe su ugasene. Takodje mislim da zbog buke 76ice ne mogu na odredjen broj aerodroma da slete(nek me ispravi ko zna bolje).

Sjajan avion, ali malo previse za vojsku Srbije u odnosu na trenutni spektar operacija i vojni budzet. Mozda jednog dana….

Al

@Srbofil

Stare verzije ne bi mogle, ali novije bi mogle da prođu. Generalno, ima Srbija dosta prostora i posla za transportnu avijaciju, samo treba uložiti.

Jo

Imao sam priliku da razgovaram sa oficirom pilotom koji je bio na usavršavanju u SAD. Inace je čovek je i magistrirao na saobraćajnom fakultetu i radio jedno vreme kao asistent na smeru vazduhoplovnog saobracaja. Izneo mi je u jednom trenutku zanimljivu tvrdnju da je samo 10% letova vojne transportne avijacije SAD su nekomercijalni ( vežbe tehničko održavanje i sl. ). Čak je i JNA sa 14 An-26 i preko 90 Mi 8 imala u Komandi RV organizacijski celinu koja se bavila komercijalnim iznajmljivanjima vazduhoplova (znao sam ljude lično).Svakako ne kao Amerikanci ali se zaradjivalo ili prihodovalo kako to zovu vojna ekonomska pravila. Jednom je tadašnji komandant RV upao u njihovu kancelariju jer mu je trebao avion za vežbu a ovi sve iznajmili i ugovorili. Svedok sam da smo u ovo naše bolje doba slali usput transportni avion na drugi aerodrom (ako se neko seti pa javi posadi) da donese rezervni deo od 500 grama onako uzgred uz planiranu redovnu obuku pilota. Letenje transportnom avijacijom se kod nas uglavnom svodi na obuku posada često praznim avionom. I tako normalno nema ni novca za remonte pa se od potreba i planova odustaje. Imas 6 aviona leti jedan a sa ovih pet nemaš pojma šta da radis da li da prodas remontujes konzerviras, a vreme ode. Zato nam ne trebaju transportni avioni i zato svi idu na remont ili propadaju a da nisu iskoristili vremenski resurs. Osnovni razlog nema novca a tek onda dodir se do zakljucka ni potreba. Skupa igrica. Mnogi kažu problem je pravna regulativa. Pa pravo je stvar dogovora a ne prirodni proces. A tržište postoji samo se treba otisnuti. Onda ćemo imati za „padobransku brigadi“ i opciju mogućeg desantiranja iz aviona. Polemika potrebe kada imaš helikoptere svakako postoji ne sporim. No kažem kako je bilo i kako može biti bez bilo kakve namere da budem strateg tu je što bi danas rekli struka.

Odgovori
Dr

Vrlo zanimljivo , Slovenački Vazdušni prostor je u obliku Koridora , pa se pitam dali uopšte može da izvrši zaokret prema Ljubljani iz Maribora a da ne uleti u Hrvatski VaP ?!
Meni Kamionom treba pola sata sa Šentilja do prelaza ka Hrvatskoj ! Stvarno neznam kako misle da organizuju PVO a i Avione za Presretanje jer dok deżurna para startuje motore onaj ko je povredio njihov VaP je već uhvatio maglu u HU ili AT sa jedne ili HR i IT sa druge strane !

Odgovori
Pe

@Dragan Dubonjac Gde ste nasli“dezurnu paru“u Sloveniji?Ni u jednom momentu oni nisu imali ratnog vazduhoplovstvo, to nema smisla,a pokrivaju im prostor zemlje NATO.
U danasnjim uslovima savremene vazdusne borbe „BVR“ postavlja se pitanje i da li Hrvatskoj i Srbiji uopste trebaju avioni, a ne Sloveniji.
Na primer,1999 su neki od nasih aviona sruseni raketom ispaljenom iznad druge drzave…

De

„Planira se smanjivanje broja tipova letelica u ratnom vazduhoplovstvu .“

Ovo je interesantan komentar.

Cega ce se Slovenija rijestii?

Da li ce C-27 zamijeniti i L410 i PC-6?

Da lice se smanjitit broj helikoptera, narocito Bell 412 od kojih postoje 8 u 3 drugciji verzija (HP, SP, EP).

Hoce li smanjiti trenaznu flotu? Ta flota je ogromna (10 x Z143/242 + 9 x PC-9M).

PC-9M se koristi i za druge svrhe ali u realnosti taj avion nema skoro ikakve prave borbene sposobnosti narocito na modernom ratistu. Njegove skromne sposobnosti su slicne North American T-6G Texan ili T-28D Trojan iz 1940-ih i 1950-ih. Slovenski PC-9 nemaju moderne sposobnosti ala A-29 Super Tucano ili AT-6 Wolverine.

Slovensko RV flota:

9 x PC-9M
1 x PC-6
1 x L410
1 x Falcon 2000EX
2 x Z-143
8 x Z-242

4 x Bell 206
8 x Bell 412 (1 x SP, 2 x HP, 5 x EP)
4 x AS532

Odgovori
Cr

Odlicno zapazanje!
Rekao bih isto sto i Vi – da ce se rijesiti L-410, PC-6 i vecine Zlinova. Nijesam siguran da ce doci do smanjivanja broja Bell 412.
Sto se tice PC-9, potpuno ste u pravu – borbene sposobnosti su im veoma ogranicene. Irsko ratno vazduhoplovstvo na primjer takodje posjeduje PC-9 u svom inventaru i planira da ih se rijesi i nabavi neke druge avione (opcije koje su se pominjale varirale su od Super Tucana do cak nekog borbenog podzvucnog mlaznjaka tipa L-159).
Interesantno da se u ovom programu modernizacije oruzanih snaga nidje ne pominje nabavka samohodnih haubica (a ranije je vise puta pominjana nabavka PZH 2000), kao i izdvajanja za mornaricu (ranije pominjana nabavka bespilotnih ronilica), mada je to izgleda postala praksa drzava sa ove strane Jadrana – pretvaramo mornarice u obalske straze, kako ste vec nedje prije dobro primijetili.
Svako Vam dobro

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj