Hrvatska i Srbija ove godine dobijaju nove besposadne letelice klase MALE: Srpska flota za sada raznovrsnija i brojnija

28. jan 2025

Makedonija planira otvaranje novog centra za obuku pilota, pet godina nakon zatvaranja modernog centra za obuku kojim je upravljao Elbit

27. jan 2025

[ANALIZA] Isporuke ruskih vojnih aviona i helikoptera u 2024. godini

23. jan 2025

[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024
Mađarski MiG-ovi za Srbiju kao dodatak nabavci M/M2?
Generali Gordić i Bandić na sastanku sa Rusima, Foto: Ministarstvo odbrane

Mađarski MiG-ovi za Srbiju kao dodatak nabavci M/M2?

Mađarska ponovo nudi na prodaju svoje konzervirane lovce MiG-29. Trenutak te najavljene prodaje poklapa se sa procesom nabavke novih aviona za Vojsku Srbije koji je efektivno započet prilikom nedavno završenog sajma naoružanja “Partner 2013“.

Kako Tango Six saznaje, frekventnije pominjanje želje za nabavkom novih MiG-ova od strane ministra odbrane i prvog potpredsednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića, bila je pre svega verbalizacija namere koja je konkretnije počela da se realizuje tek prošle nedelje.

U dva navrata smo se uverili da konkretni pregovori i detaljnija razmena bitnih informacija nisu započeti uprkos čestim najavama medija da je nabavka M/M2 izgledna. Na Buržeu je u pitanju bila osnovna, iako vremenski duža, prezentacija osnovne ponude, dok je prvog dana „Partnera“ zvanični komentar MiG-a bio uzdržan uz slične nezvanične tvrdnje – ništa konkretno nije započeto.

Onda su drugog dana sajma na štandu MiG-a viđeni zamenik komandanta ViPVO general-major Miodrag Gordić i brigadni general Predrag Bandić, komandant 204. vazduhoplovne baze. Ministarstvo odbrane objavilo je na svojoj zvaničnoj Facebook stranici i njihovu fotografiju u sali za sastanke na razgovorima, najverovatnije, sa predstavnicima kompanije MiG.

Po svemu sudeći konkretni, operativni razgovori, započeli su tada a rasplet potencijalne nabavke novih MiG-ova mogli bismo videti tek posle dve uzajamne nastupajuće zvanične posete ministara odbrane Srbije i Rusije.

Mađarski MiG-ovi?

Kako je juče prenela novinska agencija TANJUG, Mađarska ponovo nudi na prodaju svoje MiG-ove 29. Ova vest poklopila se sa prošlonedeljnom glasinom da su mađarske letelice takođe u razmatranju za nabavku od strane Srbije ili kao privremeno rešenje do uvođenja u upotrebu novih primeraka iz Rusije ili kao dodatna kupovina.

Poznato je da su Mađari već nudili 24 letelice na prodaju 2010. godine (kada su povučeni iz upotrebe njihovog RV) pa zatim osam aviona 2011. Procenjuje se da je ukupan nalet na avionima između 189 i 1.500 sati, prosečno oko 650 sati. Pre eventualne nabavke, mađarska flota bi morala da prođe remont jer pomenutih 6-8 aviona trenutno nije u letnom stanju.

Da li je u pitanju dodatno čekanje na nove M/M2 uslovljeno mogućom nabavkom tih letelica od strane Sirije ili želja Vojske Srbije/Ministarstva odbrane za proširenjem plana zanavljana lovačke avijacije, ostaje da se vidi u nedeljama koje dolaze.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

dj

Дакле ништа од МиГ-ова ?? Чим почне прича о мађарском кршу, значи "куповина времена" да се на крају не би урадило ништа !

Odgovori
Go

Mislim da Srbija treba gledati jednomotorac (nazalost Rusija ne radi vise jednomotorce i to je opet situacija gledanja koje zemlje proizvode jednomotorce) dok sa 2 ge strane Rusija ima siroku paletu dvomotoraca u obliku Sukhoi i MIG.

Pe

@Djordje, avioni sa prosečnim naletom od 650h se ne mogu nazvati krsevima. Pre bih rekao da su krsevi ove skarabudzevine od Mig 29M/M2 koji Rusi zele da nam uvale…

Odgovori
dj

Није у питању само налет, већ лоше одржавање и страховито лоше стање структуре авиона.
Познато вам је да МиГ 29 има проблеме са корозијом. Па ако она захвати авиом "преко мере" нема ремонта који то може решити.

Go

Pa zar avione ne opremaju da oplata aviona ima aluminiji bakar koji sluzi kao zastita od korozije!?Nekada je na G4 Galeb bio postavljen brom na oplatu samog aviona!?Madarski MIG 29 je stajao na kisi,snegu,suncu pa da je totalno unisten ili je politicka promena klime ubrzala tu odluku da se avioni prepuste zubu vremena i ne brizi.Mislim da Srbija treba gledati jednomotorce umjesto dvomotoraca zbog velicine zemlje odnosno velicine Srbije!?

Vl

Sva žvaka oko kupovine novih Migova je bilo sam zamajavanje javnosti, dok su trajali takozvani pregovori u Briselu, ne bi li se raja zanimala sa nečim. Sve da bi mi mislili, eto kao… ima neko ko je konačno krenuo da diže stvari sa mrtve tačke. I ne čudi me reakcija Rusa na Buržeu i onaj deo kada su na pitanje novinara oko eventualne kupovine Migova, rekli.. "pitajte vaše ministarstvo odbrane".

Nisu ni oni glupi. Možda nekome tako izgledaju, ali ne. Zna Rus dobro da naša vlast Rusiju zove u spas samo kada ih klepaju po glavi sa uslovima i ucenama iz Evropske Unije i Vašingtona. Čim im udele neko zrno nade… kandidaturu, datum i ostale trice, vlast zaboravi na Rusiju i ponovo peva pesmicu >>Živela Evropska Unija<<. A možda i ne smeju da se odvaže na takav potez i kupe od Rusa avione. Zamislite sutra u evropskom parlamentu da neko kaže..: Mi investiramo u vaš opstanak na vlasti, a vi Rusima dajete pare. E, to neće da može. I neće ni biti. Zato je moje mišljenje da je ovo samo predstava koju oni izvode, da bi zamazali oči narodu dok se tamo negde odlučuje o našoj >>svetloj budućnosti<<.

Odgovori
To

Volim kada rusofil celokupnu strukturu bilo cega predstavi kao zaveru EU i SAD protiv Srbije. Zna Rus svasta, ali ocigledno i da zbudzi Mig-29M2 pa da se i dobar deo rusofila uopste zapita da li nam treba nesto sto se u startu raspada.

Vl

Siguran sam da bi to umeo bolje od njih da uradiš, bez bojazni od "raspada u startu".

Problem vas еvropejaca je što i dalje verujete u Deda Mraza i to do te mere, da, ako bi kojim slučajem neko iz Brisela rekao da će Airbus 380 pun poklona sleteti 31 decembra u ponoć i to pred skupštinu, svi bi odmah rekli… Jeeeee!!!

Jo

Sesti pa lepo izračunati : cena aviona + cena remonta + cena eventualnog unapređenja + cena eksploatacije . Kad se sve to uzme u obzir i pogledaju skorašnja iskustva npr Indije ili Perua , vidi se da ova opcija i nije baš tako jeftina već je nešto malo povoljnija od nabavke novih Mig-29 M/M2 . Jednostavno , u avijaciji nema krpačenja , a svaki kvalitet košta .

Odgovori
Go

Mislim da Srbija treba gledati jednomotorce jer je velicina Srbije us remontni zavod glavni smer kretanja RV i PVO i namjenske ratne industrije.Svi znamo da Rusija proizvodi super avione,ali je namjenska industrija pre svega usmerena na izvoz i prodaju 3 cim zemljama.

Ж

Перу је модернизацију 8 својих авиона МиГ-29 9-13 и УБ 9-51 платио 107 милиона долара. Стандард је приближно верзијама СМ и СМТ а авиони означени као СМП. Индија модернизује 62 своја авиона 9-12 и 9-51 на стандард МиГ-29УПГ/ УБ-УПГ (једноседи 9-20 нешто изнад сзандарда СМТ) за 888 милиона долара. Дакле Перу скоро 13,4 милиона долара по авиону а Индија 14, 3 милиона. Ипак зависи какви су пакети делова и наоружања као и остале логистике.

Odgovori
Jo

Koliko mi je poznato , Peru je modernizovao 6 svojih Mig-29 za 106 miliona dolara , a kasnije je to povećano na 19 za 400 miliona . Što se tiče Indije , jedan deo modernizacije se vrši u Rusiji , a deo u samoj Indiji (HAL) što nije uključeno u navedenu cenu .

Ne znam koliko bi Mađari tražili za svoje Mig-29 , ali gruba procena je da bi sve ukupno (nabavka + remont i modernizacija) bila nešto ispod 25 miliona $ . S druge strane , cena Mig-29 M/M2 bi trebalo da bude nešto ispod 30 miliona $ . Da li se isplati procenite sami .

Ж

Не, Перу је модернизовао 8 авиона – 6 једноседа 9-13 i 2 УБ, посао је завршен августа 2012. а по уговору из 2008. Званично је ознака СМП али Руси тврде да то ипак није стандард СМТ већ СМ (не стари СМ већ нови). Крајем маја ове године требало би да је потписан уговор за модернизацију још 8 авиона. Што се тиче Индије, првих 6 авиона се модернизује у Русији (3 су већ предата) а остали у Индији.

Да ли си мислио на 25 милиона долара по авиону? За мађарске? Сећате се да смо ми ремонт и модификацију платили 22 милиона евра за 4 авиона али авиони нису мдоернизовани.

Jo

U pravu si što se tiče Perua , a što se tiče Indije oni će po svemu sudeći sami izvršiti modernizaciju , uključujući i proizvodnju motora . Rusima su platili licence i prenos tehnologije .
Mi smo naš remont platili u vreme kad su dolar i evro bili nešto jači (pre ekonomske krize) i kao što si i sam rekao modernizacija nije urađena ,a ostali su i stari motori . Cena nešto ispod 25 miliona $ (po mojoj proceni) bila bi ya nabavku samih aviona , remont i delimičnu modernizaciju (pre svega novi radar jer je stari katastrofalno loš ) . Moguće je proći i nešto jeftinije , i ostati negde na nivou verzije 9.12 , s tim što bi takvi avioni mogli da se koriste uglavnom samo za kontrolu vazdušnog prostora u miru .

Ж

Никако ти није добра рачуница да би 25 милиона долара платили 8 авиона уз ремонт и модернизацију. Хрватима су нудили 12 авиона за 90 милиона евра за стандард СМ, дакле модернизацију. Значи 117 милиона долара, 12 авиона, 9,75 милионс долара по авиону.

Jo

Ta ponuda Hrvatskoj je malo nejasna i ne zna se tačno šta je uključivala . Po svemu sudeći , ipak je Hrvatska trebala nekako da nabavi polovne MiG-29 (recimo ove mađarske) a Rusi bi radili remont i delimičnu modernizaciju . Inače ne verujem da bi Hrvati odbili tu ponudu a posle zvali te iste Ruse da remontuju Mig-21 (što su oni odbili) . Ovo bi takođe bilo nelojalno prema ostalim mnogo većim kupcima , pre svega mislim na Indiju . Svi su oni platili daleko više za remont i modernizaciju polovnih MiG-29 .

Ra

Peruanci nisu menjali radar, Indija je promenila radar. Peruanci ostali na starom radaru sa Mig-29, Indijci ugradjuju novi savremeni Zhuk-M2E.

Ж

Да, Перуанци су оставили Н019М Топаз али је он модернизован технологијом радара Жук-МЕ.

Go

Mislim da robno novcana razmena igra glavnu ulogu,a sto se odnosi na gotov novac (to je vise stvar sposobnosti vlade i narodne banke) koji se trosi na promasene privatizacijske stecajeve ili saniranje preduzeca za prodaju.

BS

Ja ne znam da li ste vi culi ministra na zadnjem Partneru kada je dosao do makete M2-ke i kaze nekom tamo valjda podsvesno to je taj MK za koji smo mi zainteresovani, to me je nacisto zbunilo. Znate sta sve ovo prerasta u jedan cirkus koji se moze doziveti jedino u Srbiji, a ocigledno je da se u kupovinu aviona umesala gomila znatizeljnih. Od onih koji bi da pokvare posao smatrajuci to (da Srbija nema avijaciju) kao svoj drzavni interes, a inace nema kuce zasta da ih ujede, do onih koji bi da ,,uvale" nesto svoje (mislim na proizvodjace) sto cak smatram i opravdanim. Kada ode cirkus videcemo sta ce biti sa nama!

Odgovori
to

sta te to cudi,pa i prosli ministar nije razlikovao G-4 od Orla
pozdrav Djordje

Pe

Kupovina mađarskih 29-tki bi definitivo bio kolac u srce našeg Ratnog vazduhoplovstva. Čisto samoubistvo! Posle takvog promašaja ko bi se ubuduće usudio da pokrene nabavku aviona! Ako ovo nije "patka", pitam se čiji je to uopšte interes??? Uostalom, može li neko da mi objasni kakva nam to pretnja visi nad glavom da moramo ući u te preskupe zahvate sa nejasnom perspektivom? Imamo li alternativu?

Odgovori
Mi

Ne znam,ja nisam pristalica kupovine polovnih madjarskih 29ki ,kojima ko zna sta sve fali cim ih izbacuju iz upotrebe.Pa nemci koliko znam imaju dve eskadrile migova 29 (unapredjenih)Pa kad ih i oni koriste sto bi ih madjari izbacivali iz upotrebe? A mi koliko smo sposobni se vidi iz prilozenog- nismo u stanju ni ovih 4-5 migova 29 da unapredimo u verziju SMT a pricamo o nabavci novih aviona?To sve govori.

Odgovori
Ж

Немци су повукли из употребе МиГ-29 још 2004. и продали их Пољацима.

Sl

Ja sam za to da se kupuju isključivo novi avioni. Ako Rus hoće da proda samo 6 letelica, treba to uzeti bez obzira na rok isporuke. Nikakva kupovina polovnih ruskih aviona. Postojeća 4 miga 29 da se dobro održavaju i u međuvremenu koriste za air policing. Kasnije kada stignu novi, mogu da se koriste za obuku i sl. Mislim da je i dizanje tih Migova na SMT standard bacanje para. Ne treba trošitii mnogo para na avione. Nama fale dobri PVO sistemi za odbranu.

Odgovori
Ba

Pero, u pravu si za madjarske 29-tice. Ja imam iste dileme i oko M2. Medjutim sve ovo liči na Šuletov performans oko kupovine višenamenskog aviona. Malo zabave za mase ne škodi a ubije se i koji "patriotski" poen.Ništa ne košta. Svako zna da nemamo čime da kupimo ali lepo medijski izgleda…Igricama nikad kraja.

Odgovori
ne

I dalje mislim da je nabavka Miraza 2000-9 od UAE (svih 33 su stavili `na raspolaganje` zainteresovanim stranama) mozda i najbolja kupovina.

UAE je sama sebe obavezala da ce prebaciti svoje resurse (prvenstveno alate i opremu) za odrzavanje, sa skolovanjem osoblja, i da ce resiti eventualne probleme na relaciji kupac-Dassault.

Nezvanicno, cena je oko 20 miliona USD po letelici, sa 2 seta naoruzanja: V-V i V-Z (cena varira od starosti i naleta letelice).

Odgovori
Ж

А нисте се питали да ли ће Француска одобрити такав аранжман? Колико су стари ти Миражи? Колико још могу да се употребљвају?

Di

Miraz 2000-9 : primerci kupljeni za UAE su 2003ce godiste (avioni napravljeni od pocetka|) plus jos oko 30tak starih modernizovanih na ovaj standard. Nas interesuju ovi koji su 2003ce godiste. Dasault kaze vek 40 godina.

Sto se tice Francuske, pa oni nam vec ponudise Rafala, nema bas ama nikakve logike da budu protiv ove prodaje pogotovo uzimajuci u obzir cinjenicu da je upravo prodaja ovih aviona uslov da UAE mozda naruci Rafale.

2000-9 moze da se upotrebljava bar jos 30 godina

ne

Kao sto sam vec rekao – UAE ce resiti sa Dassaultom sve oko prodaje aviona (podrazumeva se da se avioni prodaju `prijateljskoj i partnerskoj` zemlji).

Inace, Francuzi su i nudili Miraze 2000, polovne, koji su leteli u Oranzu, ali posto je odluka VS da se kupe novi avioni, dali su ponudu za Rafale, za koje su odmah shvatili da nece biti prodati (cena nabavke i koriscenja, i skroman budzet RS). Inace, po strucnim novinama na francuskom, Francuzi su nudili da preuzmemo Miraze F1CR za 1 eur po letelici, sa time da se overhaul radi sa Dassaultom – vek bi se produzio za 10god, za cenu od 8.7 mil EUR/letelici.

UAE Mirazi su korisceni u proseku 9 godina, kada nisu bili na letovima, bili su u klimatizaovanim kaponirima i, kao u Grckoj, korisceni su primarno za `air-policing`, na visinama iznad 5.000ft, cime su avioni dobro zasticeni od peska, a i uticaja morske soli (npr – na UAE F16 vec su matirali i boja i staklene povrsine zbog cesceg letenja na malim visinama, a tek sta je sa motorima moze samo da se zamisli).

Sto se tice Mig29/Mig29M2, avioni jesu slicni, ali se, zavisno od modela, razlikuju do 70% – skoro pa kupovina novog aviona…

Jo

Cena Miraža 2000 bi po svemu sudeći bila veća od cene novog Mig-29 M/M2 . Za referencu pogledati koliko su Indijci platili za modernizaciju svojih Miraža 2000 ( 1.5 milijardu evra za 50-ak aviona ! ) . Miraž F1 je lovac 3.generacije i tražiti za njega 8.7 miliona evra je u najmanju ruku bezobrazluk .

Da ne pominjemo da nam (u najmanju ruku ) Francuska nije baš prijateljska zemlja , i ko zna šta bi se desilo ako bi ne daj Bože te avione trebali stvarno da upotrebimo .

Go

Mislim da svaki avion ima zivotni ciklus od 10 ak godina, a onda remont.Tu nastaje problem jer je Srbija zemlje gdje jednomotorci imaju prednost zbog velicine zemlje bez obzira sto Rusija proizvodi super avione MIG 29,SU 30/34/35/37 koji su fantasticni avioni,ali je jednomotorac ono sto je pre svega impetativ vojske.

pr

Nama trebaju mocni PVO sistemi,a za avione imamo vremena i netreba da kupujemo otpad(stare avione).

Odgovori
Ж

Не можете цивилне авионе пресретати са ПВО системима него са ловачким авионима.

Sl

U pravu ste Živojine ali nam za to nije potrebno 30 polovnih Mađarskih 29-tki ili 30 polovnih arapskih miraža. Za air policing i obuku maloj zemlji kao što je Srbija je potrebno od 6-12 novih modernih aviona. Za odbranu zemlje je mnogo pametnije ulagati u pvo sisteme.

Д

ПВО се састоји од:
– система за ваздушно осматрање, јављање и навођење;
– ловачке авијације;
– противваздухопловне артиљерије.

Уколико недостаје нека компонента или је значајно редукованих могућности онда компромитује или чак у неким ситуацијама сасвим онемогућава ефикасно деловање ПВО.

Многи између термина "противваздухопловна одбрана/ ПВО" и "противваздухопловна артиљерија" стављају знак једнакости што није правилно, јер прво означава систем а друго део тог система.

Вероватно сте, Славољубовски, мислили на ПВ артиљерију… но она није свемогућа.

Иначе, слажем се са већином – прелиминарна понуда Руса за нове авионе је толико повољна да свако размишљање о набавци половних чини упадљиво кратковидим.

Jo

Mi ne bi ni kupili 30 polovnih Mig-29 već svega nekoliko . Priča sa Miražima je maštarija , jer čak i kad bi ih dobili besplatno bila bi potrebna promena čitave infrastrukture podrške da bi postali operativni , što košta mnogo vremena i novca . Cena samog aviona koja se navodi u medijima je samo vrh ledenog brega .

pr

za to su nam zasad dobre i mig-21mf,a kasnije nabavka za odprilike 2 godine,a tu su nam i 3 mig-a 29a.

Go

Mislim da Srbija ima dobre odnose sa Izraelom i da treba razvijati kupovinu PVO raketa Barak koji se mogu postaviti na OV Lazar 2.Tu je sansa Srbije da se domogne jeftinijih raketa i radara.

Tr

Trebali su da kupe Rumunske ili Moldavske koji nemaju nimalo naleta, samo ne znam u kakvom su stanju. Znam da su ameri kupili od Moldavaca za 1 Mil each gomilu, jer su bili nuclear deliver capable.

Odgovori
Ж

Румунски авиони стоје на отвореном већ 10 година а молдавски још више. Мислим да то није добра опција. САД су за 100 милиона долара купиле 21 молдавски МиГ-29 и 500 ракета Р-60, Р-73 и Р-27. Наводно да не би пале у руке Ирану или некој другој неподобној држави.

Odgovori
Ro

NIKAD MADJARSKI MIGOVI!

Odgovori
lo

Opet jovo nanovo, pa da negde u deliblatskoj pescari pravimo groblje aviona.
Ovi madjarski, su malte ne svi zreli za sekundarno rastavljanje, i topljenje, osim mozda nekolicine koji su opet potrebni za generalni remont i modernizaciju na standard kao i ovi M/M2.
Mnogo je bolje kupiti eskadrilu novih nego li tri polovnih posto je razlika mala u ceni, a eksploatacije da ne govorimo, pa ako jos uz to dodate i potrebu za rezervnim delovima, eto problema i resenja u korist nove letelice

Odgovori
go

NIkad vise avioni. Rakete su prioritet.

Odgovori
El

"….Ministarstvo odbrane objavilo je na svojoj zvaničnoj Facebook stranici….."

Toliko o modernizaciji….srpskog RV (I primeni novih tehnologija)

A sad nekoliko detalja van…..rekla kazala

A) Na Keckemetu 2010 sam gledao demonstraciju a imao priliku videti par 29-ki koji je ucestvovao u simulaciji vazdusne borbe sa novim Gripenima.
I avioni su u boljem stanju nego nase 29 ke 1996 godine (kad sam ih poslednji put detaljno video I fotografisao.
Govorim o tom paru aviona (nesumnjam da je on I najbolji)
Avioni su inace u simulaciji delovali izuzetno ubedljivo. Cak se sticao utisak da njihovi piloti ne lete na maksimumu mogucnosti letelice.

Odgovori
El

B) Pre nekih mesec dana sam u bazi RV Grcke u Larisi a potom I u Tanagri …mogao videti njihove 2000 Mk.2 , I radi se o fantasticnom avionu (koji ima izvanredne karakteristike u vertikalnoj ravni) a program koji je jedan grcki pilot priredio u okviru testiranja letelice …pa bio je istinski impresivan, opet se vracamo na pitanje broja sati naleta)

C) Ako bi UAE avione dao po 20 miliona sa dva seta oruzija rezervnim delovima I alatima ….to bi bila jedna od najboljih kupovina koju je ova zemlja ucinila u poslednjih…..ko zna koliko vremena.
Tu dolazimo do osnovnog problema…..cena paketa je 400 miliona…ili ti svi mi ovde u komentarima cesemo jezik…dokle politicari beleze jeftine poene. Igrajuci na kartu patriotskih osecanja, nasih frustracija I povredjene sujete

Odgovori
El

D) Nemacka je Poljskoj prodala avione po 1 e ili tako nesto… pa ako ima nekog sa tom cenom…ja se slazem I za MiG-ove 23 u letnom stanju…F-4 sta god….sto je dobro odrzavano. A moze koristiti u ovoj situaciji

E) Nema aviona bez mana…da ga ima postojao bi samo jedan lovac na svetu. Pitanje je jednostavno…kako za pare koje imamo organizovati I u urediti da RV prezivi ove turbulentne godine do zanavljanja kako aviona tako I letackog kadra.

Odgovori
El

F) a kako se to radi dovoljno je pogledati juzno u toj istoj bazi grckog RV a u Tanagri jedinica PVO 25 I 26 GMS (ciji jedan deo je smesten I na Kritu) je naoruzana MIM-104 Patriot PAC-3, Crotale NG/GR & TOR M1
Mesavinom svega I svacega….na moje pitanje oficiru da li je to odrzivo covek je rekao doslovice…"tesko jeste, ALI JE TO NAJBOLJE STO JE TAD BILO DOSTUPNO NA TRZISTU "

G) Sa druge strane pre neku godinu na Bataji pitam naseg pilota Antonova sta misli o avionu na stajanci….nasta mi on odgovori "Sta ti ja znam tog Herkulesa nikad nisam vozio…."
U pitanju je bio Transal…mala razlika 2 ili 4 motora…I sto onda kritikujemo ministra , sto je potpuni analfabeta u vezi posla koji treba da zavrsi..

Odgovori
El

PVO inace ima mnogo vise elemenata nego sto je u komentarima neko naveo
Sto se tice artiljerije (PVO) ona danas u ozbiljnim sistemima sluzi uglavnom I samo za trupnu PVO….to jest zastitu kako sopstvenih trupa na marsu tako I u zoni lociranja te prikupljanja sa ofanzivna dejstva. I poslednjih godina kao dodatak odbrani od krstarecih raketa.
Za ostalo sluze raketni sistemi kako oni kratkog dometa (20 do 25km) cesto integrisani sa topovima …videti pod trupna PVO
Tako I oni srednjeg , I dugog (ili velikog dometa zavisno od terminologije koja se uptrebljava) . Inace ozbiljnu PVO…cine jos inzenjerske jedinice koje su pridodati PVO, pasivna PVO…sredstva osmatranja I veze…kao I pasivna sredstva osmatranja (ovo danas uglavnom spade pod improvizacije, ali sa tendencijom da se promeni u bliskoj buducnosti). Te sredstva zaprecavanja zastite I ometanja savremenih vodjenih ubojnih sredstava….ovo poslednje pa videti pod "REMADE IN ISRAEL"

Odgovori
Le

kojih Migova M/M2, pitamo se verovatno svi sada… Pojeo vučko magarca, prazne priče, lažna obećanja.
Ajd' što nema novih aviona nego krivo mi što se neće pojačati PVO sa s300-pmu2 i sa Pancirima.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs