FARNBORO – Valeri Lunkov, direktor marketinga i prodaje civilnog programa Irkut korporacije, proveo nas je na prošlogodišnjem avio-sajmu u Farnborou kroz mock-up njihovog budućeg lajnera MS-21. Na odličnom srpskom Valeri se obratio i Jatu. Ovde su već prezentovali svoju nadu za razbijanje Boingovog i Erbasovog duopola.
Projekat aviona MS-21 koji je Irukt korporacija započela 2010. godine razvija se u kooperaciji OEM-ova iz Rusije, SAD i nekih evropskih zemalja. Letelica po svom deklarisanom kapacitetu spada u klasu aviona od 150-200 mesta i kao takva predstavljaće konkurenciju Boingu 737 i Erbasu A320.
Ono po čemu iz Irkuta tvrde da će se razlikovati od konkurencije jesu manji troškovi leta za 12-15 %. Predsednik kompanije Kiril Budaev izjavljuje da će svaki od ovih aviona donositi kompanijama 4-5 miliona $ godišnje više od konkurencije. Trup aviona širi je za 25% od trupa b737 i 11% od trupa A320 i pored toga planirano je da bude znatno lakši od oba konkurenta.
Model kabine i kokpita aviona predstavljen je prvi put u Hajderabadu u Indiji u martu 2012. godine, a planirano je da prvi MS-21 poleti 2014. godine. Irkut ima 235 porudžbina samo do jula prošle godine. Njihov plan je da avion bude sertifikovan najkasnije do 2017 godine. Cene će biti 69 milona $ za verziju MS-21-200 koja prima 150 putnika i 78 miliona $ za MS-21-300, verziju od 180 putnika.
————————————————————————————————————————————————–
Tango Six izveštavanje iz Farnboroa pomogli su itSMF Srbija kao sponzor smeštaja, logistike i prevoza, Mobilna Telefonija Srbije kao sponzor putovanja, Xopyc Air Force Fashion i Pilotshop.rs kao sponzori odeće i reportažne opreme.