BEG airport status
Alsim ALX simulator: jedan sintetički krug ispod vršačkog brega

Alsim ALX simulator: jedan sintetički krug ispod vršačkog brega

VRŠAC – FNPT (Flight navigation procedures trainer) trenažeri danas su nezaobilazan segment letačke obuke. Studenti se na njima upoznaju sa MCC okruženjem, u kontrolisanim uslovima prilagođavaju se na brzinu upravljanja dvomotornim avionom i savlađuju procedure letenja u saobraćaju na najrealniji mogući način.

 
c9311fda1eaf4e6bd7be294e2a8a0452_f12
 
SMATSA Aviation Academy u svom vlasništvu ima Alsimov ALX trenažer koji simulira generički entry-level dvomotorni avion (Seneca ili Seminole npr.) i koji se koristi u početnoj fazi obuke na dvomotornom avionu. Na njemu se mogu vežbati procedure letenja u saobraćajnim uslovima (međunarodni aerodromi, kompleksne terminalne oblasti) kao i navigacija uz korišćenje preciznih i nepreciznih radio-navigaciona sredstava.

Moguće je simuliranje kompleksnih meteo-uslova, simulacija otkaza sistema tokom leta kao i simuliranje  dinamike izazovnog radnog okruženja u višečlanoj posadi. Studentima se omogućuje bezbedno iskustvo dinamike koja nastaje kada se leti van udobnog školskog kruga i njegovih poznatih orijentira na zemlji.

Ljubaznošću SAA imali smo priliku da snimimo ovu iscrpnu reportažu koja predstavlja sve aspekte ove višestruko korisne i zanimljive mašine:
 
 

 
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Go

Odlican izbor ALSIM training device (1 sat na simulatoru 3 na avionu)
Leteo sam na vise vrsti simulatora, od sintetickih uredjaja za simulirano letenje (simuliraju realne uslove u pogledu tehnike pilotiranja) do jednostavnih letacko navigacio-proceduralnih trenazera (FNPT II) u koju grupu spada i ALSIM koji se nalazi u SMATSA Aviation Academy.ALSIM je veoma zahvalan i najpriblizniji sintetickim uredjajima za simulirano letenje u pogledu tehnike pilotiranja i navigaciono-proceduralnih elemenata.

Odgovori
Zi

Gost, vidi se da nisi bas upucen kad su u pitanju trenazeri (Simulator je u strucni naziv samo za simulatore sa motion system). Alsim spada u nizu klasu po kvalitetu a ispod njih je Elite iz Svajcarske. Bolji trenazeri su Mechtronix i Frasca a kad su u pitanju avioni tipa DA40 i DA42 onda je Diamond Simulation bez konkurencije.
Najbolje na Alsim-ov trenazer je Control loading system a to je delo naseg coveka.
Da bi dao adekvatan sud o doticnom uredjaju morao bi imati status "Technical & Flight Inspector" a posto takvih medju Srbima, bar kad je Srbija u pitanju, nema, onda nisi ti merodavan da ovde velicas ovu spravu.

Odgovori
Vl

Koliko Ja znam iz mog skromnog iskustva najstrože sudije za neki simulator, trenažer ili FNPT su sami piloti koji ga koriste.
Sreo sam više takvih Inspektora, koje gore navodiš i nemam visoko mišljenje o njima. Čast pojedincima.
Moje skromno znanje se zasniva na svega 550 sati simulatora svih vrsta i podvrsta. Što za komandama, što na instruktorskom panelu.
Inače FNPT se koristi isključivo za navigacione procedure i cockpit procedure. On se ne leti, nema motion.

Ci

Ponuda: simulator za let McDonnell DOUGLAS MD 80
u funkcionalnom stanju
vidljiv u Francuskoj
cena: izuzetno povoljna

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad N. na: [ANALIZA] Isporuke ruskih vojnih aviona i helikoptera u 2024. godini

@Dusan Nepoznati gradici su velicine teritorije Srbije sa sve Kosovom, i sa oko 10 miliona ljudi. To je petina teritorije Ukrajine. Naporno je nailaziti na tvoje ostrascene subjektivne komentare na bilo sta gde se spomene Rusija. Koji najcesce i nemaju veze sa temom obradjenom u tekstu. Bas kao sto si napisao i u prethodnom komentaru.

23. Jan 2025.Pogledaj

Nenad N. na: [ANALIZA] Isporuke ruskih vojnih aviona i helikoptera u 2024. godini

Sto se tice izvoza i tih brojeva, jesu skromni u poredjenju sa, naprimer, Amerikancima, ali u poredjenju sa izvozom Rafala i Eurofajtera, bas i nisu skromni. Kakva god da je ruska avio industrija, sto se tice borbenih aviona i dalje je mnogo jaca od ukupne evropske.

23. Jan 2025.Pogledaj

Yoda na: [ANALIZA] Isporuke ruskih vojnih aviona i helikoptera u 2024. godini

Možemo posredno zaključivati ovako ili onako, ali generali iz Pentagona daju saopštenja unazad par meseci da je potpuno nerealno očekivati da će Ukrajina dobiti rat uz na kakvu pomoć, da će uopšte moći da povrati izgubljene teritorije, da je ruska vojska mnogo veća i sposobnija nego pre 2022.,da će ovakvim tempom ratne proizvodnje izvesno ugroziti…

23. Jan 2025.Pogledaj

Realni na: [ANALIZA] Isporuke ruskih vojnih aviona i helikoptera u 2024. godini

Aj sad realno,da li bi Amerikanci smeli uopšte da započnu jedan takav rat i kolike bi oni gubitke imali??? Rusija je manje više sama,150 000 000 protiv 1000 000 000,protiv celog Zapada.Dobili su Rusi i te kakve šamarčine u početku ali sada je vreme na njihovoj strani i lagano krše Ukre.U Moskvi skoro da se…

23. Jan 2025.Pogledaj

Miloš77 na: [ANALIZA] Isporuke ruskih vojnih aviona i helikoptera u 2024. godini

Nije matematika sporna, nego logika. Jedno mora da ide sa drugim, inace poredimo babe i zabe kao i obicno. Iznad sam napisao zasto je ukrajinski VaP najbranjeniji vazdusni prostor u Evropi specialno zadnjih 1-3 godine, a sa obzirom na broj misija koje Suhoji izvode po frontu, matematika i nije tako iznenadjujuca. Naravno, bilo je tu…

23. Jan 2025.Pogledaj