Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024
Peter Podlunšek – Challenger 37
Postoje piloti koji lete od tačke A do tačke B, a onda su tu i Red Bull letači. Foto: Dragan Trifunović

Peter Podlunšek – Challenger 37

Peter Podlunšek je najbolji akrobatski pilot Slovenije.

U poslednjih 17 godina titulu najboljeg u državi osvajao je 8 puta. Prvi put je poleteo jedrilicom kada je imao 16 godina, počeo je sa motornim letenjem na 21. rođendan da bi se tri godine kasnije (1994.) posvetio akrobatskom letenju. Na svom prvom takmičenju osvojio je treće mesto.

Sa ukupno 450 sati akrobatskog letenja, Peter se u Red Bull Air Raceu takmiči u Challenger kategoriji – drugom nivou najatraktivnijeg vazduhoplovnog sporta na planeti.

Drugom nivou posmatrano iz ugla trenutne Red Bull podele, što nikako ne treba uzeti kao odrednicu kvaliteta.

Peterov najbolji rezultat je treće mesto u Challenger kupu 2014. godine iznad Rovinja. Foto: Dragan Trifunović
Peterov najbolji rezultat je treće mesto u Challenger kupu 2014. godine iznad Rovinja. Foto: Dragan Trifunović

Staza koja se leti je ista. Letelice takođe. Spoj ugaone brzine i G sile je podjednako neprijatan kako Masterima tako i Challengerima. Peter sigurno ima dodatni hendikep jer dolazi iz manje zemlje, trenutno ima manje resursa a Red Bull i dalje nema jasne kriterijume kako se avanzuje u elitu.

Svejedno, Adria region ima svog predstavnika koji učestvuje, bori se, i na sve načine pokušava da pronađe način kako da uđe u  Mastere.

Petera smo intervjuisali danas odmah po sletanju nakon nastupa u kvalifikacionoj rundi. Ispričao nam je o poteškoćama koje je imao tokom leta, novim sponzorima, pojasnio nam je kako funkcioniše „dvoligaški“ princip Red Bull Air Racea i zakazao sledeće viđenje za sedam dana u Varaždinu


 
Svi postovi iz Budimpešte:

BUD_post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs