[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Dvomotorni Teknam u Ečkoj sleteo sa uvučenim stajnim trapom, nije bilo povređenih

11. feb 2025
Peter Podlunšek – Challenger 37
Postoje piloti koji lete od tačke A do tačke B, a onda su tu i Red Bull letači. Foto: Dragan Trifunović

Peter Podlunšek – Challenger 37

Peter Podlunšek je najbolji akrobatski pilot Slovenije.

U poslednjih 17 godina titulu najboljeg u državi osvajao je 8 puta. Prvi put je poleteo jedrilicom kada je imao 16 godina, počeo je sa motornim letenjem na 21. rođendan da bi se tri godine kasnije (1994.) posvetio akrobatskom letenju. Na svom prvom takmičenju osvojio je treće mesto.

Sa ukupno 450 sati akrobatskog letenja, Peter se u Red Bull Air Raceu takmiči u Challenger kategoriji – drugom nivou najatraktivnijeg vazduhoplovnog sporta na planeti.

Drugom nivou posmatrano iz ugla trenutne Red Bull podele, što nikako ne treba uzeti kao odrednicu kvaliteta.

Peterov najbolji rezultat je treće mesto u Challenger kupu 2014. godine iznad Rovinja. Foto: Dragan Trifunović
Peterov najbolji rezultat je treće mesto u Challenger kupu 2014. godine iznad Rovinja. Foto: Dragan Trifunović

Staza koja se leti je ista. Letelice takođe. Spoj ugaone brzine i G sile je podjednako neprijatan kako Masterima tako i Challengerima. Peter sigurno ima dodatni hendikep jer dolazi iz manje zemlje, trenutno ima manje resursa a Red Bull i dalje nema jasne kriterijume kako se avanzuje u elitu.

Svejedno, Adria region ima svog predstavnika koji učestvuje, bori se, i na sve načine pokušava da pronađe način kako da uđe u  Mastere.

Petera smo intervjuisali danas odmah po sletanju nakon nastupa u kvalifikacionoj rundi. Ispričao nam je o poteškoćama koje je imao tokom leta, novim sponzorima, pojasnio nam je kako funkcioniše „dvoligaški“ princip Red Bull Air Racea i zakazao sledeće viđenje za sedam dana u Varaždinu


 
Svi postovi iz Budimpešte:

BUD_post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs