BEG airport status
Rusi za vežbu u Srbiji doneli bespilotnu letelicu “Tahion“ Tahion odlikuju mala masa i male dimenzije.

Rusi za vežbu u Srbiji doneli bespilotnu letelicu “Tahion“

Pripadnici Vazdušno-desantne vojske Rusije (VDV) koji će učestvovati na vežbi “Slovensko bratstvo-2016“ koristiće naoružanje i opremu koju su poneli sa sobom.

To će biti gotovo sve što će im trebati u realizaciji vežbi počevši od transportnih aviona, oklopnih i terenskih vozila pa sve do ličnog naoružanja.

Među opremom se nalazi i trupna bespilotna letelica “Tahion“ kojom će u scenarijima vežbe vršiti izviđanje neprijateljskih položaja.

bespilotnik2
BPL Tahion na demonstraciji.

Tahion je prvi put prikazan juna 2014. na konferenciji posvećenoj obeležavanju 50 godina ’’Institua za probleme hemijske fizike’’ a demonstracija je priređena na međunarodnom forumu ’’Tehnologii v mаšinostroenii-2014“ u Žukovskom.

Uvođenje u naoružanje započelo je krajem 2014. godine, a prve letelice su dobile jedinice Istočnog vojnog okruga. Od tada su ovu letelicu dobili i drugi vojni okruzi čije su jedinice nastavile ispitivanje u svim mogućim meteorološkim uslovima.

Takođe specijalisti Severne flote Ratne Mornarice imali su priliku da u aprilu 2015. godine započnu operativna ispitivanja BPL u borbi sa podvodnim diverzantima kada je Tahion upotrebljen za izviđanje malih i slabo primetnih ciljeva na obali, moru i pod vodom. Potom su se za korišćenje Tahiona osposobljeni i polaznici Centra bespilotne avijacije Ruske Federacije.

Letelicu je proizvela firma “Ižmaš – bespilotni sistemi“. Koristi se za izviđanje danju i noću u vremenu bliskom realnom, a može se koristiti i za prenos video slike i kao relej za internu komunikaciju. Sastav kompleta čine dve bespilotne letelice, izmenjivi prenosivi moduli (telekamera ili infracrvena kamera ili fotokamera), zemaljska stanica za vođenje i katapult.

tahion_150312_01
Ispitivanje u zimskim vremenskim uslovima.

BPL ima elektromotor, poleće preko katapulta, sleće uz upotrebu padobrana, a letelicom rukuju dva poslužioca. Na letelici, koja ima elektromotor, umesto baterija ili akumulatora koriste se gorivne ćelije koje proizvode električnu energiju preko elektrohemijskog generatora.

Gorivo je kompresovani vodonik, a oksidator kiseonik iz atmosfere. “Tahion“ je specijalno razvijen za upotrebu u teškim klimatskim uslovima i opremljen je termovizijom i videokamerom. Malih je gabarita i male mase i može se koristiti u širokom dijapazonu visina i temperatura kao i u uslovima jakog vetra (do 15 m/s).

Osim za izviđanje može se koristiti i kao leteći relej. Maksimalan vrhunac leta iznosi čak 4000 metara dok je minimalan 50. Dužina je svega 610 mm, razmah krila dva metra, maksimalna masa 25 kg a maksimalan koristan teret (elektronska oprema) je 5 kg. Radijus dejstva je 40 km uz autonomiju leta od dva časa, maksimalna brzina je 120 km/h, a krstareća 65. Operativna temperatura kreće se u dijapazonu od -30 do +40ºC.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

So

Naša mini bespilotna letelica već 10 godina se ispituje i nikako da uđe u naoruzanje.

Odgovori
Gr

Da bi usla u naoruzanje,neko mora da plati. Kako vam to ne pada na pamet? Pa vi onda ocekujte gomilu Lazara i Nora.

So

Ne radi se samo o plaćanju već ima nešto i drugo. Kada je vojni budžet ograničen samo na vojničke plate tu nema govora o modernizaciji vojske. Ako želite neku skupu igrackicu da kupite za vojsku kod nas se obavezno pita MMF. Međutim, ima još nešto drugo u pitanju. A, to su domaća tehnološka rešenja koja nas upućen i stručan vojni vrh ne gleda uvek blagonaklono. Primer je Nora koja ispaljuje tri hica u minut dok inostrani pandami ispaljuju 4. O Lazaru neću da trošim reči.

No

@Griffin
Da ima volje bilo bi i novca ali nažalost Srbija je potpuno zapostavila svoju vojsku,činjenica da za vojsku izdvajamo samo 1.3% BDP-a dovoljno govori… država koja ne može izdvojiti nekoliko miliona evra za bespilotne letelice ne zaslužuje onda ni da postoji

Pa

Nije to od juce, uvek je bilo tako. I ne samo sa vojskom.
Dok su ’99. u RR magacinu lezala Sila vojsci su se delile Strele-2.
Pa kad su pogodili isti magacin koji ce nam vise?
Nije se moglo modernizovati PVO(Egipat?) pre bombardovanja, koji ce nam posle? O RV da ne trosimo reci vise.
Za svaki pokusaj nabolje, pa i ovde, tri te vuku za noge i vuku dole.
Kad se pojavio novi talas pocetkom 80-ih, nisu se izdavali u Beogradu vec u Zagrebu i Ljubljani, zna se ko je prolazio u Bg. E takvi smo. Otisao sam van teme, ziveli….

Odgovori
sl

Tj – negativna selekcija i poltronstvo…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Znači cela ona priča kako se ide na polovne avione zbog rokova isporuke kako ne bi bilo "lufta u čuvanju VaP" je šuplja. I dalje ni vidim poentu zadržavanja nadzvučne komponente HV u kontekstu NATO, ali razumem želju da se ista zadrži.

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

>> avion koji prilazi pisti velikom vertikalnom brzinom Oko 2 m/s je standard, to je nekih 7 kmh.

02. Dec 2024.Pogledaj

VJ na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

To nije ni približno prosto, kao što misliš. Imao sam priliku da vidim radove na izgradnji stajanki i umetnute piste. Priprema toga je veoma kompleksna zbog specifičnosti opterećenja od stajnih trapova aviona. Čak i to što zoveš asfalt nije onaj isti kojim se prave putevi. Više nego žalosno je što je dozvoljeno da se divlja…

01. Dec 2024.Pogledaj