BEG airport status
Aerodrom u Nišu o kargo letovima Il-76: Očekujemo sve više Iljušina "Šta se nalazi u Il-76 nema nikakve veze sa aerodromom. Aerodrom pruža uslugu kada carina to odobri"/ Foto: Neda Mojsilović

Aerodrom u Nišu o kargo letovima Il-76: Očekujemo sve više Iljušina

Zabrana letova Il-76 u Beogradu zbog buke i potencijalno premeštanje ovih kargo letova na niški aerodrom, podigli su buru i u medijima i podstakli pitanja: da li postoje potrebni sertifikati za ovakve letove na „Konstantinu Velikom“ i da li se radi o transportu robe o kojoj je BIRN u saradnji sa OCCRP pisao navodeći da je reč o prebacivanju oružja iz centralne i istočne Evrope ka Bliskom Istoku i Turskoj.

– U tim avionima je najverovatnije roba specijalne namene. – navodi Bojan Avramović, direktor Regionalne razvojne agencije „Jug“ koja je sastavila trogodišnji plan razvoja niškog aerodroma.

On, u intervjuu za Tango Six, dodaje:

– Po BIRN-ovim statistikama duplo više Iljušina leti iz Hrvatske nego iz Srbije, pa ja ne vidim da bilo ko u Hrvatskoj ima problema sa tim nego su ponosni na razvoj svoje privrede. Njih interesuje šta je u njima. Isto što i u američkim avionima koji lete iz Amerike, Ruskim avionima koji lete iz Rusije ka tim destinacijama, isto što u nemačkim avionima koji lete iz Ramštajn baze, ali nije nadležnost aerodroma da priča šta je u njima. Radi se o robi koja je proizvedena u Srbiji, koja ima sve potrebne dozvole za izvoz, radi se o robi koja i te kako utiče na privredni rast. Ako nekoga baš interesuje, to je apsolutno legalna roba. –

Niš subota_026
Pitanja u vezi sa kargo letovima su za Ministarstvo odbrane i SDPR/ Foto: Neda Mojsilović

U razgovoru za naš portal on dodaje i da su sva pitanja u vezi sa ovom temom za Ministarstvo odbrane i SDPR.

– To nema nikakve veze sa aerodromom. Aerodrom kargo prevoze dogovara sa špediterima. Dakle, aerodrom pruža uslugu kada carina to odobri. Ako ne, aerodrom ga neće pustiti – navodi Avramović i dodaje da je niška carina jedna od četiri integrisane carine u Srbiji, što podrazumeva zajedničko upravljanje više nadležnih institucija među kojima su granična policija, aerodrom (Konstantin Veliki), carina, veterina i BIA.

Vladica Đurđanović, direktor aerodroma „Konstantin Veliki“ navodi da se sistem transporta robe avionom ni po čemu ne razlikuje od istog takvog transporta kamionom.

– Ako vi želite kamionom da izvezete bilo koju robu, na granici vi morate da poslujete po zakonima Republike Srbije. Kada ulazi u drugu državu, morate da posedujete sertifikate za tu zemlju. Aerodrom je granica i sav teret, sva roba koja se prevozi avionima je po svim zakonima Republike Srbije i Evropske unije, međunarodnim propisima, tako da tu nema nikakve nepoznanice i nejasnoće. Sve je onako kako propisi nalažu.

Vidimo da se ljudi žale na buku. To su avioni napravljeni negde devedesetih godina. Takva je bila tad tehnologija. Veća je buka, ali imate i mercedese iz tih godina, pa mi nismo zabranili da mercedesi iz th godina idu drumovima u Srbiji. Tako da ne vidim razloga ni da se žale novinari, a ni građani na Iljušine. Ti Iljušini lete i u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Mađarskoj, Rumuniji, Bugrskoj, Makedoniji – u svim zemljama u okruženju – navodi Đurđanović i dodaje:

– Hrvatska ima osam aerodroma, a Srbija duplo veća od Hrvatske ima samo dva aerodroma. Proterali smo Iljušine iz Beograda, ako ih proteramo iz Niša, oni će otići u Hrvatsku. Je l` hoćemo da se srpska roba izvozi preko Hrvatske? Ako je to cilj, onda je to već politika i negativna kampanja za razvoj vazduhoplovstva i izvoz naše robe iz naše zemlje. –

Avramović ističe da se celokupno pitanje zapravo tiče domena zaštite životne sredine koja je u nadležnosti lokalnih samouprava.

– Lokalne samouprave godinama ulažu ogromna sredstva u merenje buke i gasova. I u Nišu i u Beogradu to se naplaćuje kroz ekološku taksu. Zbog toga se sva pitanja u vezi sa smogom, na primer, postavljaju lokalnim samoupravama. Tako treba da bude i za buku. U Nišu se to radi na 37 mesta. Ukoliko se desi da postoji probijanje svih dozvoljenih parametara, nama treba da dođe ekološka inspekcija koju treba da pošalje Direktorat civilnog vazduhoplovstva – objašnjava Avramović.

Niš subota_020
Iljušin u Niš sleće jednom u pet dana, u Beogradu je to bilo frekventnije / Foto: Neda Mojsilović

U Nišu Il-76 sleće jednom u pet dana, navodi direktor aerodroma „Konstatnin Veliki“, Vladica Đurđanović, i dodaje da ne veruje da će Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabraniti ove letove iz Niša. Prema njegovim rečima, u Beogradu su oni zabranjeni jer je frekventnost letova veća.

Oba sagovornika saglasna su da kargo transport, uključujući i letove avionom Il-76, obezbeđuje dodatne prihode aerodromu čime se podstiče njegov razvoj, kao i da aerodrom očekuje i raduje se svakom narednom ovakvom letu. Prema njihovim rečima, dokle god je reč o legalnom transportu za koje postoje dozvole, ne postoji problem u kontekstu ove teme.

– Mi očekujemo sve više i više Iljušina. Vi znate da kargo saobraćaj posluje po komercijalnoj osnovi. Mi sa low-cost kompanijama poslujemo po najnižoj mogućoj ceni koja može da bude rentabilna. To je na granici rentabilnosti aerodroma, a kargo saobraćaj je po komercijalnoj osnovi – navodi Đurđanović.

Bojan Avramović, direktor Regionalne razvojne agencije „Jug“ konstantovao je da celokupna održivost aerodroma u Nišu leži u transportu robe:

– Cela priča sa lowcosterima je napravljena na osnovu kargo saobraćaja i robno carinskog terminala – zaključio je Avramović.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

st

zivim u beogradu na cukarici i tacno na koridoru za sletanje i poletanje i nije mi smetao vazdusni saobracaj nikada naprotiv volim zvuk aviona , a zlobnici koji su se bunili u bg zbog tih iljusina neka poslusaju saobracaj na svojoj ulici i sve ce im biti jasno pozzz

Odgovori
BB

A da okrenu te Iljušine preko aerodroma Ponikve? Koliko vidim tamo i nema nekih naselja…

Odgovori
vr

Ponikve nemaju ni najobičniji VOR prilaz, već samo NDB. Ponikve nemaju bar za sada ni osnovno osvetljenje piste, rulnica i prilazna svetla. Ponikve ne koriste celu dužinu piste od 3000+ metara pošto još uvek nije očišćena od ekspolzivnih naprava. Ako zanemarimo sve ovo već navedeno pametnom je dovoljan podatak da su Ponikve su na 1000m n.v. Niš na oko 200m n.v. Po vrelom letnjem danu baš bih voleo da vidim kako nakrcani IL-76 kako poleće sa Ponikva jednog lepog dana kada puna dužina piste bude u upotrebi-

st

VOR prilaz i nije neki prilaz. Njima bi trebao ILS prilaz, ko zna mozda i bude jednog dana.

Jo

Ruta sletanja il-76 je tacno iznad moje zgrade. Ljudi moji pa on kad proleti ako ti nisu zatvoreni prozori ni svoj glas ne cujes. U sustini volim avione, pogotovo njihov zvuk, ali ne volim da mi grmi kuca u 5 ujutru.

Odgovori
12

Ne bi voleo niko, pa ni ja koji sam relativno blizu te rute. Ali sa druge strane mi dan-danas uopste nije jasno kako je uopste rezultat vase zalbe toliko drakonski. Ajd da su zabranili neke varijante Il-76 koje jesu bucne, ali bas sve varijante?

ne

jošsamo da mi netko pokaže gdje to ovaj Iljušin slijeće u Hrvatskoj?
osim , možda po mraku, u teškoj ilegali
kada netko nema bolje argumente onda izmišlja priče i plaši narod vanjskim neprijateljima , svejedno da li vojnim ili ekonomskim

Odgovori
Pe

Našli ste koga da pitate!
Pa ova dvojica u crvenim dresovima do juče nisu znali šta je vazduhoplov, doduše ne znaju ni sada.
Direktor aerodroma, a ceo vek proveo na železnici. A ovaj drugi napravio studiju o aerodromu da je isplativa cena 3 evra po putniku, a razliku do isplativosti će neko već da pokrije… Nekompetentni brukaju vazduhoplovstvo i grad Niš.

Odgovori
Dr

Ali su zato ovi kompetentni i stručni u vazduhoplovstvu u Nišu za 30 godina potrošili otprilike isto toliko miliona evra državnih para za 20.000 putnika godišnje i to ponekad i veoma su stručno leteli autobusima po gradu na liniji 34 javnog gradskog prevoza. Ako treba da se opredelim, ja sam za ove nestručne u tim crvenim majicama (iako su plave lepše) i za Wizz i Ryan i više od 100.000 putnika godišnje, a ovi dugogodišnji vazduhoplovni stručnjaci iz Niša nek „razvijaju“ malo neki drugi aerodrom, ovaj naš zamalo da potpuno zatvore, a usput i neka zaćute jer su obrukali Niš i struku odavno. Trebao je da ima neko i petlju da najzad kaže ovo što je rečeno u tekstu.

Ne

A pored toga pravdaju letove sa kojima nase oruzje preko dilera oruzjem ide na bliski istok i od koga gine narod u Jemenu i Siriji.

Ne

Trebala su ova dva čoveka i bele kockice na majicama da imaju i onda bi izgleda bilo sve u redu. Ja ne pročitah gde i šta ide amnaročito ne pomenu ovom tekstu. Ali stručnih komentatora ima svuda i zato nam tako i ide. Verovatno je Aerodrom u Nišu glavni uzrok ratova jer inače bi se Sirijci motkama tukli. Hajde nek se BIRN pozabavi njihovim zapadnim sponzorima i Amerikancima jer na Ruse ISIS puca američkim TOW sistemima a ne našim iglama. Ovo je klasično spinovanje i čudi me da im ranije neko nije ovako odgovorio. Bravo momci za posao koji ste napravili u Nišu, do prengodinu dana to je bio mrtav aerodrom. Pozdrv iz Kraljeva.

ke

Ova dva u dresovima Crvene Zvezde komentiraju Mundial nogometno prvenstvo 1980. Jos par godina da sacekam pa da ponovo prozivim slavu Dinama kako su osvojili YU kup.

Odgovori
Pe

@Dragomir Niš
Slabo ti to ide Dragomire. Te autobuse krvavo otplatiše na aerodromu, a ovi u crvenim dresovima ih pokloniše bez dinara naknade. To bi donosilo prihod, kao što ga donosi i kamionski parking. Je li to sada aerodrom glumi parking servis?
Teško će biti sada kada se zatvore slavine, pa ne bude više 95 miliona od siromašnog grada, nego mora da se moli po Beogradu. Naivan je onaj koji misli da su ova dvojica zaslužni za to što leti Wizz Air i Ryanair. Mnogo toga se na tržištu izdešavalo i to više godina unazad, da bi do toga došlo.
Možda je bolje bilo da su dali cenu od 1 evra, tad bi imali još više kompanija i putnika – i šta onda?
Neko mora to da plati.
Koliko god da se upinjali, ova dvojica u crvenim dresovima, nikad neće pripadati stručnoj vazduhoplovnoj eliti.

Odgovori
Gr

Dal u nekoj normalnoj drzavi postavljaju ovakva pitanja i zbog slicnog prave problem? Evo pre neki dan zbog G4 i Orla usija se tel na aerodromu. Zaboga zabrinule se Nislije…de Ja zivim!

Odgovori
mt

U Nišu Il-76 sleće jednom u pet dana, navodi direktor aerodroma „Konstatnin Veliki“, Vladica Đurđanović, i dodaje da ne veruje da će Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabraniti ove letove iz Niša. Prema njegovim rečima, u Beogradu su oni zabranjeni jer je frekventnost letova veća

ILYUSHIN IL-76 TAKING OFF FROM RWY 12 AT THE AIRPORT
NIKOLA TESLA BELGRADE IS PROHIBITED

Дакле, летови Иљушина са аеродрома Никола Тесла НИСУ забрањени, већ полетања са стазе 12 (према граду). То у пракси може значити немогућност полетања из Београда, али мислим да је битно бити прецизан.
А што се тиче објашњења да су полетања са 12 забрањена због буке и забринутости власти за квалитет живота грађана, нека свако покуша да се сети када је било која власт учинила било шта у интересу и са бригом за квалитет живота па онда нека настави да верује да је то разлог.

Odgovori
12

U sustini ta zabrana znaci da ako vetar duva iz pravaca jug/jugoistok/istok nema poletanja za Il-76, a ako pogledamo ovu statistiku o pravcu vetra(Januar-Avgust 2016., http://www.weatheronline.co.uk/weather/maps/city?FMM=1&FYY=2016&LMM=8&LYY=2016&WMO=13274&CONT=euro&REGION=0005&LAND=YG&ART=WDR&R=310&NOREGION=1&LEVEL=162&LANG=en&MOD=tab), to onda znaci da su sanse da Il-76 ne moze da poleti sa BEG pola-pola. Pod uslovom da je statistika pouzdana.

Za poslednji pasus +1.

MI

Sve to lepo nego neki let do Atine i nazad,zasto leteti u BG ili Sofiju,pa busom do NISA!!????

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor