Kompanija „Belgrade Airport“ pustila je danas u upotrebu rekonstruisanu glavnu poletno-sletnu stazu na aerodromu „Nikola Tesla“ nakon 17 meseci i 22 dana rekonstrukcije.
– Nakon više od šest decenija, glavna pista dobila je novu dimenziju tehničke osposobljenosti, operativne pouzdanosti i bezbednosti i na ovaj način doprineće se povećanju operativnih kapaciteta aerodroma, dok je plan za umetnutu poletno-sletnu stazu da ostane u upotrebi kao paralelna rulna staza ili alternativna poletno-sletna staza za potrebe vanrednog ili planiranog zatvaranja glavne piste. – saopšteno je sa aerodroma.
Radovi na rekonstrukciji glavne piste, dugačke 3.400 metara, deo su šireg projekta modernizacije beogradskog aerodroma, koji uključuje u sledećoj fazi uključuje izgradnju i puštanje u rad četiri rulne staze za brzi izlaz vazduhoplva („Rapid Exit Taxiway“), što će omogućiti uslove za dalje unapređenje operativnih kapaciteta, pre svega u smislu mogućeg broja poletanja i sletanja po satu, ističe se u saopštenju.
– Nova, umetnuta pista, otvorena u junu 2023. godine, odigrala je ključnu ulogu tokom trajanja radova na glavnoj pisti, omogućivši neprekidno odvijanje saobraćaja i osiguranje kontinuiteta usluge putnicima i avio-kompanijama na beogradskom aerodromu. –
Direktorat civilnog vazduhoplovstva takođe je danas saopštio da je tranzicija na originalnu pistu obavljena posle ponoći.
– U skladu sa Ugovorom o koncesiji, realizacija ovog značajnog poduhvata sprovedena je uz aktivno učešće Direktorata civilnog vazduhoplovstva, u saradnji sa koncesionarom beogradskog aerodroma, SMASTA-om i drugim relevantnim vazduhoplovnim subjektima.
Otvaranjem rekonstruisane poletno-sletne staze, aerodrom „Nikola Tesla“ dodatno učvršćuje svoju poziciju kao regionalni lider u civilnom vazduhoplovstvu. Unapređeni uslovi omogućavaju veći obim avio-saobraćaja, povećanje kapaciteta za prevoz putnika, ali i jačanje povezanosti Srbije sa svetom. Ovakvim projektima, Beograd i Srbija imaju priliku da se pozicioniraju kao ključni regionalni vazduhoplovni hub, spremni da odgovore na sve veće zahteve savremenog avio-saobraćaja. – poručili su iz DCV-a.
Samo kazem
bravo za novu pistu,
Ali,
nakon toliko para I vremena
mogli su I travnjak uz pistu urediti
Nikola P.
Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu – drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim decenijama. Ovako, za vreme naših života teško da da je to ostvarivo….nažalost.
Branko
17 meseci za 2km asfalta…
VJ
To nije ni približno prosto, kao što misliš. Imao sam priliku da vidim radove na izgradnji stajanki i umetnute piste. Priprema toga je veoma kompleksna zbog specifičnosti opterećenja od stajnih trapova aviona.
Čak i to što zoveš asfalt nije onaj isti kojim se prave putevi.
Više nego žalosno je što je dozvoljeno da se divlja naselja toliko primaknu aerodromu da je to uticalo na mogućnost izgradnje prave druge piste i uslovilo strategiju razvoja aerodroma u budućnosti. To je stvarno katastrofa.
Бивши Гастос
Не знам колико је ширине било да се можда оформи још једна писта
Gatwick планира да оформи једну краћу писту за полетање ускозтупних само (ако се не варам) тако што ће померити главну писту да има прописан размак између две писте.
Далеко је BEG од LGW, али није за одмет да се размишља на дуже.
Darko
Na starnu što nije 2km nego 3,4km, pista nije gradska ulica pa samo uvaljaj kamen u asfaltiraj. Ona treba da pri velikoj vertikalnoj brzini da bezbedno primi teret od par stotina tona, al bitno da se pljuje.
Umetnuta pista neće otići u istoriju. Pri bilo kom problemu na glavnoj pisti: pojava stranih tela usled pucanja guma, otpadanja delova aviona, kvara aviona na pisti pri sletanju i sl. koristiće se umetnuta kako se ne bi prekidao saobraćaj na aerodromu. Sigurno nije napravljena cela pista da bi se koristila godinu dana.
Samo kazem
avion koji prilazi pisti velikom vertikalnom brzinom obično vise ne leti nakon toga.
Djuka
>> avion koji prilazi pisti velikom vertikalnom brzinom
Oko 2 m/s je standard, to je nekih 7 kmh.