[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024
Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji
12L/30R ponovo u funkciji / Foto: aerodrom "Nikola Tesla"

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Kompanija „Belgrade Airport“ pustila je danas u upotrebu rekonstruisanu glavnu poletno-sletnu stazu na aerodromu „Nikola Tesla“ nakon 17 meseci i 22 dana rekonstrukcije.

– Nakon više od šest decenija, glavna pista dobila je novu dimenziju tehničke osposobljenosti, operativne pouzdanosti i bezbednosti i na ovaj način doprineće se povećanju operativnih kapaciteta aerodroma, dok je plan za umetnutu poletno-sletnu stazu da ostane u upotrebi kao paralelna rulna staza ili alternativna poletno-sletna staza za potrebe vanrednog ili planiranog zatvaranja glavne piste. – saopšteno je sa aerodroma.

Radovi na rekonstrukciji glavne piste, dugačke 3.400 metara, deo su šireg projekta modernizacije beogradskog aerodroma, koji uključuje u sledećoj fazi uključuje izgradnju i puštanje u rad četiri rulne staze za brzi izlaz vazduhoplva („Rapid Exit Taxiway“), što će omogućiti uslove za dalje unapređenje operativnih kapaciteta, pre svega u smislu mogućeg broja poletanja i sletanja po satu, ističe se u saopštenju.

– Nova, umetnuta pista, otvorena u junu 2023. godine, odigrala je ključnu ulogu tokom trajanja radova na glavnoj pisti, omogućivši neprekidno odvijanje saobraćaja i osiguranje kontinuiteta usluge putnicima i avio-kompanijama na beogradskom aerodromu. –

Direktorat civilnog vazduhoplovstva takođe je danas saopštio da je tranzicija na originalnu pistu obavljena posle ponoći.

– U skladu sa Ugovorom o koncesiji, realizacija ovog značajnog poduhvata sprovedena je uz aktivno učešće Direktorata civilnog vazduhoplovstva, u saradnji sa koncesionarom beogradskog aerodroma, SMASTA-om i drugim relevantnim vazduhoplovnim subjektima.

Otvaranjem rekonstruisane poletno-sletne staze, aerodrom „Nikola Tesla“ dodatno učvršćuje svoju poziciju kao regionalni lider u civilnom vazduhoplovstvu. Unapređeni uslovi omogućavaju veći obim avio-saobraćaja, povećanje kapaciteta za prevoz putnika, ali i jačanje povezanosti Srbije sa svetom. Ovakvim projektima, Beograd i Srbija imaju priliku da se pozicioniraju kao ključni regionalni vazduhoplovni hub, spremni da odgovore na sve veće zahteve savremenog avio-saobraćaja. – poručili su iz DCV-a.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sa

bravo za novu pistu,
Ali,
nakon toliko para I vremena
mogli su I travnjak uz pistu urediti

Odgovori
Ni

Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu – drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim decenijama. Ovako, za vreme naših života teško da da je to ostvarivo….nažalost.

Odgovori
Br

17 meseci za 2km asfalta…

Odgovori
VJ

To nije ni približno prosto, kao što misliš. Imao sam priliku da vidim radove na izgradnji stajanki i umetnute piste. Priprema toga je veoma kompleksna zbog specifičnosti opterećenja od stajnih trapova aviona.
Čak i to što zoveš asfalt nije onaj isti kojim se prave putevi.
Više nego žalosno je što je dozvoljeno da se divlja naselja toliko primaknu aerodromu da je to uticalo na mogućnost izgradnje prave druge piste i uslovilo strategiju razvoja aerodroma u budućnosti. To je stvarno katastrofa.

Б

Не знам колико је ширине било да се можда оформи још једна писта
Gatwick планира да оформи једну краћу писту за полетање ускозтупних само (ако се не варам) тако што ће померити главну писту да има прописан размак између две писте.
Далеко је BEG од LGW, али није за одмет да се размишља на дуже.

Odgovori
Da

Na starnu što nije 2km nego 3,4km, pista nije gradska ulica pa samo uvaljaj kamen u asfaltiraj. Ona treba da pri velikoj vertikalnoj brzini da bezbedno primi teret od par stotina tona, al bitno da se pljuje.
Umetnuta pista neće otići u istoriju. Pri bilo kom problemu na glavnoj pisti: pojava stranih tela usled pucanja guma, otpadanja delova aviona, kvara aviona na pisti pri sletanju i sl. koristiće se umetnuta kako se ne bi prekidao saobraćaj na aerodromu. Sigurno nije napravljena cela pista da bi se koristila godinu dana.

Odgovori
Sa

avion koji prilazi pisti velikom vertikalnom brzinom obično vise ne leti nakon toga.

Dj

>> avion koji prilazi pisti velikom vertikalnom brzinom

Oko 2 m/s je standard, to je nekih 7 kmh.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs