BEG airport status
REPORTAŽA: Vežba “Slovensko bratstvo-2016“, desant na aerodrom Kovin Najzanimljivija aktivnost, desantiranje tehnike iz transportera Il-76MD / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

REPORTAŽA: Vežba “Slovensko bratstvo-2016“, desant na aerodrom Kovin

Na aerodromu Kovin juče je izvedena prva faza zajedničke multinacionalne taktičke vežbe “Slovensko bratstvo-2016“ u kojoj je glavna, ujedno i najzanimljivija aktivnost bila desantiranje vojnih snaga iz transportnih aviona i helikoptera. Ovom događaju prisustvovao je i Tango Six.

U realizaciji ovog dela vežbe iznad Kovina učestvovala su sva tri ruska transportna aviona Il-76MD koji su stigla u Srbiju i čije su posade juče napravile ukupno 4 preleta radi desantiranja ljudstva i tehnike. Avioni su nadletali aerodrom po određenom redosledu a u svakom od njih su bile raspoređene jedinice u skladu sa planom izvođenja dejstava na zemlji.

868c3cf4-a50b-11e6-9eee-001a649ddcfe
Pripadnik ruske Vazdušno-desantne vojske u akciji / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Tako su se u prvom avionu našli pripadnici ruske Vazdušno-desantne vojske čiji je desant izvršen sa visine od 1300 metara i pri brzini aviona od 350 km/h.

Oni su desantirani na severoistočni deo aerodroma, spustili su se padobranima Arbaljet-2 tipa krilo a njihov zadatak je bio zauzimanje piste i blokiranje dobro obučene i opremljene terorističke grupe jačine oko 25 ljudi. Ruski padobranci čiji je zadatak bio da zauzmu istočni deo aerodroma, nastupili su kao prethodnica glavnih snaga koji će potpuno osloboditi aerodrom.

Istovremeno jedinice Vojske Srbije su zauzele zapadni deo aerodroma a potom je usledio helikopterski desant u kojem su bila upotrebljena dva helikoptera, po jedan Mi-8T i Mi-17V-5. Iz njih su desantirani pripadnici bataljona za protivteroristička dejstva Specijalne brigade Vojske Srbije kao i specijalne snage Belorusije a oni su odmah nakon izlaska iz helikoptera stupili u borbu sa teroristima.

Usledio je zatim i najinteresantniji deo vežbe, prizor koji se danas u svetu veoma retko viđa a to je desant vojne tehnike, u ovom slučaju tri oklopna vozila BMD-2 koja su specijalno konstruisana za potrebe ruske Vazdušno-desantne vojske. Avion iz koga je desantirana tehnika leteo je na visini od 600 metara bzinom od samo 300 km/h. Zajedno sa borbenim vozilima iskočile su i njihove posade.

7fc9f5e6-a50b-11e6-9eee-001a649ddcfe
Desantiranje oklopnog vozila BMD-2 devetokupolnim padobranskim sistemom / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Iz trećeg aviona je desantnim padobranima tipa D-10 iskočilo preko 30 ruskih i beloruskih padobranaca a veoma interesantno je bilo što su oni iskakali kako sa prednjih bočnih vrata tako i sa zadnje rampe. Priređen je i četvrti nalet iz koga je desantirano još 20 ruskih padobranaca.

Celokupne aktivnosti nadgledane su bespilotnom letelicom “Tahion“ kao i dronom odnosno oktokopterom ruskih oružanih snaga. Izvršenje planiranih operacija bilo je otežano i ometano složenim meteo uslovima ali su one uspešno i bezbedno završene.

Vežba će biti nastavljena danas na automatizovanom strelištu “Orešac“ gde će se odvijati deo vežbe koji će sadržati bojno gađanje i uništenje dela terorističkih snaga. Glavnina multinacionalnih snaga biće prebačena na intervidovski poligon “Pasuljanske livade“ gde će se sutra izvesti vežba sa bojnim gađanjem u cilju blokade i uništenja baze terorista.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ba

Ma bezveze. Evo klip kako se to radi u NATO-u.

https://www.youtube.com/watch?v=p4CFKu8G_0o

Pogledaj koliko padobrana za ovaj BMD! Zastarjela tehnologija! To samo usporava BMD da dođe do zemlje.

A i Iljušin dimi! Vjerovatno ide na ugalj.

Odgovori
ra

Veoma lep klip posle ovog desanta NATO je ostao bez nekoliko vozila pa se postavlja pitanje jer to novi vid bombardovanja gde se umesto bombi koriste oklopna vozila a što se tiče Iljušina ide on dobro nebrini nego drugi put bolje pogledaj klipove o NATO vežbama jer je ovaj klip smejurija

Da

Kolega ,,Banja Luka“, ne želim da vredjam, ali mozes li promeniti to svoje korisničko ime? Nadam se da se ne ljutiš.
Ima nas još iz Banjaluke, i mnogima je baš drag IL 76.
Pozdrav ;)

Ba

Nije da sam sarkazam baš pažljivo upakovao, trebalo bi da je očigledan. :)) Još okačih lijep klip letećih hamvija.

Komentar je bio namjenjen onima koji stalno pljuju sve rusko, od opreme do procedura. Posljednji komentari na temu su bili vezani za „Kuznjecov“ i priče o tome kako se dimi na putu prema Mediteranu.

Naravno „Slovensko bratstvo 2016“ pratim, vježba je sjajno organizovana i milina je vidjeti nešto ovako.

ra

Onda je nesporazum moje izvinjenje

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Nije sve do pilota. Neka raketa ima realan domet od 120km i brzinu od 2 maha, neka raketa domet od 160km i brzinu od 4 maha...

14. May 2025.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Dusan AESA radar na F-16 ili Rafalu je svakako savremeniji, medjutim Su-30 je mnogo veci avion, sa dosta vecim poprecnim presekom "nosa" i tako nadomescuje tehnicku prednost manjih aesa radara, ima veci domet. Pored toga Su-30 ima i rakete veceg dometa koje mogu da isprate radar.

14. May 2025.Pogledaj

Vlado na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Fascinantna je ekstaza oko navodnog rušenja Rafala, a muk na navodno rušenje Mig-29 i Su-30 istih onih koji su bili grlati zagovornici nabavke Suhoja za RV VS. Principijelnost samo takva.

14. May 2025.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@dupe To naravno nije istina. I AESA i PESA su elektronski digitalni radari, ali sve i da jeste, ne menja cinjenicu da SU35/57 sa Irbis radarom i R37M raketom ima domet od 400km, sto je duplo vise od zapadnih konkurenata.

14. May 2025.Pogledaj

Mečka na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@ Mate Ako je u pitanju izbor aviona, nisu pogrešili ni Hrvatska ni Srbija. Rafal je odlična platforma. Jedino što bi tu moglo komentarisati je cena i uslovi nabavke koju kupci Rafala plaćaju. Da li je skupo, jeftino ili je cena realna. U slučaju ovog konkretnog Pakistansko-Indijskog sukoba pitanje kako je upotrebljavan Rafal, koja mu…

14. May 2025.Pogledaj