BEG airport status
Sirija poseduje modernizovane lovce MiG-29 Sirijski lovac MiG-29SM sa nosačem AKU-170E za rakete vazduh-vazduh RVV-AE

Sirija poseduje modernizovane lovce MiG-29

Lovački avioni MiG-29 Ratnog vazduhoplovstva Sirije dežuraju naoružani savremenim ruskim raketama vazduh-vazduh srednjeg dometa tipa R-77.

Pre desetak dana na YouTube-u pojavila se emisija sirijske državne televizije u kojoj se vide piloti lovci koji u armirano-betonskim skloništima daju izjave ispred aviona na kojima su okačene pomenute rakete.

Najverovatnije se radi o izvoznoj verziji R-77 koja nosi oznaku RVV-AE (NATO oznaka AA-12 “Adder“) koje se postavljaju na potkrilne nosače AKU-170E sa kojih se rakete odbacuju. U prethodnih nekoliko godina u medijima su se pojavljivale slike kao i video materijal sirijskih MiG-ova 29 na kojima se vide samo nosači ali bez raketa.

3604351_original
Isečak iz snimka sirijske državne televizije na kome se vidi raketa R-77 okačena na lovac MiG-29.

Sveži snimci sirijskih 29-tki sa raketama RVV-AE samo potvrđuju informacije o tome da je deo flote modernizovan savremenijom elektronskom opremom i naoružanjem. Zvaničan izveštaj kompanije RSK MiG za 2011. donosi podatak o tome da su do avgusta te godine modernizovana 4 sirijska MiG-a 29 na standard MiG-29SM.

sirijski-3421-3425
Na desnom avionu fotografije vidljiv je nosač AKU-58 za rakete klase vazduh-zemlja

Postoje i podaci koji govore da je do sada urađeno oko 9 aviona i da su sem novih radara (spominje se N019M1E) avioni, pored raketa vazduh-vazduh R-77, dobili najverovatnije i rakete vazduh-zemlja H-29 kao i vođene bombe KAB-500. Na jednoj od ranijih fotografija se ispod krila sirijskog MiG-29 vidi nosač AKU-58 koji se može koristiti za podvešavanje raketa H-29, H-31, H-58 i H-59.

aku58
Nosač AKU-58.

Sirija je 1986. postala druga strana država koja je, nakon Indije, naručila sovjetski frontovski lovac MiG-29. Do sada je međutim nepoznato koliko ih je nabavljeno a različiti podaci idu od 20-24 aviona koji su stigli tokom 1987. i 1988. do čak oko 80 isporučenih primeraka.

Američki žurnal US Military Balance iz ove godine procenjuje sirijsku flotu na oko 30 aviona.

saygal
Vazduhoplovna baza Saygal.

Jednosedi MiG-29B (9-12B) i dvosedi MiG-29UB (9-51B) stacionirani su u vazduhoplovnoj bazi Saygal. Takođe u zavisnosti od izvora tamo se nalazi samo jedna, 699. eskadrila, 17. vazduhoplovne brigade dok se po drugim navodima spominju tri eskadrile, 697, 698 i 699. U pitanju je velika vazduhoplovna baza koja se nalazi na oko 90 km severo-istočno od Damaska, ima dve poletno-sletne staze i 44 armirano-betonska skloništa.

R-77 (Izdelije 170) je raketa vazduh-vazduh sa inercijalnim i aktivnim radarskim samonavođenjem dometa do 80 km. Njen razvoj je započet 1984. kada su izvršeni prvi opiti upravo na avionu MiG-29 a uvedena je u naoružanje 1994. Smatra se da je Rusija nabavila manju količinu ovih raketa s obzirom na relativno mali broj aviona koji su mogli da je nose.

sudanski-sa-r-77
Sudanski MiG-29SE (9-13SE) sa raketom RVV-AE.

Krajem 90.tih započeo je izvoz pre svega u paketu sa avionima Su-30 i RVV-AE su ušle u naoružanje RV Indije, NR Kine, Vijetnama, Indonezije, Malezije, Alžira i Venecuele. Istovremeno ove rakete su nuđene i uz MiG-ove 29SE, SM i SMT pa su se izvozne R-77 primećene i u Sudanu, Peruu a sada i  Siriji.

Početkom 2000.tih nastavljen je razvoj R-77 a 2009. godine je predstavljena raketa sa oznakom RVV-SD (Izdelije 170-1, R-77-1) čija su ispitivanja završena 2013. U naoružanju Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije prvi put je primećena u Siriji i to na lovcima Su-35S. Ovom raketom u VKS Rusije mogu biti naoružani borbeni avioni Su-27SM i SM3, Su-30M2 i Su-30SM, Su-34, Su-35S, MiG-29SMT, MiG-29KR i KUBR i MiG-31BM.

 

Prilog iz vazduhoplovne baze počinje na 14:22:

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Х

А шта би са вашим досадашњим писањем да се сиријско РВ распада?

Odgovori
Cr

Malo kasne ovi rusi.

Amerikanci su jos krajem 80ih/pocetkom 90ih uveli AMRAAM. Jos 90ih godina i druge NATO-clanice i partneri uvode AMRAAM u sastav naruzanja svojih aviona.

Rusi su 90ih uveli tek male kolicine rakete R-77. A da nepricam o izvozu. Mislim da su Indijci te rakete tek posle 2000 godine dobili.

Odgovori
Mi

Ма какви.
Није то уопште тако како мислиш.Нити су те ракете неки баук.
Генерално гледано много је непознаница јер још увек није дошло до правог и равноправног сукоба.

Ig

Crni, nije uvek simetričan odgovor i jedini. Pogledajte na primer R-27 raketu sa protivradarskom glavom za navođenje. Domet joj je 130km i brža je od AMRAAM-a. I ona je „fire and forget“ i to u većoj meri nego AIM-120 koja za veće daljine lansiranja ipak zahteva kakvu takvu korekciju putanje tokom leta. Tek uveđenjem AIM-120C verzije su se te dve rakete približile po dometu. Činjenica je da je jako malo pouzadnih podataka kada je ta verzija R-27 uvedena u upotrebu. Može biti relativno skoro a možda skoro od samog početka. Glava za navođenje je koncepcijski vrlo slična onoj sa protivradarske rakete KH-31. A sam koncept je odličan jer praktično omogućava potpuno prikriven napad s jedne strane dok s druge tera protivnika da ne koristi radar što, ako se uspešno sprovede, u potpunosti „briše“ mogućnost ikakve efikasne upotrebe AMRAAM-a.

cv

Prve isporuke inostranim kupcima otpoĉinju 1986. godine. Za potrebe ĉlanica Varšavskog ugovora proizvedena je podvarijanta 9-12A ili kako je poznatija kao MiG-29A, dok je za potrebe kupaca van tog pakta proizvedena podvarijanta 9-12B ili MiG-29B. Prvi i najveći kupac ovih lovaca bila je Indija, koja je nabavila 80 lovaca MiG-29B/UB. Danas je u upotrebi u sastavu RV Indije oko 65 lovaca MiG-29B/UB koji prolaze kroz modernizaciju na standard MiG-29SMT/UBT. Indija je svoje primerke dobila 1986. godine, zatim sledi SFRJ 1987. godine, pa 1988. godine svoje prve primerke dobijaju Sirija, Severna Koreja, DR Nemačka (Istočna Nemačka) i Irak. Čehoslovačka, Poljska, Bugarska i Rumunija svoje prve lovce dobiće 1989. godine, a Iran i Kuba 1990. godine. Mađarska je lovce MiG-29 dobila tek 1993. godine.

Odgovori
No

@cvrle
Ako ne grešim, Mađarska je svoje 29-ke dobila kao odštetu za dug,a Iran je konfiskovao Sadamove 29-tke,mada se priča su i sami nabavili neku količinu kako bi ih testirali protiv svojih Tomketa…

Ž

Сирија и Ирак ипак 1987. Сирија највероватније пре Југославије.

Ž

У Иран су прелетела свега 4 ирачка МиГ-29 а Иран је за своје потребе набавио 25 авиона од тога 7 двоседа.

De

Iran je kupio 24 MiG-29 od SSSP.

Sve ukupno imaju 28 MiG-29. To racuna jedan ostecen dvo sijed.

Iran nije kupio avione da bih testirali protiv F-14. Oni su planirali kupiti vise oruzja od SSSR kad je SSSR propao.

ca

Zasto u Siriji nema ruskih MiG-ova?

Odgovori
No

Zato što Migovi nisu pogodni za bombardovanje,a za vazdušnu zaštitu su neuračunljivi, Su-34 i Su-30 su savršeni za satiranje terorista

Ž

На носачу авиона који ће ускоро стићи у источни Медитеран налазе се и авиони МиГ-29КР и КУБР.

Ni

Northrop 21:28, 21. okt. 2016.

Zato što Migovi nisu pogodni za bombardovanje,a za vazdušnu zaštitu su neuračunljivi, Su-34 i Su-30 su savršeni za satiranje terorista

Ono sto ja vidim na slikam aiz stampe i tv svaki dan jedino sto satru su civili dijeca i to masovno. Ne znam sta do vas u Srbiji dospijeva ikoje slike……….

Va

Lose TV gledas, pitaj ,,Bracu,, iz Sirije koliko su ,,neprecizni,, Rusi? :)

A mozes i da se zapitas ZASTO TERORISTI SMESTAJU BAZE I STABOVE IZMEDJU CIVILA?

Znas, NISMO SVI SA MARSA I EVENTUALNO SATURNA PALI !

Ceo Svet vidi o kakvim ,,civilima,, se radi. I na Zapadu sve manje ljudi veruje i te vase bajke. Da su Rusi hteli do sada bi mali milion civila ubili.

P.S. Verovatno Saudi sa F-16 nesto ,,paze,, civile u Jemenu jel da? :)))

Od

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jovan na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Direktor je legitimno izabran odlukom nadlezne institucije, škola je uzurpirana od strane pojedinaca koji ključeve skole kriju ili ih ostavljaju polomljenim u bravama. Onemogućen je rad pravne i racunovodstvene službe, zaposleni ne mogu da dolaze na posao prema rasporedu i ugovoru o radu. Svi sertifikati su aktivni, zaposleni spremni da nastave sa radom, međutim malobrojna…

20. Jan 2025.Pogledaj

Boki na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Sjajna idea, ali zasto samo helikopter. Treba kupiti od kineza avione 5. 6. generacije po 1 komad i kopirati ih. Yura mota kablove za njih osim ako nisu fly by wire.

20. Jan 2025.Pogledaj

Jungle poglavica na: [INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

Ova peiča sa grupnim rezervacijama je glupost, postavili su brdo rezervacija koje nisu plaćene i koje su refudabilne odnosno nisu imale ama baš nikakav depozit i brdo toga će biti otkazano. Agencija JT je postabila 50 grupa kako bi dalje letela za Tokio, Borakaj, Tajland ali nažalost to je ispalo skuplje nego da lete uvezane…

20. Jan 2025.Pogledaj

Pave Low na: Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

Od teskih transportnih helikoptera Amerikanci koriste dva koja bi bila dobro resenje kao zamena za Mi-17. Oba imaju rampu, od kojih bi sigurno mogli da kupimo CH-47 Chinook koji nije restriktivan, prakticno leteci autobus, dok je drugi znatno specijalizovan i mozda nama pozeljniji po karakteristikama ali nije sigurno da bi ga ponudili zemlji koja nije…

19. Jan 2025.Pogledaj