BEG airport status
Vlada Srbije formira preduzeće „Aerodromi Srbije“ sa dva zaposlena, imenovan v.d direktora Predrag Babić "Morava" prva na redu: planira se da nju vrate u život dva zaposlena u preduzeću "Aerodromi Srbije"

Vlada Srbije formira preduzeće „Aerodromi Srbije“ sa dva zaposlena, imenovan v.d direktora Predrag Babić

Vlada Srbije odlučila je na današnjoj sednici da će se formiranje dugo najavljivanog preduzeća „Aerodromi Srbije“ dogoditi „u prvoj polovini februara“ saopšteno je večeras iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

– Prvi zadatak novog preduzeća biće uspostavljanje civilnog vazdušnog saobraćaja na Aerodromu Morava Kraljevo u čije je opremanje do sada uloženo deset miliona evra. Od vazduhoplova kojima trenutno raspolaže Er Srbija, na ovom aerodromu će moći odmah da leti ATR-72. Nakon dodatnog opremanja aerodroma, možda već krajem ove i tokom sledeće godine na Aerodrom Morava će moći da sleću svi avioni iz flote Er Srbije. – stoji u saopštenju ministarstva.

Pored najave da će „Aerodromi Srbije“ biti društvo sa ograničenom odgovornošću saopšteno je i da će sedište preduzeća biti na Aerodromu „Nikola Tesla“, da će ono imati jednog v.d. direktora i još jednog zaposlenog. Novi v.d. direktor „Aerodroma Srbije“ biće Predrag Babić, dosadašnji rukovodilac sektora za investicije ANT-a koga je na ovu funkciju imenovala Vlada Srbije do izbora direktora, precizirano je u saopštenju.

– Osnovni zadaci preduzeća „Aerodromi Srbije“ biće upravljanje, razvoj i održavanje aerodromske infrastrukture Republike Srbije. To znači osposobljavanje za korišćenje već postojećih većih vojnih i mešovitih aerodroma u Srbiji koji bi se mogli koristiti za prevoz putnika i robe, ali i izgradnja novih aerodroma i povećanje bezbednosti na malim aerodromima.

Dok ne započne sopstvene komercijalne aktivnosti kada će moći da se samostalno finansira, preduzeće će se finansirati iz budžeta Republike Srbije za šta je predviđeno 10 miliona dinara godišnje. Stručnu i drugu pomoć novoformiranom preduzeću pružaće menadžment Aerodroma „Nikola Tesla“. – kažu u ministarstvu.

„Aerodromi Srbije“, najave i obećanja

Preduzeće čije je formiranje najavljeno već dve godine čeka zeleno svetlo. Pored danas zvanično formulisanih motiva postoje i tumačenja da će ono biti iskorišćeno za planiranu prodaju ili koncesiju Aerodroma „Nikola Tesla“. Prema toj verziji osim najveće vazdušne luke objedinjeno preduzeće bi postalo vlasnik i operater svih aerodroma u Srbiji i tako bi, kao paket, prodaja ili koncesija bile izglednije. Ili će se od početka ići sa tim planom, iz nekog razloga. Samo dva zaposlena, od kojih je jedan direktor, trenutno čine tu teoriju validnom.

Što se planova ministarstva za „Aerodrome Srbije“ i konkretno aerodrom „Morava“ tiče,  ministarka Mihajlović je obećala prve redovne letove sa ovog aerodroma početkom 2016. godine. Izjavljivala je da „Morava“ neće dobiti ni dinara lokalnih subvencija, da će biti civilni aerodrom i da će poslovati profitabilno. Ona je naglasila da ne zna ni ko ni gde će redovno leteti sa i do „Morave“ ali je ubeđena da su za razvoj turizma u ovoj regiji potrebni direktni letovi.

Ona i njen pomoćnik za vazdušni saobraćaj su prilikom obilaska aerodroma pored Kraljeva 11. februara 2015. godine obećali i izjavili sledeće:

– Na vojnom aerodromu Lađevci u ovoj godini počeće da se realizuju i civilni letovi, a preduzeće “Aerodromi Srbije” biće formirano u naredna dva meseca, u martu ili aprilu – najavila je tada gospođa Mihajlović.

Pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić rekao je tada da aerodrom “Morava” već može da funkcioniše u C kategoriji, odnosno da mogu da ga koriste avioni tipa Boeing 737, Airbus 319, Airbus 320, odnosno avioni koji imaju izmedju 120 i 180 putničkih mesta.

Predsednik Vlade takođe je najavio „rešavanje“ „Morave“ prilikom posete ANT-u decembra prošle godine:

– Razgovaramo sa Turcima, dolazi Davutoglu, razgovaramo oko Lađevaca. Hoćemo, inače, da pojačamo i Niš i Lađevce. Mislim da ćemo to u narednoj godini da rešimo –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

DE

Budzet 10.000.000 dinara narodnih para godisnje za preduzece sa 2 zaposlena. To mu dodje po 416.000 bruto, iliti oko 300.000 dinara neto, po coveku. MASALA!
Ajd’ na stranu sto oglas za direktora nigde i nije bio objavljen. Da sam znao, javio bih se, dobra je para.

Odgovori
sa

Za sada dva zaposlena, a ubrzo dvadeset i dva!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj