[ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

16. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025
Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera
Štand kompanije "Raven Autonomous Technologies" sa PR-DC proizvodima na sajmu "SOF Week"

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

Kako su juče na sajmu „SOF Week“ u Tampi, na Floridi saopštile srpska kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ potpisan je ugovor o uspostavljanju budućeg zajedničkog poslovnog i komercijalnog entiteta („joint venture“), kompanije  koje će proizvoditi i dodatno razvijati najveći i do sada konceptualno i tehnološki najzaokruženiji proizvod srpskog proizvođača – multikopter dron IKA Bombrarder.

Kako je za Tango Six iz Floride izjavio suvlasnik PR-DC-a Miloš Petrašinović, nova zajednička kompanija osnovana je s ciljem uspostavljanja ne samo prodajnih kanala, već i proizvodnje bespilotnih letelica kompanije iz Šimanovaca na tlu Sjedinjenih Američkih Država:

– Nakon višemesečnih pregovora, obostranih poseta, testiranja proizvoda i detaljnih analiza, danas smo u Tampi, na „SOF Week“ sajmu, ozvaničili formiranje zajedničke kompanije koje su osnovale PR‑DC i „Raven Advisory“ iz Severne Karoline. Time proizvodi PR‑DC‑a postaju dostupni višestruko većem tržištu nego do sada.

Izuzetno smo ponosni na to što nas je kompanija Raven, oslonjena na bogato iskustvo svojih zaposlenih u vojnoj industriji, prepoznala kao lidere u ovoj oblasti. Smatram da je za današnje potpisivanje najzaslužniji upravo IKA Bombarder – prvi na svetu borbeni i izviđački multikopter, naoružan sa 12 avio‑bombi i sertifikovan u skladu s relevantnim vojnim standardima. – kazao je Petrašinović za naš portal.

Ugovor o novom poslovnom entitetu u Tampi potpisao je suvlasnik kompanije Željko Mitrović koji je precizirao da razvoj i inženjerska baza ostaju u Šimanovcima, kao i da se nastavlja sa planovima za lokalnim proširenjem kapaciteta koje je najavljeno prošle godine:

– Potpisivanjem ovog ugovora i saradnjom koja će rezultirati očekujemo da će novi poslovni entitet, u naredne tri godine, generisati oko tri milijarde dolara prometa. Najbitniji aspekt je izlazak na američko tržište preko kompanije koja je već kontraktor američkog Ministarstva odbrane.

Nakon ove saradnje uskoro ćemo finalizirati slične saradnje na Bliskom Istoku a razmišljamo i o jednoj opciji u Evropskoj Uniji. – izjavio je Mitrović.

Predstavnik kompanije „Raven Autonomous Technologies“ kazao je da je PR-DC bila „jedina kompanija globalno“ koju su prilikom istraživanja tržišta i nakon dolaska u Srbiju identifikovali kao razvoj i proizvodnju koja ima kompletiran proizvod, spreman za direktnu prodaju, ne samo u Sjedinjenim Američkim Državama već i globalno.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Il

Sta kazete, sertifikovan za avio bombe???

Odgovori
Б

Од минобацачке мине до авио бомбе, за тили час.

KK

@Ilija

Pitanje je sada sto se klasifikuje kao avio. I koliko teoretski IKA uz nadogradnje moze ici u vis?

U nekom pogledu IKA je avio platforma? Takodjer iako mi te bombe deluju kao minobacacke mine od 120mm, mozda to i nisu, ili ce postati kasetne, vodjene protutenkovske, napalm itd.

Mislim kao platforma da IKA ima puno mogucnosti, samo sada treba videti sta se iz toga moze izvesti, a tu neki spoljnji partner moze puno pomoci.

Mi

Da, mina 60 mm sa dronskim upaljačem. Letelica IKA-BOMBARDER je sertifikovana naoružana sa 12 takvih avio-bombi.

https://krusik.rs/index.php/military-program/mortar-shells-for-drone/60-mm-m73-d-he

go

Po putanji i načinom isporuke drugačije ne može da se klasifikuje nego kao avio-bomba. I bure sa barutom koje je nekada išlo na katapult da bacaju, bilo bi avio-bomba. Možda neko nekada prihvati dronovska-bomba, ali nije jasno čemu bi to služilo. Jer i dalje sa njom mora da se postupi tako da se ova nakači na letelicu, a to su procedure za avio-bombe, a ne za minobacač. Dakle avio-bomba, a letelica je bombarder.

Iv

Ja sam se u posledje vreme salio sa tim, da je bilje Zeljku M. dati npr. 20 miliona dolara nego meni. Ja sa tim ne bi bogznasta napravio , jer ideje nemam. A on od toga pravi 200 miliona. U cisto ekonomskom smislu, on za drzavu vise uradi nego ja. A mnogi su se smejali celoj ovoj prici.
Svaka cast, nije mala stvar uskocoti na americko trziste.

Odgovori
Re

Svaka čast.

Odgovori
Ne

Privatna kompanija iz Srbije je prodala znanje u USA. Lepo za njih, ali steta sto i nasa drzava i narod nema nikakve koristi od toga.

Odgovori
go

Prve dve reči koje si upotrebio definišu sve. Privatna kompanija. Sa druge strane ovaj ugovor govori i o moći SAD. Nema startupa u evropi koji može da predje 100,000,000 USD, a da ga ovi ne kupe. I nekako se čini da nema neću. Ali ovo je ipak osnivanje nove partnerske kompanije, tako da bravo i na tome. Ali i za Srbiju, jer je u njoj nastala kompanija koja se nije jednostavno prodala, i to iz domena tehnologije koji je teško da može da bude manje vruć. Dakle ovo je doprinos globalnom tržištu, a država i narod, pa za PRDC (i PINK) je barem jasno da plaćaju poreze. Eto ti i koristi.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs