Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025
[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije
Nesretno kadrirana ali ipak prva javno dostupna fotografija novog Falkona / Foto: https://twitter.com/DraganDjilas/status/1915831272900902966

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

Prva javno dostupna fotografija novog aviona Avio-službe Vlade Srbije Falkona 6X objavljena je večeras, na X nalogu Dragana Đilasa.

Avion je fotografisan u hangaru Jat Tehnike gde se ne „krije“, kako je Đilas karakterizirao fotografiju, već je na toj lokaciji hangarisan zajedno sa Embraerom 600 zbog izgradnje novog hangara za Avio-službu.

Novi Falkon je ofarban u identičnu šemu bojenja kao i Embraer ali i nedavno osveženi Lirdžet 31A, o čemu je Tango Six prvi izvestio novembra prošle godine.

Tango Six je ekskluzivno 16. aprila objavio da je letelica kupljena i isporučena Avio-službi Vlade Srbije. Takođe smo objavili da avion deli istu šemu bojenja kao druge dve letelice u floti i da je izabrana registracija YU-RSB, što je sve potvrđeno večeras objavljenom fotografijom.

Falkon je početkom ove nedelje dva puta leteo iznad Srbije na letovima koji su deo procesa uvođenja u domaći registar civilnih vazduhoplova.

Ne treba zaboraviti da je ovo drugi tip francuske letelice koj je kupljena u poslednje tri godine za prevoz državnih zvaničnika. Sredinom 2022. godine preuzeta je Erbasova H215 Super Puma u VIP konfiguraciji.

Novi premijer Srbije Đuro Macut odleteo je rano u subotu (26. april) ujutru sa Embraerom 600 YU-SRB na sahranu pape Franje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Snažna država. U ovo vreme kada je mnogo aktivnosti države u svetu, imati dva aviona je sasvim normalno, i daleko od luksuza. Lirdžet ne računam, on ima 40 godina i zreo je za otpis.

Odgovori
Ma

Niste razumeli,jer je u stvari ĐILAS je mislio u dobroj nameri da je avion kupljen od novca koji je Dinkic svojevremeno vratio u zemlju ali se samo nije dobro izrazio.Od tog novca je placena i ošteta od milion dolara američkom studentu koga je Miladin Kovačevic isprebijao,bar je tako protumačio Borko Stefanovic.

Br

Star je 34 godina.

Mi

Po čemu snažna? Ljudi u Srbiji nisu ni svjesni koliko su siromašni. Srbija ej van EU, Van NATO-a, van Eurozone i Schengena te van OECD-a. dakle nikakva snažna država već prije izolirana. Slovenina i Hrvatdsa svakom godinom sve više bježe i to se osjeti.

Pe

@Miki Kako stoje stvari sa Trumpom i Putinom, EU i nije bas dobro mesto gde bi neko trebao da bude, imace gomilu problema,a Srbija pametno radi sa Kinom i sa svima ko nas ne ucenjuje i ne maltretira

Mi

@Petrovic Dusan
„EU i nije bas dobro mesto gde bi neko trebao da bude“ , „Srbija pametno radi sa Kinom i sa svima ko nas ne ucenjuje i ne maltretira“

Wauu, da li je ovo PD dvojnik, ili sam ja na T6 nekog paralelnog univerzuma :-)

Ne zaboravimo samo da se Trampu #1 ne moze verovati no 12h a kamoli na vise godina. I #2 Kako je Tramp za dva meseca ponistio i sproveo gomilu direktiva, tako sledeci U.S.A predsednik moze to da obrne, a Trampu vreme otkucava. 4 godine nije toliko mnogo.

Zo

Imati 2 službena aviona (Lirdžet ne računam jer je krš) je sasvim normalno za jednu državu koja misli da je ozbiljna.

Odgovori
Br

60 miiona je previse za manji poslovni avion koji ce retko da leti, uglavnom po Evropi.

Mi

EU je najbolje mjesto za život na svijetu, a bit će i dalje. Puno je bolje biti u EU nego izoliran. Samo u Srbiji politicari zbog nesposobnosti mogu prodavati maglu da je bolje van EU.

Ne

„Zorane“ i „Vlajko“, mozda da ipak malo promenite tekst? Bukvalno istu recenicu pisu botovi po svim portalima gde se pominje ovaj avion.

Mene vec strah da ce i taj avion da „pobegne“. Ko to posle da ujuri po svetu.

Odgovori
B7

Da li ti prijatelju znas koliki je dug drzave Srbije da bi ona mogla da se racuna kao ozbiljna drzava? Pa da je iole ozbiljna ne bi kupovala ovakve skupe igracke vec bi se funkcioneri vozili redovnim linijama Er Srbije.

Odgovori
Ja

A koliki je javni dug? Manji od 50% BDP, dok je u zemljama EU 70-80%. Kako redovnom linijom Air Serbie ići za Brisel ako leti 2x puta nedeljno. Kako otići na samit EU u Sevilju ako Air Serbia leti do Malage? O čemu pričate, da je luksuz i rasipništvo da jedna normalna i pristojna zemlja ima dva aviona za službene letove? Pa ovaj avion može ‘ladno da kupi 50 ljudi u Srbiji, a da je nedostupan i skup državi.

Yr

Dug države Srbije je negde na 60% BDP-a države. Dugovi svih razvijenijih evropskih zemalja su viši od Srbije. Ne vidim kakve to ima veze sa kupovinom aviona. Flota vladinih aviona je bila poprilično dotrajala, ovo je logična nabavka. Potpuno je nevažno ko je na vlasti i da li je dobar ili loš, avio servis vlade je državna institucija i kao takvoj trebaju joj sredstva za rad. Isto kao što su nam potrebni i borbeni avioni, vatrogasna vozila, ambulanta kola, komunalna vozila i sl. Naše političke elite imaju tonu pogrešnih odluka, manjak manira i gomilu stvari kojima se opravdano zamera, ali ova nabavka nije jedna od tih stvari. Neosnovanim kritikama svega i svačega samo smanjujete kredibilitet ozbiljnim i osnovanim kritikama i onda se sve izgubi u moru moronskih komentara bez trunke promišljanja.

Pe

@B733 A da li bi mogli navesti nazive zemalja u Evropi ciji politicari koriste civilne aviolinije?
A dug Srbije je znacajno manji od duga velike vecine zemalja Evrope, i dug nije merilo uspeha: najveci dug ima Amerika, pa Francuska, sve same „neuspesne“ drzave.

Г

Питање дуга је како дуг можете да вратите. Државе које имаку реалну привреду могу бити задуџене и знатно више од Србије, али ми немамо привреду која може да вратити тај дуг и то је суштинска разлика, ми се задужујемо, па те паре користимо за инфраструктуру и то приказујемо у БДП. Не стварамо нову вредност…

Ne

„Vlajko“, da ne kazem JavaScripte,

Srbija je daleko od „normalne i pristojne“ drzave. To ne prolazi vise ni u Babusnici. Poenta je da je ovo preskup avion za siromasne drzave kakva je Srbija. Tih pedeset sto to mogu da kupe i jesu pokazatelj opsteg siromastva i neuredjenja drzave.

Daj boze, kada je vec kupljen, i placen ko zna koliko puta vise, da se potrude nadlezni da i ne odleti trajno iz Srbije, sa onim koji ce da ide na „samit u Sevilji“ ili Davos….

Br

Tacno, nije bitno koliki je dug, ako je privreda dobra, i nas dug od zvanicno 55% je manji od EU proseka, medjutim „nas“ BDP cine zapadne trgovinske firme na malo, nase prodate fabrike, takodje uglavnom zapadu, kao i kinesko rudarstvo, ruska prodaja nafte i gasa, kao i poljoprivreda i gradjevinarstvo sa Bliskog istoka, a to nije slucaj sa USA, Nemackom i Francuskom…

Pe

Postoje brojne situacije kada nije moguće koristiti redovne linije Er Srbije ili bilo koje druge kompanije. Zato sve države i imaju jedan ili dva ovakva aviona. OVde i ako se postavi pitanje jedino pitanje je da li je moglo jeftinije a ne da li nam trebaju neka dva aviona.

Ma

Stvarno mi nije jasno u cemu je problem sto smo posle skoro pedeset godina nabavili novi avion.

Odgovori

problem je sto skoro pa nije moglo skuplje. Ako je neophodan jos jedan, a sumnjam, moglo se kupiti nesto polovno/jeftinije. Zapravo, mogli bismo i da saznamo tacnu cifru, ali transparentnost je ovde davno zaboravlnena

Su

@Luka. Koja ti je to logika kupi nesto polovno. Dali bi ti kupio raspalog ficu a imas lovu da kupis novu mecku. Sta bi ti uradio kupio ficu mozda. Da pojasnim.
Kad covek ima dovoljno para za novi Ferrari i njegovi ortaci naprimer Makon imaju isti takav Ferrari,covek ce da klupi Ferrari da bi bio u klubu sa ortacima. Pa kad je to Srbin bio cicija.

Te

Kad bi Đilas kako mogao do predsedničke ili bar premijerske fotelje, nebi se bunio za avion.

Sa

@Luka ovim avionom moze da se putuje bez presedanja u vecini glavnih gradova sirom sveta tako da je opravdana kupovina. A sto se tice polovnog pa dokle vise polovno jel smo mi „Second Hand“ drzava?

Sr

@Madza
Država je u ogromnoj političkoj krizi i normalno je da su negativne reakcije na kupovinu luksuznih aviona za potrebe vlade koja je ekstremno nepopularna trenutno.

Ra

srbofil
kriza u državi će proći a avion ostaje istoj toj državi. Jel neko od nas osetio da je kupljen avion? Jel su plate i penzije manje?

Sr

@Rafal
Sve je to ok, samo kažem da je sasvim normalna reakcija šire javnosti. Inače, medijalna plata u Srbiji je 680 evra, minimalac u HR je 700e, a medijalna 1170 evra, a oni nisu kupili nov Falkon za vladu, inače najskuplji biznis džet(a i najbolji).

Nismo mi Second Hand država, ali smo država čiji privredni rezultati i standard stanovištva (od BDP, do potrošačke korpe) nisu na nivou na kom je jedan od najluksuznijih biznis džetova današnjice.

To

Srbofil minimalac u Hr je 970 eura.Cisto da baratas sa pravim info

Sl

@Rafal
Penzije nisu manje ali nisu ni vracene – Sud u Strazburu je jasno presudio protiv drzave Srbije da je umanjenje penzija 2013-2014 bilo nezakonito i da se pare moraju vratiti sa zateznim kamatama. Tu su posebno osteceni vojni penzioneri.
10+ godina kasnije drzava nije vratila pare jer „na racunu nema para“ jer je u deficitu, a domaci izvrsitelji odbijaju da postupaju protiv drzave!
Nama u kuci duguju vise od 5.000eur, a ima vise od 20.000 penzionera od kojih dobar deo ima i preko 10.000eur potrazivanja!
Lepo je nabaviti avione i biznis i borbene, ali treba vratiti i dugove.

M

@tomass

Cisto da ti baratas pravim informacijama neto minimalac je 750 evra i prima ga 54% radnika. Nije tesko proveriti pa inzosenje nekih zamisljenih brojeva nema smisla. 970 je bruto

Ko

@M
Minimalac u Hrvatskoj prima 6% zaposlenih, kakvih 54%..? 😀

Od 1,6 milijuna zaposlenih u HR, na minimalcu je 95 tisuća…

Su

@Luka
I zaboravih da dodam da je kupivina u skladu sa EU standardima.

Odgovori
Ne

Puna podrška. Nov avion je ,,ambasador,, države. A kupljen je kada je država uspela da stabilizuje finansije. Ako je Djilasu krivo neka podnese krivičnu prijavu.

Odgovori
Ig

Zasto je odabran bas ovaj model a ne neki tromotorac x7 ili x8?

Odgovori
Do

Zato sto smo ocigledno napravili saradnju sa Francuzima i u paketu sa Rafalima ovaj avion je prosao kao rabat! Svakako vrhunski avion .. a i preko potreban ovoj zemlji! Da nece u starom falkonu iz 70tih da se kotrljaju pa da padne i bude zasto nismo kupili nov itd itd

Avion je vlasnistvo Srbije … tako da stvarno ne kapiram toliku dramu…sem lopova sa vlasti spomenite i da se avioni koriste za urgentne transporte dece na operacije itd itd

Ig

Dogma pa i x7 i x8 su Francuske letelice i to zamisli istog proizvodjaca kao i kupljeni x6. Zanimalo me je samo neko stručno mišljenje zasto je odlučeno konkretno za ovaj model.

Pe

da li se zna ko će upravljati avionom? Pink Air ili Avio služba? proslog puta Avio servis nije imao ko da leti pa su uzimali na ugovor…

Odgovori
Pe

ko ce upravljati avionom? Air Pink ili Avio služba?

Odgovori
Jo

Novi avion će služiti narednih 40 godina za letenje naših zvaničnika u razne delove sveta. Ova vlast se, ako ništa drugo, dobro pokazala u održavanju prijateljskih veza sa raznim zemljama i narodima. Ti za nas korisni kontakti treba da se održavaju i u budućnosti, a ovaj avion će u tome pomoći. Pametna kupovina

Odgovori

Baš tako, svako će ostati državi i ne vidim zbog čega se tolika digla oko toga. Unapred se izvinjavam ako malo negde skrenem sa teme. Neko napisao što nismo npr kupili polovna avion pa što da kupujemo neki polovni stari krš, kakva glupost već imamo takav. A nije to tranzistor pa kupiš polovan bud zašto pa ajd koliko traje trajaće. Da siguran sam da bi Ćilas da je na nekoj vlasti kupio polovan avion mnogo dobar za vladu i to veoma povoljno kao i most na Adi što je baš povoljno ma čaba nas skoro koštao, e on se verovatno najviše i buni i druge pobunjuje a svi dobro znamo kako se i šta sve radilo kada je on bio na vlasti, budalaština teška, zamlaćuju ovaj napaćeni narod kojekakvim glupostima jer nemaju nikakav svoj politički stranački program pa onda turaju Nos u sve i svašta kako bi pobunjivali narod svim i svačim, a sa Avionom nema veze nikakve nego je to tako kada neko od pakosti i svega ostalog puca.

Ne

„Vlajko“ i „Zorane“

Preterujes. Pre svega PORTAL O AVIJACIJI, sta god ti rekli da pises u lokalnom odboru.

Br

Ako avioni sluze po 40 godina, zasto je onda prethodni Falcon star samo 34 godina vec za otpad? Plus imamo i jos jedan daleko mladji?

Jo

@Nenad N.

Kao što rekoh, služiće ovaj avion verovatno 40 godina, bez obzira ko bude na vlasti. Nikad ni glasao za ovu vlast, a kamoli u odboru. Ne treba sve gledati kroz prizmu trenutne političke situacije. Sada su mnogi ostrašćeni

Ž

Branko

Falcon 50 YU-BNA proizveden 1981.
Learjet 31A YU-BRZ proizveden 1991.
Embraer Legacy 600 proizveden 2007.

Pe

@Branko
Falkon ne vredi pet para osim za muzej, već nas izbrukao par puta pa i ne leti godinama koliko znam, dok Lir Džet treba prodati dok možda još neko hoće da ga kupi jer je ispravan.

Najgore je da ostavljamo avione do kraja pa onda na rezanje umesto da se periodično menjaju (kao što firme vode računa o automobilima, kad troškovi održavanja ili amrotizacija previše pojede vrednost prodaj ga da bi imao neku vrednost koju možeš da uložiš u nešto novo).

Pe

Šef Srbije ide uskoro Putinu Trumpu i na godišnjicu Dejtona neće valjda komercijalnim linijama ?

Odgovori
Ma

Ozbiljna država kupuje dobre letilice kao sto je ova.
Napred Srbijo,u nove pobede!

Odgovori
Bo

A gde je tu pobeda Srbije u kupovini ove letelice? Koga smo to pobedili i gde?

Ga

Dug Srbije je prešao 110 milijardi eura,ukupan dug.To je oko 2 BND,pošto je stvarni BND oko 50 milijardi a ne 70,kako ga predstavlja ministar finansija.

Odgovori
Bi

@Gaston ja bih Vas zamolio da ne pricate o stvarima o kojima pojma nemate. Pogledajte mesecni izvestaj NBS koji je dostupan za sve na njihovom sajtu. Ako ne verujete njima, verujte S&P-ju, prvi put u istoriji obveznice koje izdaje Republike Srbija su Investment grade. Sta to znaci pogledajte na internetu. Znam da je mnogima kao i vama krivo zbog toga, ali to je cinjenica. Usput YU-RSB je top avion i odlican izbor za zemljiu nase velicine i ekonomske moci.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs